Toon posts:

de ene PC ziet de ander niet

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via een router een netwerkje opgezet. Op computer 1 staat windows xp, op computer 2 staat windows 98.
Internet wordt goed gedeeld maarvanaf PC1 (XP) zie ik wel PC2, doch andersom niet. Pingen vanaf beide computers lukt wel. Hoe kan het dat ik op de windows 98 (PC2) niet naar PC1 (XP) kan kijken. Wie helpt?

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Toevallig de built-in firewall van Windows XP aangezet?

Verwijderd

Ziet de PC2 zichzelf wel in Netwerkomgeving ?, Anders misschien ff opnieuw te mappen delen. En probeer ook de firewall in XP uitte zetten

Verwijderd

Topicstarter
Firewall staat uit, hoe kan PC2 zichzelf zien?

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Van Win98 naar WinXP lukt geloof ik alleen als je op de Win98 PC inlogt als een user die ook bestaat op de WinXP PC...

Zie ook: Win98 ziet WinXP niet!

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:25

Glorificationer426

come we hero rush yes?

heb je er wel een crosslink cable tussenzitten? Want met gewone UTP van pc naar pc gaat het je nooit lukken (spreek uit ervaring :))

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Verwijderd

Komt door Win 98, die kan niet samenwerken met win XP (oid :P )

Hier staat wel hoe je het wel kan doen :)
Dit is een vraag die je ook nog wel eens de kop op ziet steken. Mensen hebben meerdere PCs, eentje (of meerdere) op Windows 9X (95, 98, 98SE, ME) gebaseerd, en een andere PC voorzien van een NT (4.0 / 5.0 (Windows 2000)) versie. Dit kan een Workstation of een Server zijn. Men maakt dan Shares aan op beide machines, maar men kan met de op NT gebaseerde PC wel bij de shares van de op 9X gebaseerde PC komen, maar andersom niet.

Dit zit hem in het feit dat het stukje networking in NT anders aangepakt wordt.

Als jij met een 9X PC bij een NT machine wilt, moet de username en password die jij gebruikt op de 9X PC, bekend zijn op de op NT gebaseerde machine, anders krijg je namelijk geen toegang. Dan krijg je namelijk een venstertje wat aangeeft dat je een password moet ingeven, en wat je daar ook intiept, je zult geen toegang krijgen.

Er zijn twee manieren om dit te verhelpen :

Iedereen die naar jouw machine wil connecten toegang geven :

Die is heel simpel. Haal het "Guest" Account van disabled af. Klaar. (Dan is er ook geen enkele belemmering meer om op jouw machine te komen vanaf het netwerk ! Denk hieraan bij eventuele LAN-parties !)

Specifieke users toegang geven naar jouw machine :

Zorg ervoor dat je op de op NT gebaseerde PC(s) de Useraccounts aanmaakt die je gebruikt om aan te melden op de 9x PCs. De useraccounts moeten qua naam en password exact overeenkomen met de gebruikte usernaam en password op de 9X PC.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 12:51 ]

Pagina: 1