[WC] Flow-o-Matic vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Steff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-01 11:54

Steff

||BeeBee||

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/422-452K.GIF

Hierover gaat m'n vraag dus ! Normaal gezien heb 'k die in de loop van volgende week in mijn watercircuit hangen maar ik maak me wat zorgen over die kleine openingen... Ik ben van plan om te een stuk in te korten (ze worden immers breder naarmate ze korter worden -> conisch verloop) zodat ze beter op m'n 10mm siliconenslang passen én meer doorlaten.

Heeft iemand ervaring met dit aparaatje ? In welke mate beperkt het de flow en is het mogelijk om die aansluitstukken zomaar te verkorten met 'n zaagje ?

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

ik zou zegen aansluitstukken verkorten en slangen desnoods met klemmen vastmaken.
En je flow zal er echt niet veel op achteruit gaan daar houden ze heus wel rekening mee.

• Desolation Angel
  • Laatst online: 16-12-2023
andere fittings in draaien

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03-2025
Mwah zo heel klein zijn ze nie hoor...

XBO: Michaël#3318

• alsoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-12-2024
Het is alleen de buitenkant die taps loopt (voor diverse maten slang)
binnen is het gewoon een recht gat die kan je trouwens wel voorzichtig opboren
maar dat maakt niet zo gek veel uit trouwens in flow en temperatuur. (zelf ook gedaan)

Corsair 1000D / Intel I9 10900KF @5300 / 32 GB DDR4-3200 / Asus RTX 2070 Super DUAL OC / Corsair CMPSU-1000HX

Verwijderd

voor die 50euro dat dat ding kost kun je denk ik beter zelf wat electronica in elkaar solderen.. toch?

• Steff

Steff

||BeeBee||

Topicstarter
alsoft schreef op 08 December 2002 @ 18:30:
Het is alleen de buitenkant die taps loopt (voor diverse maten slang)
binnen is het gewoon een recht gat die kan je trouwens wel voorzichtig opboren
maar dat maakt niet zo gek veel uit trouwens in flow en temperatuur. (zelf ook gedaan)
Hoe heb jij dit net gedaan ? Ook een stuk van die aansluitingen afgezaagd ? Als ik dit zo allemaal lees, ben je misschien nog het beste af met een klein stukje aansluiting minder zodat de diameter weer wat groter is.

Verwijderd

jeuzus dat ding is duur man hehe...
waarom zou je zowiets kopen?
ken iemand mij dat uitleggen??
de vloeistof zie je toch wel stromen

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
als je kast dichtzit ook nog? Als je even eten bent halen ook nog?

dis alleen voor extra safety, maar wel duur idd

• Dark Angel
  • Laatst online: 23:50

Dark Angel

Corvette LS Power

ik gebruik hem zelf ook al een poos je en ben er zeer te vreden mee nu kan je uitlaten gaan als je pomp het niet meer doet, net als bij een kapotte cpu fan.

oja van dat water zien stromen heb ik in iedergeval zonder dat ding nog niet kunnen zien aangezien er geen lucht bellen zijn of wat dan ook in het systeem.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mkl/Casemod/Plaatjes/Deur1.JPG

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
je kan dat ding gewoon gebruiken het zal de flow niet merkbaar beinvloeden en je kan em ook zo inkorten lijkt me geen probleem

maarja dat ding is idd wel duur misschien kan je beter een resevoir nemen kan je ook je flow zien en het ziet er nog mooi uit ook (vind ik dan)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:03
als je dan toch een dure flowmeter koopt, koop er dan een van swissflow ofzo. even duur en veel nauwkeuriger.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Steff

Steff

||BeeBee||

Topicstarter
Ik héb een reservoir, maar dat zit achteraan m'n kast dus dat zie ik niet als ik aan m'n pc werk. Het maakt ook niet uit of ik er eentje heb of niet, als ik idd niet achter mijn pc zit en mijn pomp begeeft het, dan dreigt de oververhitting. Zulke dingen gaan erg snel en een nieuw systeem kost véél meer dan een simpel flowmetertje.
Anyway : bedankt voor jullie constructieve bijdragen :)

@ Psycho : Waar vind ik meer info over die Swissflow ? Ik kan zo meteen niets vinden. Bij mijn weten zijn er niet zoveel flow meters op de markt die je via je moederbord fan headre kan uitlezen hoor...

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01 00:34

FlotterPower

Boxy Brown

hmm,.. die dingen waren vroeger veel goedkoper

maar ontopic
als je dat dingkje haalt kan je hem makkelijk inkorten (je bent toch niet voor nix tweaker >:) )
en het zal je flow niet(/heeeeel weining)
btw,...een vriend van mij had ook zon dinkje maar daardoor ging zijn flow veel langzamer teruggestuurd en nieuwe gekregen werkte wel

I don't want no cake, I want me some pie!

• Steff

Steff

||BeeBee||

Topicstarter
Normaal gezien krijg ik de laatste revisie van dit ding in huis. Natuurlijk help "Maar, ik ben een twéaker" niet veel als ik nadien mijn afgeknotte flow-o-matic moet gaan rma'en :+
Allemaal duimen, ik laat wel weten hoe het afgelopen is !
Pagina: 1