Toon posts:

[SuSE 8.1] Kmess detecteerd KDE niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik configureer Kmess met de command line:
./configure --prefix=/opt/kde3
(deze locatie in de prefix heb ik gechecked, en er staan inderdaad al die K-bestanden in ./share/apps/ enzo)

maar als ik deze regel uitcoer gaat ie netjes compileren, en uiteindelijk krijg ik toch de message:
checking for KDE... configure: error:
in the prefix, you've chosen, are no KDE headers installed. This will fail.
So, check this please and use another prefix!
Heeft iemand dit eerder gehad ofzo, of weet iemand waardoor het komt, ik vind dit echt heel vaag! :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 20:50 ]

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Kmess is niet meer de default KDE messenger, Kopete meer ontwikkeld....
Ook hebben ze packages voor SuSE, Debian, Mandrake & RedHat...
http://kopete.sf.net/

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Jeps, Kopete werk ik nu mee, maar daar ben ik niet zo blij mee, die stuurt namelijk geen naam mee (de ander ziet de naam die je het laatst had op msn ofzo :?, en je kunt geen files ontvangen... Verder heb ik ook aMSN, maar die ziet er niet uit ^_^. (zal eens kijken of die site van jou misschien een nieuwere versie van Kopete geeft ofzo, iig thnx :)

edit:

Verder ziet dat Kopete er wel vet goed uit (dat is ook de reden dak hem nu toch ff gebruik, tot ik iets anders heb :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 20:59 ]

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

'bla headers not found' betekent veelal 'bla-dev not installed'... kde development packages installeren dus, zie ook rpmfind.net e.d., dit is al veel vaker voorgekomen :)
Succes ermee.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Dit topic is gesloten.