Toon posts:

Linux REDhat 8.0 "gateway" server

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,,

ik ben van plan om van mijn bestaande redhat 8.0 printerserver een internet server te maken, en dan die in de hub prikken, en dat vandaar uit iedereen op het netwerk sjello internet heeft. Weet iemand mischien hoe ik dit moet doen, of heeft hier iemand ervaring mee, of weet iemand toevallig documenten te vinden, waar ik dit kan lezen.

groeten,

luke

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
www.google.nl :)
het is je mod trouwns gewoon 2 netwerk kaartjes er in hangen.
nr 1 op lan
nr 2 op wan
en dan zeggen dat je de internet verbinding wil delen

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nee, dit is een vrij moeilijk onderwerp en zelfs de redhat programmers zijn nog niet zo ver gekomen om internet te delen.

Lees de topics bovenin dit forum voor verdere informatie :)
Hoe deel ik Internet ?
Het Grote Poortmappingsverhaal

[ Voor 26% gewijzigd door jadjong op 07-12-2002 21:55 ]

Verwijderd

En dan voor de zondag door te komen: http://nl.linux.org en http://www.linux-nl.cx

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 22:03 ]

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
jadjong schreef op 07 December 2002 @ 21:54:
[...] zelfs de redhat programmers zijn nog niet zo ver gekomen om internet te delen.
[...]
Hmm.. Dit snap ik niet.

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Zoek cynisch maar eens op in de DvD

Verwijderd

Topicstarter
hmmz, dus het valt niet mee met redhat begrijp ik. weet iemand van jullie dan een goede linux distributie waar ik een canon s600 printer aan kan hangen, en dan ook nog als gateway server ken gebruiken.. want het hoeft niet persee redhat te zijn... maar met redhat was het wel makkelijk om de printer te delen. Ook moet ik een beetje makkelijk een firewall kunnen configureren op die bak... Ik weet dat ik veel met lezen :D maar ja, als ik dan hier weer lees dat het echt totaal niet meevalt, stel ik toch maar de vraag of jullie een idee hebben

groeten

Verwijderd

Zo moeilijk is het echt niet, maar je moet wel idd het één en ander doorlezen (DOE DAT DAN OOK). Maar volgens mij heb je het niet helemaal door.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 22:19 ]

Verwijderd

Met RedHat zou ik het ook niet weten, maar hier gebruik ik Suse 8 als gateway/firewall. Verder heb ik de standaard proxyserver Squid in gebruik.

Zoals het hier al staat, goed de docu's lezen, dan moet het lukken... :+

Verwijderd

Topicstarter
ja ben al bezig, volgens mij heb ik een goeie gevonden :d

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Expander schreef op 07 December 2002 @ 22:05:
[...]

Hmm.. Dit snap ik niet.
je moet dat gedeelte niet helemaal serieus nemen :+

Verwijderd

T'is wel moeilijk. Je moet de installatie schermen echt LEZEN!!!. Tsjonge .. ;)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Het maakt dus echt niet it wele distro je wilt gebruiken. Linux = Linux. Of daar nu RedHat of Gentoo voorstaat, is echt niet van belang.

lees iig dit: Hoe deel ik Internet ?
gebruik de search op got Er zijn al werkelijk honderden van deze topics geweesdt, vooral op NOS. [search=redhat internet delen gateway] Gokje.. ;)
* Equator denkt overigens dat dit topic daar ook beter thuis hoort.

Verder @ topicstarter:
Welkom op GoT
[koffie-mode]
Als je wilt overleven op GoT, lees dan altijd de verschillende FAQ's bovenaan de lijst met topics. Gebruik de search, en start een topic altijd met genoeg info voor anderen om je te kunnen helpen.
Laat zien dat je zelf gezocht hebt, en dat je genoeg gelezen hebt.
En probeer het topic in het juiste forum te starten. Al hoewe het hier wel over een netwerk gaat, had je hem beter kunnen posten in NOS.
[/koffie-mode]

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Qua onderwerp hoort dit in NOS, maar daar krijg je een slotje, zie CyberJ's antwoord :)
(dan hier ook maar)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.