Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

IR-reciever kaduuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de IR- reciever van tweakhardware.com in mekaar gebouwd, maar krijg hem niet aan de praat. Alle onderdelen zitten 100 % GOED, en als ik met de multometer ga meten, krijg ik ook overal weerstand etc etc. Mijn compoort (1) staat gewoon aan op auto. Als ik winlirc start dan reageert hij verder niet (bv bij learn) ook gaat het icoonetje niet knipperen of iets dergelijks.
Ik heb deze reciever wel eens eerder gemaakt (paar jaar geleden) en die werkte toen wel.

Wat kan het zijn?

Verwijderd

dit ga ik in de gaten houden, ik heb die ook gemaakt en bij mij reageert hij ook nie goed

• tomvleeuwen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08-2024

tomvleeuwen

Whiee!

Gebruik je een digitale multimeter? Soms zit de spanningsstabilisator verkeerd om en dan krijg je 4,7 v i.p.v. 5,0
Zelf heb ik b.t.w. de weerstand ná de gestabiliseerde spanning gezet, anders dan op het schema, en dit werkt bij mij beter.

Online LED calculator

Verwijderd

Kijk ff in het grote topic over die IR receiver, je moet namelijk ook nog 2 condensatoren toevoegen om de 'ruis' er wat uit te filteren zegmaar.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb hem nu "werkend" ik kan alleen niet learnen in winlirc dan krijg ik deze melding; Did not get a consistent signal; please try again. Maar als ik een config file download van me AB, dan werkt het perfect.

Verwijderd

heb je er al condensatortjes op zitten ?
zo ja, plaats het condensatortje dat aan de TSOP1738 hangt zo dicht mogelijk in de buurt hiervan (zo kort mogelijke verbinding dus).

Verwijderd

Grimmyreaper kan je mij ermee helpen? Contact me op msn: sjon_breider@hotmail.com

Verwijderd

Topicstarter
ja die condensatortjes zitten allemaal goed (en zo kort mogelijk) maar ik krijg met alle AB's die ik heb (stuk of 7) allemaal dezelfde melding. Maar dit is niet het grootste probleem, het is minder dat deze reciever niet werkt op mijn andere pc (compoort doet totaal niks, ook niet met een muis etc)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 15:58 ]

Verwijderd

Misschien staan de compoorten niet aan in de bios ? Of hebben ze een irq conflict ?
Als je XP hebt moet je nog drivers installeren volgens mij, maar dat weet ik niet zeker.

Verwijderd

Topicstarter
nee dit is allemaal niet het geval (ik heb de compoorten onder MSdos getest ; NOPPES. En ja de poorten staan zeker weten aan in de bios (ook handmatisch geprobeerd zonder resultaat). maar het vreemde is dat er wel spanning op staat (als ik die reciever erin frot en dan ga meten dan zie ik dat er wel spanning op die poort staat.) maar een muis of iets dergelijks werkt niet (ik heb er 3 geprobeerd duss)
Pagina: 1