Toon posts:

Speedtouch 510 Wachtwoord?

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een SpeedTouch 510 bij mijn adsl verbinding gekregen van xs4all. affijn, alles aangesloten en kabels getrokken.
ik stop het cdtje van mxstream er in, en run die SetupST ofzo. alles gaat goed en hij vraagt om mijn gebruikers naam en wachtwoord die ik ingeef en gaat door. nu wordt er echter gerestart maar helaas, geen inet :(
dus ik kijken, deelt dat ding geen DHCP uit, terwijl ik daar wel om gevraagd heb. dus ik weer met zelfde cdtje willen inloggen op me modem. maar dat kl*te ding pakt mijn wachtwoord nu niet meer |:(
bij het ingeven vroeg hij niet om bevestiging, dus het zou goed kunnen dat die er nu helemaal ingeflasht zit en ik een verkeerde toets heb ingevoerd

hoe moet ik nu verder? de modem uit het stopcontact formatteerd hem nog niet :'(

  • schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-06 22:26
gewoon even resetten naar de fabrieksinstellingen en opnieuw proberen als hij jouw wachtwoord niet pakt.
En wat gebeurt er eigenlijk als je geen wachtwoord invoert?

Verwijderd

offtopic:
Als je isdn hebt indigo... weinig kans dat je adsl dan vandaag gaat werken

  • schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-06 22:26
Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 20:21:
offtopic:
Als je isdn hebt indigo... weinig kans dat je adsl dan vandaag gaat werken
want :?

Verwijderd

want hij komt uit made.. waar ik ook vandaan kom... en daar is de centrale van kpn nog niet helemaal ready.. alelen analoge aansluitingen kunnen nog gebruik maken van adsl... Ik zit ook al een week met me modem.. maar nog geen adsl

  • Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-06 20:09
Moeje ff met kpn bellen dude. Die weet de fijne kneepjes van die modems.

  • JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Access schreef op 07 december 2002 @ 20:28:
Moeje ff met kpn bellen dude. Die weet de fijne kneepjes van die modems.

ja en dat wachtwoord heb je er zelf opgezet omdat je niet opgelet hebt met je installatie... (scherm modembeveiliging waar de meeste mensen niet lezen, maar gewoon de username en pass van de provider invullen, met een beetje mazzel zonder spelfouten).

Succes met het raden van het wachtwoord dus ;).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp


Verwijderd

Topicstarter
larsemenneke schreef op 07 December 2002 @ 20:18:
gewoon even resetten naar de fabrieksinstellingen en opnieuw proberen als hij jouw wachtwoord niet pakt.
En wat gebeurt er eigenlijk als je geen wachtwoord invoert?
geen wachtwoord kan niet, maarreh, hoe reset ik hem dan naar fabrieksinstellingen?? (btw Zappz ik heb GEEN isdn)
JvS schreef op 07 december 2002 @ 20:31:

[...]

ja en dat wachtwoord heb je er zelf opgezet omdat je niet opgelet hebt met je installatie... (scherm modembeveiliging waar de meeste mensen niet lezen, maar gewoon de username en pass van de provider invullen, met een beetje mazzel zonder spelfouten).

Succes met het raden van het wachtwoord dus ;).
jah, maar ik zeg net, ik heb waarschijnlijk een verkeerde knop ingedrukt, terwijl ik het ww invoerde... is die modem echt niet te resetten ofzo??

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 20:36 ]


  • Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-06 20:09
JVS werk jij soms bij de kpn helpdesk :P ? (Just wondering). Maar je hebt gelijk ja...

edit:

Achter op je modem zit toch een reset knopje die je met een pen kan indrukken ? Ik zou die is proberen (als ie erop zit, sommige modems hebben hem niet).

[ Voor 53% gewijzigd door Access op 07-12-2002 20:35 ]


  • schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-06 22:26
antwoord op je vraag hoe je reset: ^^^^^

enne, hier nog wat info: xs4all helpdesk en speedtouch homepage

Verwijderd

Topicstarter
het is de ST 510 en daar zit GEEN reset-knopje op... die XS4ALL helpdesk ligt eruit vanwege sinterklaas, en de KPN helpdesk is al gesloten voor vandaag...

  • JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat ding resetten is een beetje kunst en vliegwerk, paar keer achter elkaar dat knopje erindrukken met een bepaalde volgorde, moet je eens met [google=st510 reset] proberen ofzo.
jah, maar ik zeg net, ik heb waarschijnlijk een verkeerde knop ingedrukt, terwijl ik het ww invoerde... is die modem echt niet te resetten ofzo??
Je hebt helemaal geen verkeerd knopje ingedrukt, je hebt gewoon op het verkeerde scherm je username en pass ingevuld (bij modembeveiliging ipv bij logingegevens). Je password ga je niet terugkrijgen door je modem te resetten overigens, volgens mij...

BTW, op de ST510 zit geen pinnetje of en default knopje zoals bij de ST-home wel was.

(en ja, ik werk ook als bijbaan op die helpdesk)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp


  • blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
JvS schreef op 07 december 2002 @ 20:53:
dat ding resetten is een beetje kunst en vliegwerk, paar keer achter elkaar dat knopje erindrukken met een bepaalde volgorde, moet je eens met [google=st510 reset] proberen ofzo.

Of eens in de manual van KPN kijken, daar staat een apart stuk in t.a.v. wachtwoord vergeten zoals hier het geval is. Ben je die ook kwijt, dan kan je die gewoon downloaden van de mxstream site.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023


Verwijderd

Modem resetten staat achter in de handleiding wat je erbij gekregen hebt, pagina 43 om precies te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
het is een thomson speedtouch 510 alcatel, en ik zie in de thomson manual die ik erbij kreeg er nix over staan

  • blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
blackd schreef op 07 december 2002 @ 20:58:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]
Of eens in de manual van KPN kijken, daar staat een apart stuk in t.a.v. wachtwoord vergeten zoals hier het geval is. Ben je die ook kwijt, dan kan je die gewoon downloaden van de mxstream site.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023


  • schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-06 22:26
wat gebeurt er dan als je bij je modem instellingen dan gewoon de username en het password van xs4all invult. Als je die nl verkeerd hebt ingevuld moeten die toch toegang geven tot je modem...
Hoe kan ik de ADSL Multi-PC modem of ADSL Ethernet modem terugbrengen in de fabrieksinstelling?

Start een browser op en ga naar de beginpagina van de ADSL Multi-PC modem of ADSL Ethernet modem. (http://10.0.0.138) Klik op tabblad Advanced. Klik op het tabblad Setup. Kies voor Restore default. U kunt de modem ook via onderstaande procedure terugbrengen in de fabrieksinstelling.

1. Controleer of de modem is uitgeschakeld.
2. Druk een keer kort op de aan/uit-knop.
3. Wanneer de LED voor systeem in/uitgeschakeld groen knippert, drukt u nogmaals kort op de aan/uit-knop.
4. De LED voor systeem in/uitgeschakeld stopt met knipperen en blijft onafgebroken groen branden. Na zes seconden zal de LED opnieuw gaan knipperen. Druk nogmaals een keer kort op de aan/uit-knop.
5. Alle LED's zullen een keer groen knipperen.
6. De modem wordt opnieuw opgestart en de fabrieksinstellingen worden hersteld.


Het herstellen van de fabrieksinstellingen heeft ook tot gevolg dat de instellingen van het configuratieprofiel worden verwijderd. Hierdoor is het noodzakelijk dat u het systeem opnieuw configureert met behulp van de installatie wizard.

[ Voor 76% gewijzigd door schwarzenegger op 07-12-2002 21:04 ]

Pagina: 1