Toon posts:

defecte proc of mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Ik heb een vraag mijn pc laat het afweten, na het aanzetten start hij niet op(geen beeld) of hij start op en doet het voor 1 minuut. Ook gaat er niks op het keyboard branden(lampjes) als hij niet aangaat. Iemand enig idee wat het kan zijn?
Heb alles al losgekoppeld zoals hdd's cdroms' en alle kaarten er alt uigehaald niks helpt. als je op de proc kijkt zie je een een donkere streep boven de core van de proc.
configuratie:
msi mobo met amd athlon 1ghz proc.

iemand een idee, wat ik nog kan proberen?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

In de BIOS kan je vaak de temperatuur zien van de CPU. Hoe hoog is die ? ( naar de bios gaan en de temperatuur bekijken moet wel lukken in 1 minuut)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft bij mij dus de temperatuur niet aan in de bios dit had ik al geprobeerd. maar als ik de processor koel spuit dan lijkt hij het even te doen( die 1ene minuut)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die streep boven de core is normaal, dat is voor de bevestiging van de core als ik het goed heb.

Zijn de voltages trouwens wel ok? (ook af te lezen in de BIOS)

Heeft je mobo trouwens ook D-Ledjes erop zitten? Zo ja, wat geven deze dingen aan?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn mobo (msi) heeft geen ledjes, mijn voltage lijkt normaal het is gebeurt toen hij aanstond hij klapte in 1 keer uit dat streepje is vrij breed 3 mm en het lijkt alsof er een vlek over de proc loopt donkerder als de rest mara wel de zelfde kleur als het streepje. ook geeft hij geen piepjes of andere seintjes.
als ik hem aanzet lijkt het net of het beeld bevriesd na 30 sec. Heb net geprobeerd xp op te straten maar die geeft een fatale uitzonder ook in de veilige modus na ongever 15 sec.

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Heb je trouwens al het volgende geprobeert. de betreffende cpu. in een andere mobo.
Of anders gezegt weet je 100% zeker dat de betreffede mobo 100% werkt.

8-)

workstation server laptop

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat weet ik niet alleen heb ik geen spullen om dat te testen. weet zeker dat het aan mijn mobo of proc ligt maar aan welke van de 2? of de voeding zou dat ook nog kunnen. In mijn omgeving heeft ook niemand een amd proc of mobo dus echt te testen is het niet voor me( ja nieuw kopen) de melding die windows geeft bij het opstarten: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Nog een vraag: heb een kast met 4 slot openingen iemand enig idee wat voor een nieuw mobo+proc daar in kan?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik merk dat je goed weet hoe de core eruit ziet, heb je na het kijken wel de koeler er weer goed opgezet, met koelpasta?

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
Ja dit heb ik gedaan, het probleem deed zich er voor al voordat ik de koeler en de proc heb losgehaald van het mobo. Op het info scherm van de bios bij het opstarten geeft hij aan dat de processor amd ahtlon 1 ghz.
daarna wait.... en blijft hij hangen. (heb ook al ander geheugen geproberd helpt ook niet.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
IRQL probleem staat hier beschreven op de MS Knowledge base.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 21:05:
Nog een vraag: heb een kast met 4 slot openingen iemand enig idee wat voor een nieuw mobo+proc daar in kan?
Micro-ATX planken...

Heb je alles wat hier staat eigenlijk al geprobeerd :?

Verder beetje weinig info... Start je voeding wel altijd (fans etc)? Zo nee, test dan je voeding zoals beschreven in die link...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 20:35:
Hij geeft bij mij dus de temperatuur niet aan in de bios dit had ik al geprobeerd. maar als ik de processor koel spuit dan lijkt hij het even te doen( die 1ene minuut)
Waarmee :? Met plantenspuit of slagroom?

Anyway, neem eens het linkje van N3rd aandachtig door :)

• Ocelot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-08-2011

Ocelot

What The Frag?

Wat zijn eigenlijk je specs, Fireball?

System Specs

Verwijderd

Topicstarter
Met perslucht kun je de cooler koel maken. ben inmiddels verder: De proc is goed. deze gisteravond nog even getest. Dan zal het het mobo of de voeding zijn. advies? Nieuwe kast(gewone atx)+voeding+mobo heb nu een volgens mij ook een niet al te zware voeding. Enne wat is een leuk merk/upgrade set?

(W3ird_N3rd: Grotendeels geprobeerd alleen komt hij niet tot opstarten toe. Uit je artikel: MSI K7T: de uitvalpercentage van deze plankjes is relatief hoog.. Er zijn hiervoor zoveel oorzaken te bedenken, omdat de kwaliteit van de gebruikte componenten bagger is.
(DIT PLANKJE HEB IK DUS OOK!!)

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
msi k7t mobo :(
amd thunderbird 1 ghz
512 mb sdram
asus geforce 2
compaq/3com 10/100 lan
1x 20 gb hd 1x 10 gb hd
pioneer dvd-rom

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 11:32:
Met perslucht kun je de cooler koel maken. ben inmiddels verder: De proc is goed. deze gisteravond nog even getest. Dan zal het het mobo of de voeding zijn. advies? Nieuwe kast(gewone atx)+voeding+mobo heb nu een volgens mij ook een niet al te zware voeding. Enne wat is een leuk merk/upgrade set?
Wat je moet kopen staat hier heel precies beschreven ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Precies ik denk dat je voeding aan het doodgaan is

Verwijderd

Een voeding kan niet doodgaan het kan zijn (MSI heeft al eerder problemen met voltage gehad) dus het kan zijn dat je voltage teveel schommelt clear je cmos en laat alles default trek die compaq rotzooi eruit en boot met alleen je hd en je video kaart kijken of ie dan verder komt.

Leuke upgrade sets zou je weer en AMD set kunnen halen check anders www.etelcom.nl ffies ze zijn redelijk goedkoop en ook makkelijk met terugbrengen enzo besides ze hebben een amd bordje dat tot de nieuwste amd proc pakt en toch nog wel op sdram ook kan of ddr wat jij wilt.

sterkte
Pagina: 1