Toon posts:

[Hardware Decoder] Voor PIII500 en Celeron700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een decoder kaart (PCI) voor mijn PIII doe onder xine (linux) en windows media speler (windows XP) hardware matig Divx en Dvd's kan afspelen want op mijn PIII500 gaat Divx zeer schokkerig en met videolan server (linux) op mijn celeron 700 dvd's streamen is al helemaal een ramp.

Wie helpt me ff uit de brand?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik weet niet wat voor een videokaart je hebt? Als je een 2MB S3 Trio geval hebt zullen DVDtjes niet echt super lopen nee. Tegenwoordig is elk fatsoenlijk videokaartje wel geschikt voor DvD playback, muv. een TNT2M64.

En op een PIII500 onder linux heb ik prima DivX kunnen afspelen hoor? (aviplay met divx4linux etc.)

Verwijderd

Topicstarter
uh zit een 3dfx banshee in (in de client)

op een k6-2 550 met TNT2 proberen dan, het streamen van dvd gaat hier nog altijd schokkend maar het verhaal is nu wel te volgen maar lange van perfect

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 22:01 ]

Verwijderd

Er is van Sigma wel een hardwarematige divx/dvd decoder... Maar ik heb geen idee of die ook voor WinXP zal werken... :+ Hij is wel duur :(
Het is op zich de opvolger van de DVD-decoders zoals die van Creative de DXR-2 en 3. Heb hier nog een dxr-2 liggen... (als je interesse hebt, mail me ff: rc.y2k@zonnet.nl)

Verwijderd

Topicstarter
De X-card van sigma designs maar die wordt niet door linux geinstalleerd, het zou trouwens wel leuk zijn om die icm een Video Eden bordje te gebruiken :D.