Toon posts:

NTLDR ontbreekt --> wat is er aan de hand?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren aan een vriend een reepje 128 mb geleend. Deze heb ik gewoon uit mijn mobo met een PIII 450 Mhz. gehaald zoals ik dat normaal ook doe.
Ik heb er zelf nog één reeje 128 in laten zitten.
Nu wilde ik hem opstarten alleen dan krijg ik net voordat Win. XP gaat opstarten/laden de volgende foutmelding: NTLDR ontbreekt u kunt opnieuw opstarten met ctrl + alt + del

Ik heb al geprobeerd om met cd-rom op te starten alleen dan krijg ik nog steeds de zelfde foutmelding.

Ik heb ook het tweede reepje 128 mb er weer bij gestopt alleen nog steeds de zelfde foutmelding.

Wat is er aan de hand?

Ik heb het maar bij Videoplanken en Beeldkannonen geplaatst omdat ik denk dat het aan mijn moederbord ligt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 20:25:
Ik heb het maar bij Videoplanken en Beeldkannonen geplaatst omdat ik denk dat het aan mijn moederbord ligt.

Eh ? Die volg ik niet :o

Move VB --> PMG

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 20:25:
Ben ik de enige die deze logica niet snapt :? Dit hoort eigenlijk in Windows Operated Systems ;).

Zoeken op support.microsoft.com naar 'ntldr'
Zoeken met de omega search naar 'NTLDR'

Als de foutmelding 'NTLDR ontbreekt' de precieze foutmelding is, kun je daar iets gerichter mee zoeken, NTLDR is namelijk een bestand dat vrij veel foutmeldingen kan genereren :).

edit:
Was dus niet de enige :P

[ Voor 8% gewijzigd door Compubiter op 07-12-2002 20:29 ]

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Je NTLDR is vernaggeld. Dat is het bootbestand van nt4/xp/2000. Je kan toch een console herstel doen met XP? Moet je wel in je bios aanzetten dat je van CD wil booten anders krijg je die error jah :)

Console doen -> fixmbr -> exit en dan moet het weer goed zijn :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Doe maar een zoek in WOS of zo.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.