Pricewatch, lekkermakerij?

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-03 15:35
Ligt het nou aan mij of komt het wel erg vaak voor dat als je iets zoekt via de pricewatch dat de goedkoopste 9 v/d 10x niet op voorraad zijn!?
Realtime status werkt ook vaak niet.
Tsja zo kan ik m'n produkten ook wel goedkoop aanbieden als ik ze toch nooit heb.
Vind dit wel een trieste zaak.
In dit geval ben ik een beetje aan het neuzen voor een Dru-500 maar van de bovenste 5 in de pricewatch zijn er bij 4 zaken al zeker geen op voorraad.
Ik hou dit al enige tijd in de gaten nu maar het valt wel op dat ze al weken niet op voorraad zijn.

Verwijderd

Meer wat voor TFF dit ;)

SG >> TFF

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Dat is niet leuk, maar daar kunnen wij natuurlijk weinig aan doen :).. als een winkel bepaalde producten op zijn website aanbiedt voor een bepaalde prijs, komen die gewoon in de pricewatch terecht - je kunt moeilijk ieder product gaan bestellen om te checken of ze het werkelijk nog hebben. Wel bestaat er natuurlijk altijd de shopsurvey: als een winkel allerlei verwachtingen schept die ze niet kunnen waarmaken wordt dat als het goed is op die manier duidelijk.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Kjev schreef op 07 december 2002 @ 22:43:
Dat is niet leuk, maar daar kunnen wij natuurlijk weinig aan doen :).. als een winkel bepaalde producten op zijn website aanbiedt voor een bepaalde prijs, komen die gewoon in de pricewatch terecht - je kunt moeilijk ieder product gaan bestellen om te checken of ze het werkelijk nog hebben. Wel bestaat er natuurlijk altijd de shopsurvey: als een winkel allerlei verwachtingen schept die ze niet kunnen waarmaken wordt dat als het goed is op die manier duidelijk.
Hear, hear

Specs

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-03 22:16

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

"U heeft uw maximumdosis Engelse debatten bereikt. Minder uw inname om schade te voorkomen."

* odysseus heeft vandaag de hele dag in het Academiegebouw in Leiden rondgelopen waar je dat 'hear, hear' veel tegenkomt :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:04
T kan te maken hebben dat t product gewoon slecht te verkrijgen is, en sowieso hebben webshops kleine voorraden hoor..

Verwijderd

volgend regeltje voor webshops dan maar?
"producten die u als winkelier aanbiedt dienen binnen 5 werkdagen leverbaar te zijn. Zo niet, mikken we dit artikel uit de pricewatch wegens lekkermakerij, omdat u mogelijk een concurrent benadeelt die wel op tijd kan leveren"

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Hier kan je bij bedenken dat een pricewatchentry niet van de winkelier afkomstig hoeft te zijn (toch?), dus dat je sowieso altijd even moet controleren of de prijs correct is. Dat moet je trouwens toch voordat je koopt: prijswijzigingen en zetfouten zijn altijd voorbehouden. Hoe dan ook: ik vraag me af of winkeliers direct op die prijzen kunnen worden aangesproken (en ik denk het niet).

Is de prijs correct, dan kan je tot aankoop overgaan. Formeel sluit je dan een wettelijk bindende verkoopovereenkomst af, die - onder meer - leveringsbepalingen bevat. Als die niet expliciet op papier staan, heb je geen poot om op te staan :) De ervaring leert dat je juist de levertermijn ALTIJD zwart op wit aan je internet-leverancier moet vragen - want veel webshops, zoals gezegd, werken met just-in-time-voorraden, en dat gaat vaak /net/ niet helemaal goed, en soms hartstikke fout.

[anekdote]
Ik heb het meegemaakt dat iem. een GF4-kaart en een koptelefoontje van een tientje kocht. Omdat de koptelefoon besteld moest worden, werd het hele pakket pas verstuurd toen de marktwaarde van de kaart al belangrijk meer dan een tientje was gedaald.

In zo'n geval kan je om een lagere prijs vragen, maar eik heb je nergens recht op als je de bestelling niet annuleert *voordat* de shop aangeeft tot verzending (==levering) over te gaan.
[/anekdote]

Hoe goedkoper het spul is, des te groter de kans dat ze *helemaal* geen voorraad hebben (omdat ze niks inkopen dat ze niet al verkocht hebben); en hoe langer het duurt voordat je het krijgt. Uit zichzelf zullen ze hier niet snel iets over zeggen; je moet dat dus controleren. De crux van dit verhaal is dat die prijzen onderdeel zijn van een aanbod van de leverancier, en een ander onderdeel *kan* zijn dat de goederen pas over een maand geleverd worden. Dat is nou handel drijven. Het is uitdrukkelijk *niet* zo dat die goederen per direct bij jou op de mat moeten liggen.

Wil je je spullen sneller hebben, dan ben je door de bank genomen meer geld kwijt. Tijd is tenslotte geld, wen er maar aan ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Rataplan op 10-12-2002 05:21 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1