POV 3,3ns vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
ff een verhaaltje ui een ander topic:

Ik heb in de pricewatch naast de gewone zeer goed overklokbare Point of View Geforce 4 TI 4200XP 128Mb DDR 3.3NS 250Mhz nu ook een Point of View Geforce 4 TI 4200XP-Turbo 128Mb DDR 3.3NS 310/660Mhz zien staan voor slecht een paar pleuro's meer. Dus mijn vraag is het wat en wat is het verschil, zo te zien alleen de default clockspeed en heeft iemand hiermee al ervaring mee hoever dit kaartje te klokken is, zal wel ver kunnen aangezien default al 4600+ is.

ik heb dus een 64mb Ti 4200 met 3,3ns geheugen hij loopt prima @ 320/580 maar als het mem boven de 600 uit komt heb ik al zeer veel artifacts :( .
dit vind ik raar want een kaart met hetzelfde geheugen word verkocht op 310/660.

nu is mijn vraag of de kaart (TI 4200XP-Turbo 128Mb DDR 3.3NS 310/660Mhz) ander geheugen heeft en hierdoor hoger komt of dat er iet erg mis is met mijn koeling of vid kaart.
De koeling in mijn case is denk ik voldoende er is iig een goede flow langs me vid kaart.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Met je videokaart is iig niets mis, hij loopt goed op de standaard snelheid, en je kan ook een stuk oc-en. Dat dat een minder ver is dan met andere kaarten kan komen omdat je een 'slecht' exemplaar hebt, dat is pech hebben, maar omruilen van je kaart zit er iig niet in.

Of er ook ander geheugen op de Turbo's zit weet ik niet, maar misschien is het zo dat ze de ram-chips eerst even testen voordat ze op een normale of een Turbo kaart worden geplaatst :)

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ik denk iig ook dat ze ff het geheugen e.d. gaan testen onzow , en dan pas gaan kijken of ie op een normale of turbo komt. Sommigen hebben misschien geluk dat er meer turbo chips dan normale zijn.... dus beter te oc-en.....
Hier kun je misschien ook wel wat vinden :

PoV Ti4200XP-turbo, nog snellere versie?

[ Voor 19% gewijzigd door Raku op 07-12-2002 22:01 ]

Raku

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je de openingspost van dit topic vergelijkt met de openingspost waar jij naar linkt heb je waarschijnlijk wel door dat hij dat topic al gezien had :P

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ja , maar stel dat hij zich dat afvroeg en direct op New Topic drukte.... Doe ik nm zelf ook wel eens....

Raku

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
ok tnx ik dacht al aan zoiets maar wist het niet zeker.
t zou dus gewoon kunnen dat ze net zoals bij cpu's gewoon de betere voor de snellere modellen bewaren.
nouja dan toch maar vmodje doen >:)
Pagina: 1