Toon posts:

[kernel-panic] initial console

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net gentoo ook maar eens geprobeerd. Nu krijg je reboot het volgende:

code:
1
warning: unable to open an initial console

En dan de bekende kernel panic. Uiteraard heb ik CONFIG_VT en CONFIG_VT_CONSOLE meegcompiled met de kernel. Verder bestaat /dev/console.

Google'n leverde wel results op, maar meeste niet van toepassing op mij omdat bij mij de benodige VT's kernelopties wel ok zijn en bovendien /dev/console wel bestaat.

Anyone?

/edit:
nog even me /etc/fstab en /etc/inittab gecontroleerd met me slack machine, lijkt in orde te zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 20:37 ]

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Heb je soms een nieuwe kernel geinstalleerd en vergeten lilo opnieuw te draaien ?
Controleer eens of je wel de juiste root partitie hebt ingesteld ? (zowel met rdev als in lilo.conf).
Heb je /dev/tty1 nog wel ? mknod -m600 /mnt/dev/tty1 c 4 1
Heb je in je kernel wel support voor virtual terminals. Alsook "Support for console on virtual terminal" ?

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Hij kan blijkbaar je root filesystem niet goed mounten, een mogelijke oorzaak hiervoor is dat de driver die je voor het mounten van je rootfs nodig hebt als module geladen moeten worden, enwel van je rootfs >> kip && ei probleem. Welk filesystem gebruik je dus voor je / en heb je de betreffende drivers static in je kernel zitten?

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Als het root fs niet gemount kan worden krijg je toch een heel andere melding? "Kernel panic: unable to mount root [03:03]" ofzoiets.
De melding van de TS lijkt meer alsof er geen console support ingebakken zit (terwijl het er wel inzit :?)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik kreeg dezelfde melding toen ik de drivers voor me rootfs *reiserfs* vergeten niet static ad gebakken. de kernel kan wel starten alleen vervolgens init niet vinden op de disk waardoor hij deze error teruggeeft.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.