wat dat betreft vind ik dat je dat soort dingen beter niet kunt melden zonder een onderbouwing dmv voorbeelden, linken naar reacties waarin 'regulars' zich ongehoorlijk gedragen.
Zoals je het nu stelt is het nogal een ongefundeerde beschuldiging in de leegte.
Persoonlijk heb ik momenteel niet het idee, dat het momenteel erg uit de pan rijst met de onbeschofte aanpak van 'nieuwelingen', die zich mogelijk erg kwetsbaar en soms wat onwetend opstellen in hun posts.
Maar dat kan per forum verschillen, en er zijn ook momenten geweest dat ik dat zelf vaker aantrof dan nu.
Ik denk dat de manier van omgang op een forum ook iets is wat bepaald wordt door de gebruikers; soms gelden gewoonweg makkelijkere regels omdat de gebruikers elkaar al kennen.
Dn kan het voorkomen dat ze bepaalde termen makkelijker gebruiken, niet opzichtelijk met als doelstelling om mensen te kwetsen. Maar ook omdat ze zelf wel goed de weg weten in de materie.
Voor sommigen kan dit een 'negatief toontje' lijken, maar het is zeker de vraag of dit werkelijk altijd ook zo bedoeld is.
Verder is er tot in een bepaalde marge ook best wat te zeggen om streng te zijn tegenover nieuwelingen op een forum; zij zullen zich moeten aanpassen aan de wijze van communiceren, in de zin van verstrekken van gegevens en zelf-werkzaamheid.
Zij zijn degenen die hulp zoeken en dan ben je kwetsbaar.
Ik ben zeker niet tegen een duidelijke restrictie met betrekking tot omgangsvormen, en een verplichting voor beantwoorders om ook duidelijk te zijn in hun uitleg en respect voor de vrager te tonen. Edoch ik zelf ben tevens best blij dat op GoT ook streng anti-n00b gepost word, en eenieder de verplichting kent uiteindelijk ook zelf die moeite te doen.
Ik frequenteer ook (met plezier) een ander forum met zeer strenge pro-beginners-regels, waar dat respect als stelregel geld, en zie daar ook de down-side van dat behulpzaam gedrag; voor sommige mensen daar functioneert dat respectvolle gedrag juist eerder als een rem op hun ontwikkeling: alhoewel ze eigenlijk al kennis genoeg hebben zelfstandig om te gaan met computers blijven ze toch hangen in de makkelijkste oplossing van: "ff VNC installeren en dan iemand anders van afstand het voor me laten opknappen".
Als een 'vaste gebruiker' werkelijk onjuist buiten zijn boekje gaat moet ertegen opgetreden worden, maar momenteel zie ik geen bewijzen dat dat gebeurt en persoonlijk voel ik me juist prettig bij de hudige manier van communiceren; streng en veeleisend aan de vragensteller, maar daardoor een motivatie voor vragensteller om met behulp van informatie uit het forum, zelf tot een oplossing te kunnen komen.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen