Toon posts:

Vaag probleem met pof ti4200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een point of view ti4200 xp. En een athlon xp 1700+ op een ecs k7s5a mobo. Maar als ik nu ga gamen dan loopt hij na een tijdje vast. Ik had eerst airflow (beneden blazen boven in zuigen) toen liep hij heel snel vast. Nu heb ik alleen boven(achterin) blazen naar binnen. Nu gaat hij wel verder, maar loopt na verloop van tijd ook vast. Ik heb een cooler master DP5-7H53F cooler op mijn amd. En heb een Elle G kast.
Nu mijn vraag:
hoe kan ik hem nog cooler krijgen, want met airflow doet hij t niet. Ik heb trouwens de keuze uit 3 casefans (hoe kan ik testen welke het koelst is?)

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 19:27

fly

Live Is Just.........

Mischien is heb je een lage voeding? hoeveel watt voeding heb je?

Verwijderd

Topicstarter
fly schreef op 07 December 2002 @ 21:35:
Mischien is heb je een lage voeding? hoeveel watt voeding heb je?
300 watt, moet voldoende zijn, daar ligt het denk ik niet aan want hij doet het wel maar als hij gewoon te warm wordt dan loop hij vast

• fly

fly

Live Is Just.........

op die casefan's staan de ampere die ze gebruiken.. hoe groter hoe beter.. alleen meer lawaai dan..

• fly

fly

Live Is Just.........

en mischien moet je je videokaart beter koelen en op geheugen ook

[ Voor 10% gewijzigd door fly op 07-12-2002 21:41 ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 18:19
Weet je zeker dat het aan de hitte ligt? Misschien is het wel een conflict oid. Ik zou die kaart ff onderklokken (= minder warmte ontwikkeling) en kijken of ie dan nog vastloopt. Als dat gebeurt weet je zeker dat je kaartje te heet wordt. :)

tvw

Verwijderd

Topicstarter
o ok ik ga nu ff burnin wizard met sisoft doen en tegelijk mbm 5 voor de temps

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:12

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Ik had een soortgelijk probleem. Lees het volgende topic, en je weet meer. :)

[rml][ slotcooling] Wat geeft het beste resultaat?[/rml]

Succes. :)

... en oranje! :P

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen enermax 80*80 fan, ik heb gewoon zo'n ding uit mijn voeding gehaald!
domme vraag misschien: wat is een gpu (is dat videokaart?)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 22:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou nu valt hij uit als ik ff bezig ben met ut 2003. Het ligt echt aan de cooling want de ene x kan ik 5 min spelen, de andere keer maar 30 sec.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:58

sapphire

Die-hard pruts0r

GPU is je " graphics proccesing unit" , de chipset op je kaart, in jou geval een GF 4 ti 4200,. btw, is je vid, overgeclocked ofzo ?

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
nee hij is niet overgeclocked. Ik zou mijn probleem nog een x vertellen:
Ik heb eh 2 weekjes terug een nieuwe vid gekocht. POINT OF VIEW TI4200 XP 128 MD DDR.
Hij pakte hem gewoon en ik kwam ook wel in windows. Maar zodra ik games ging spelen liep hij eigenlijk meteen vast. Dus ik ging ff denken en dacht: misschien de koeling. Dus ik airflow in mijn kast gemaakt, hielp ook niet. Dus nu heb ik op de plek waar ik een casefan kan zetten(bovenin achterin) er eentje in gezet. Deze fan die blaast over de videokaart en over de cpu (Athlon Xp1700+ met coolermaster cooler). Heb een ecs k7s5a mobo met de nieuwste bios update. Nu doet hij het weer ietsje beter, maar als ik nu bijvoorbeeld 3 minuten aan het ut2003en ben dan loopt hij weer vast. Dus het ligt wel degelijk aan de koeling. Maar wat moet ik nu veranderen? Is mijn kast soms niet goed???? Of is mijn cpu cooler niet goed genoeg? Please help me.

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

draait de fan op je gpu wel? (klinkt dom maar je zal niet de eerste zijn)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 15:48
sapphire schreef op 07 December 2002 @ 23:57:
GPU is je " graphics proccesing unit" , de chipset op je kaart, in jou geval een GF 4 ti 4200,. btw, is je vid, overgeclocked ofzo ?
[miereneukmode]Het is Graphical Processing Unit ;)[/miereneukmode]

-

Verwijderd

Topicstarter
Burning_acid schreef op 08 december 2002 @ 10:48:
draait de fan op je gpu wel? (klinkt dom maar je zal niet de eerste zijn)
jaja die fan draait zeer zeker wel, kan het niet liggen aan mijn chipset van mijn mobo? ik heb nog wel zo'n oud coolertje 30*30. Kan ik die niet op mijn chipset schroeven?

edit:
waar kan ik trouwens de nieuwste sis drivers downloaden? gewoon van de ecs site?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 11:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik kan de sis drivers nergens vinden op de site van ecs

• Happy-Amd_Freak
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09-2021
Welke drivers heb je? Mischien moet je eens andere drivers proberen. :)

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Verwijderd

Topicstarter
http://www.ecs.com.tw/download/driver_vga_m.htm#sisagp_110 is dit t misschien?

ik heb de nieuwste nvidia drivers nog niet wil eerst ff de sis drivers downloaden, maar waaR?

volgens mij heb ik hem gevonden:
http://driver2.sis.com/agp/agp113.exe

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 11:59 ]

• Happy-Amd_Freak
Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 11:55:
http://www.ecs.com.tw/download/driver_vga_m.htm#sisagp_110 is dit t misschien?

ik heb de nieuwste nvidia drivers nog niet wil eerst ff de sis drivers downloaden, maar waaR?
Er schijnen nog al wat problemen te zijn met de niewste detonator drivers. Probeer de bijgeleverde eens. :)

Verwijderd

Topicstarter
die heb ik er nu ook op zitten, dat is dacht ik 30.00

mijn videokaart staat standaar op:
kern: 250
geheugen: 550
dus ik heb hem ook niet overgeclockt

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 12:05 ]

• Happy-Amd_Freak
Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 11:59:
die heb ik er nu ook op zitten, dat is dacht ik 30.00
Geeft ie bij allebei de drivers hetzelfde probleem?

Verwijderd

Topicstarter
ja, ben nu de nieuwe sis drivers aan t downloaden, hopen dat dat uitkomst bied.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 12:08 ]

• Happy-Amd_Freak
Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 12:06:
ja, ben nu de nieuwe sis drivers aan t downloaden, hopen dat dat uitkomst bied.
Mischien moet je het een keertje proberen in een ander systeem of hij daar ook dezelfde fout geeft zoja ga dan terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt en zo nee dan is er iets op jouw systeem wat tegenwerkt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de kaart al is omgeruild, ik weet zeker dat het niet aan de kaart ligt, want ik kan wel gamen, maar naar bijvoorbeeld 1 level ut2003 stopt hij want dan istie te warm, en soms(zoals vanochtend) als de pc tijdje niks gedaan heeft, komt hij ineens veel verder blijft hij halverwege level 4 hangen. Dus het ligt denk ik wel aan de cooling, maar wat is er dan niet goed? de cpu? chipset cooling? vid cooling?(onwaarschijnlijk want zit grote cooler op) of misschien mijn kast wel?

• Happy-Amd_Freak
Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 12:19:
ik heb de kaart al is omgeruild, ik weet zeker dat het niet aan de kaart ligt, want ik kan wel gamen, maar naar bijvoorbeeld 1 level ut2003 stopt hij want dan istie te warm, en soms(zoals vanochtend) als de pc tijdje niks gedaan heeft, komt hij ineens veel verder blijft hij halverwege level 4 hangen. Dus het ligt denk ik wel aan de cooling, maar wat is er dan niet goed? de cpu? chipset cooling? vid cooling?(onwaarschijnlijk want zit grote cooler op) of misschien mijn kast wel?
Edit : is hij nou warm of Heet (verbrand je je vingers?)
Edit2 : En in andere systemen loopt hij ook vast en word hij ook heet?

Mischien zit de cooling er niet goed op ofzo. Haal de koeling eens los en stop hem er eens opnieuw op en probeer het dan nog eens en als de koeling dan nog niet goed is gewoon terug naar de winkel gaan want je wilt natuurlijk wel goede spullen in huis hebben ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Happy-Amd_Freak op 08-12-2002 12:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
de cooling van wat van mijn cpu? of van mij videokaart?

• Happy-Amd_Freak
Probeer ze allebei eens (wel weer erop zetten hè :P). Welke directx heb je eigenlijk (k heb ook ooit zo'n probleem gehad (schoot me net te binnen) en dat lag aan de directx.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dacht ik directx 8.1. Ja maar hoe moet ik een cpu cooler er af halen? gaat dat wel goed? ben beetje huiverig daarvoor

• Happy-Amd_Freak
Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 12:56:
ik heb dacht ik directx 8.1. Ja maar hoe moet ik een cpu cooler er af halen? gaat dat wel goed? ben beetje huiverig daarvoor
Wat voor koeler heb je? Heb je eentje die met schroeven vast zit of eentje die met een clip vast zit? Als je er eentje hebt met schroeven moet je elke scroef telkens een paar slagen open draaien dan de volgende schroef enz en dan kan je de koeler er vanzelf aftillen(voorzichtig!) en eentje met een klip moet je er af halen door de ene kant (waar een soort hengsel zit) van het puntje af te drukken(houd wel de koeler vast)en dan gaat hij vanzelf los! :D

[ Voor 35% gewijzigd door Happy-Amd_Freak op 08-12-2002 13:02 ]

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 21:30:
Ik had eerst airflow (beneden blazen boven in zuigen) toen liep hij heel snel vast. Nu heb ik alleen boven(achterin) blazen naar binnen. Nu gaat hij wel verder, maar loopt na verloop van tijd ook vast. Ik heb een cooler master DP5-7H53F cooler op mijn amd. En heb een Elle G kast.
[quote] dacht toch dat je onderaan moest binnenblazen en bovenaan naar buiten , kan je best even omkeren...

Verwijderd

Topicstarter
warm lucht stijgt ja?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 13:06 ]

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Nogmaals: ik had precies hetzelfde. Als ik aan het dingesen in Windows zelf was, is er geen probleem. Maar zodra ik aan het gamen sloeg had ik maar een paar minuten nodig om het systeem rotsvast te laten lopen.

Bij mij was het de grafische kaart die oververhitte (voel maar eens bij deze zodra je PC net vast is gelopen, erg veel warme lucht daar omheen!).

Klopt het dat je systeem NIET vastloopt als je de cover van je PC laat? Het is even wat herrie, maar wel een mooie gelegenheid om te testen of het ook bij jou een echt warmteprobleem is.

Zoals ik al doorverwees naar het topic van mij: wellicht helpt zo'n slotcooler, direct onder de videokaart. Bij mij deed het 'm de truuk. :)

• Happy-Amd_Freak
Als je de FAQ leest dan staat daar alles over Airflow enz Frequently Asked Questions DOC (laatste update 13-11-02)

Verwijderd

Topicstarter
mijn cooler is met zo'n clip.

• Happy-Amd_Freak
Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 13:26:
mijn cooler is met zo'n clip.
Dan is hij er erg makkelijk af the halen(heb je hem er niet verkeerd om op zitten :? ) kijk anders ff in de handleiding hoe het moet of kijk bij je mobo. Bij de meeste koelers zet je gewoon een schroevendraaier op het uiteinde van de klik buig je hem opzij en kan je hem er zo afhalen.

Verwijderd

Topicstarter
o ok zal ff kijken!

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
ik zou persoon lijk de kast ff open laten en de ramen open. Zorgen dat het goed koud is op de kamer. En dan nog is proberen.

Als dit wel werkt is het handig om ook ff de klepjes onder en boven je video kaart er uit te halen, dan wordt de warme lucht beter afgevoerd :)

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Verwijderd

Topicstarter
comvidnet schreef op 08 December 2002 @ 14:28:
ik zou persoon lijk de kast ff open laten en de ramen open. Zorgen dat het goed koud is op de kamer. En dan nog is proberen.

Als dit wel werkt is het handig om ook ff de klepjes onder en boven je video kaart er uit te halen, dan wordt de warme lucht beter afgevoerd :)
de klepjes :?
Maarja ik heb het eerste wat je zei wel begprepen en heb dat dus ook gedaan!
EN JAAAAAAHH hij doet het! Maar nu weet ik ja niet wat gecoold moet worden, ik bedoel wat wordt nu te warm?

Ik herriner met trouwens net, ik heb eh weekje terug het met ddr geheugen geprobeert, toen deed hij het dus wel. Ik had de kast toen gewoon dicht.

• Jelle Steenbergen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02 06:58
Als de pc nou net is vastgelopen, als je dan reset moet je even in het BIOS kijken bij PC health ofzo. Daar kan je de temperatuur zien van je processor. Als die te hoog is dan is het dus je CPU, als die niet zo hoog is is het dus je videokaart (wat ik eerder verwacht).

• Happy-Amd_Freak
Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 15:38:
[...]

de klepjes :?
Maarja ik heb het eerste wat je zei wel begprepen en heb dat dus ook gedaan!
EN JAAAAAAHH hij doet het! Maar nu weet ik ja niet wat gecoold moet worden, ik bedoel wat wordt nu te warm?

Ik herriner met trouwens net, ik heb eh weekje terug het met ddr geheugen geprobeert, toen deed hij het dus wel. Ik had de kast toen gewoon dicht.
Zeg dat dan meteen!, mischien word je ram wel te warm!

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan het dat mijn videokaart vast loopt dan? er zit standaar al een grote cooler op? Het kan toch niet dat een een videokaart, zonder dat je er wat aan doet, niet functioneerd?
hier een plaatje van mijn videokaart
Afbeeldingslocatie: http://www.pcupgrade.nl/images/products/povti4200xpkaart.jpg

zo te zien zit er passieve en actieve cooling op, moet wel genoeg zijn lijkt mij

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 16:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Happy-Amd_Freak schreef op 08 December 2002 @ 15:59:
[...]

Zeg dat dan meteen!, mischien word je ram wel te warm!
daar kwam ik net pas achter, ging ff nadenken(doe ik niet vaak :))
Ik mag morgen al van iemand ff memory cooling lenen. Misschien is dat het(hoop ik)

• Happy-Amd_Freak
Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 16:04:
hoe kan het dat mijn videokaart vast loopt dan? er zit standaar al een grote cooler op? Het kan toch niet dat een een videokaart, zonder dat je er wat aan doet, niet functioneerd?
hier een plaatje van mijn videokaart
[afbeelding]

zo te zien zit er passieve en actieve cooling op, moet wel genoeg zijn lijkt mij
Je ram speelt ook een grote rol bij games enz want er gaan heel mbtjes doorheen en als er dan iets niet klopt dan gaat het fout. Voel eens aan je ram als hij vastloopt :) P.S, Mooie videokaart! 8)

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Wat zie je al de boel vastloopt? een fractie van een seconde een blauw scherm en dan automatische reset? (heb een POV ti4200se)
Dat heb ik namelijk ook wel eens maar dat ligt bij mij niet aan de koeling volgens mij want als ik 3dmark draai met de de snelheden op 320/630 krijg ik niet vaker crashes (case temp blijft in beide gevallen rond 46 graden.)
Het is zoiezo een stuk minder geworden nadat ik detonator opnieuw heb geinstalleerd.
btw: alle tests gedaan zonder extra koeling.

[ Voor 5% gewijzigd door Taliesin op 08-12-2002 16:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee niks hij zit gewoon vast, je ziet alleen maar dat het spel gewoon stil staat zeg maar

• Taliesin
Dat heb ik gelukkig nog nooit gehad :D

Verwijderd

Topicstarter
maar nu speel ik een tijdje zonder zijkanten (van kast) en nu loopt hij perfect! ik hoop dat het geheugen te warm wordt want krijg morgen een geheugen cooler

Verwijderd

Topicstarter
iemand anders nog een oplossing?
kan ik niet met 2 casefans zuigen(lucht naar buiten blazen) en dan gewoon de bovenste 2 openingen bij mijn kast (waar ik cdrom/cdrw enzo ik kan doe) open laten? Dan zuigt hij vanaf daar wel lucht naar binnen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 21:37:
[...]

300 watt, moet voldoende zijn, daar ligt het denk ik niet aan want hij doet het wel maar als hij gewoon te warm wordt dan loop hij vast
wel krapjes hoor 300 watt
meeste 300 watt voedingen gooien max 300 watt

piek dus dus vaak halen ze dat niet continu

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 08:37 ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:40

MBV

Bij ome Tom is er een test geweest van voedingen: http://www.tomshardware.com/howto/20021021/index.html.
Als je een van de betere zoekt, moet je eens bij http://www.paradigit.nl kijken. Ik weet niet meer precies welke ze hadden, maar was een van de betere, kon iig 300 watt continue aan.
€40 is toch niet zo duur voor een goede voeding?

[ Voor 9% gewijzigd door MBV op 10-12-2002 09:52 ]

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11-2025

TrasherXL

Bicky burger for life

Een vriend van mij heeftzelfde probleem. Ook met hetzelfde ECS moederbord. Op de een of andere manier is de combinatie met de GF4 serie met dit moederbord niet goed. Probeer eens je AGP voltage wat hoger te zetten.

Hij probeerde achtereenvolgens een GF4mx en een GF4ti4200 . Beide zelfde probleem.
Met een GF3 ti200 liep ie ineens niet meer vast.

Na het verhogen van de AGP voltage (en dus Drive Strength) zijn alle problemen verholpen

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

Verwijderd

Topicstarter
hoe kun je je agp voltage verhogen?

Verwijderd

Topicstarter
ik kan het ook niet vinden in de FAQ

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het net ff geprobeerd met twee coolers zuigen en dan de bovenste twee delen van mijn kast (waar ik cdromdrives enzo in kan doen) open. Maar dan loopt hij na verloop van tijd ook weer vast, dus hier schiet ik ook niet mee op. Maar wat kan ik nu nog veranderen?

Verwijderd

Uhm ligt het nu aan mij of staat er in dit topic echt nergens hoe warm je cpu wordt??? Dit lijkt mij wel tamelijk relevant.....Check dit als eerste. Die videokaart wordt echt niet te heet op default speed, zeker niet na enkele min spelen, dat is bullshit.
Zet in je bios alles op safe. Langzame ram speeds, agp fast write op disabled, underclock eventueel je cpu en of ram. Probeer dan nog eens en post aub even je cpu temp!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Laatste keer: een slotcooler doet wonderen. Echt, ALLES wat je beschrijft komt me zo bekend voor in de oren... Ik heb ook een K7S5A, alleen een GF2Ti. Maar, voor de rest exact dezelfde symptomen.

* iNSaNe-oNe houdt vanaf nu zijn mond. :X :X :X

[ Voor 45% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 10-12-2002 21:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
o sorry:
met kast open
cpu: 42
case: 24

waar kan ik dan zo'n slotcooler vinden?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 22:31 ]

Verwijderd

Men neemt: 1 fan. Plakt het ergens vast in case met dubbelzijdig bevestigingstape, gericht naar de pci/apg kaart. Problem solved. Airflow op de kaart is heel handig, ik ken geen videokaarten waarbij de mem actief wordt gekoeld; beetje lucht betekent al dat ze tenminste aan te raken zijn :D

Ik heb zelf nog 1 die blaast tegen de hd's, en in/out-take heb ik niet gemonteerd. Case temp blijft onder 25°C, dus het is goed te doen.

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-02 15:37

IQM

Het zit hem hier helemaal niet in de koeling.

Ik heb een Aopen Ti4200 en die heeft het ook. Het ligt ook niet aan de kaart zelf maar aan een vaag conflict met een ander PCI kaart. Mij werd door de TD van Alternate de tip gegeven om de PCI kaarten er eens uit te halen en dan vanaf PCI slot 4 ze er naar beneden toe verder in te hangen. Probeer het ook eens, bij mij werkt het al een stuk beter...

Verwijderd

Topicstarter
ah, dus ik moet gewoon een 80*80 fan aan de zijkant(linkerkant) van mijn kast plakken en dan richten op de videokaart en cpu enzo

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dat dus gedaan, en volgens mij loopt hij nu eidenlijk goed! ik was aan het uten (3 minuten) ofzo liep gewoon goed

Verwijderd

Topicstarter
nou dit werkte dus ook niet,
ben van plan nu een slotcooler te kopen. Maar waar?
Ik heb al gezocht op GoT maar kon niet echt iets vinden. En bij de Pricewatch ook niet.
Weten jullie waar ik die kan kopen?

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Werkt het niet, maar deed het systeem er nu langer over om te crashen? Of net zo snel als vroeger?

Meer info?

Verwijderd

Topicstarter
het duurde nu veel langer na het crashen. Ik ga denk ik een slot cooler kopen bij freezinghardware.nl http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=101 Ik hoop dat dit een beetje een goede keuze is?

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Ah, kijk... dat is degene die in mijn kast hangt. Ik heb hem niet bij freezinghardware gekocht, maar ergens anders op een beurs. Nu kan ik ook anderen aanraden om die te kopen, veel mensen vragen er naar. Zo steken we nog wat van elkaar op. :Y)

Tot nu toe draait deze TTC-003 slotcooler bijna vier maanden lekker in mijn PC, zonder problemen. Het is het geld wat mij betreft meer dan waard. :)

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:29
een videokaart die zonder overklokken te warm word?????
dan zou ik hem lekker omruilen, dan is ie hartstikke kaput.

mijn POV word aardig warm onder stress...maar nooit een vastloper.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het komt door het geheugen (256 sdram) het is niet kapot. Maar als ik er 256 ddr ram in druk dan loopt hij gewoon perfect, nooit een vastloper enzo. Is het zo als ik er ddr geheugen in doe dat het geheugen dan een klein beetje rekenkracht overneemt van de vid? En dat dit dan minder is bij SDRAM?

Verwijderd

Topicstarter
iemand anders een idee

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Geheugen kan niet rekenen, of het nu SDR of DDR is. Wel gegevens bewaren voor je, maar geen rekenkracht overnemen. :)

Wat ik me wel kan voorstellen: in je BIOS kun je een AGP Aperture size instellen. De AGP-bus kan dan van je 'gewone' RAM wat afsnoepen, indien nodig. Nu is het inderdaad zo dat op je videokaart DDR geheugen zit, en op je mobo SDR. (Ik heb overigens ook SDR op mijn K7S5A zitten, maar heb nog geen mogelijkheid gehad om er DDR in te proppen en te testen of het hangen bij mij dan ook opgelost is). Toch lijkt het mij niet dat het zo'n impact heeft op je systeem en videokaart.

Immers: Op mijn vorige PC, een Pentium II, 400MHz met dezelfde videokaart erin en hetzelfde type geheugen, had ik ook geen last van het feit dat de videokaart te warm werd.

Vaag probleem. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu weer sdram van samsung(check mijn specs voor mijn verdere systeem) maar hij loopt nog steeds vast (nu meteen als ik een game opstart, bijv. fifa als de wedstrijd begint zit hij al vast), memtest86 kan geen fouten vinden. En re-install windows 2000 was ook al tevergeefs. Dus weten jullie t?

• Taliesin
Is je airflow wel goed?
Geen warme plekken in je kast ofzo ?
(tip: use de edit knop)

Verwijderd

Topicstarter
ja die is wel goed, nee ook geen warme plekken in mijn case. Ik heb weer andere geheugen geprobeer (twee x 128 pc133 sdram) dit deed het ook niet. Ik denk dat ik gewoon nieuw ddr pc2700 geheugen moet kopen. Of heeft iemand een ander idee?

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Je bent erg hardleers.

Je hebt nu een paar maal getest met je kast open (of niet?) en toen had je geen problemen. Dat duidt op een WARMTEprobleem... daarnaast heb ik 4x aangegeven: een slotcooler helpt waarschijnlijk.

Die slotcooler van een 10-tje is in ieder geval een stuk goedkoper dan DDR geheugen. Waarom probeer je dat niet, voordat je je stort op ander geheugen? :?

• Bergie
  • Laatst online: 18:24

Bergie

Lekker belangrijk...

Probeer het anders nog eens met zo'n tafelventilator of hoe zo'n ding ook mag heten. Ik bedoel dus zo'n apparaat wat je in de zomer op je bureau zet omdat je anders zelf ook oververhit raakt.

Haal de zijkant van je kast los en zet dat ding er eens naast te blazen op standje 3 (of hoger als dat kan) en kijk dan nog eens hoe het gaat.

Yamaha MT-09

Verwijderd

Topicstarter
iNSaNe-oNe schreef op 21 december 2002 @ 13:08:
Je bent erg hardleers.

Je hebt nu een paar maal getest met je kast open (of niet?) en toen had je geen problemen. Dat duidt op een WARMTEprobleem... daarnaast heb ik 4x aangegeven: een slotcooler helpt waarschijnlijk.

Die slotcooler van een 10-tje is in ieder geval een stuk goedkoper dan DDR geheugen. Waarom probeer je dat niet, voordat je je stort op ander geheugen? :?
heb al een tijdje terug een slotcooler gekocht, volgens mij doet hij het nu wel, ben nu bezig met herinstal van win xp
Pagina: 1