Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] lcd-display Tulip Tl 286

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag bij 'Het Goed' een Tulip laptop 286 gehaald, en nou dacht ik als ik nou eens dat lcd scherm los haal, dan ken ik daar een 1337 mod van maken.
het scherm is er een van sharp de lm64148z wel te verstaan (de 1 kan ook i of L zijn). Uit het display loopt een 16 aderig plat kabeltje.

ik heb de search en google al gebruikt daar kwam alleen bij google de link naar een vraag op een ander board maar zonder antwoord, ook gaf die een link naar een website waar er meer over staat maar die is offline.

heeft iemand informatie over dit display of over de computer?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 13:37

talin

ES-MA

uit de FAQ :
En hoe zit het dan met laptopschermen?

Laptopschermen zijn in principe aan te sluiten, maar dan moet je een speciale videokaart hebben die daarvoor geschikt is. Die kosten 3 á 400 dollar. Het is dus makkelijker je laptop intact te laten en dan een programma ervoor schrijven dat dan je schermpje vult met info

[ Voor 4% gewijzigd door talin op 07-12-2002 19:52 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Topicstarter
dat begrijp ik maar toch wil ik het, en ik heb wat redenen:
- het is 5 cm dik
- lijkt veel op een klein lcd display wat ik heb
- tulip was nederlands, misschien zitten hier nog wel mensen die dat ding ontworpen, gebouwd of de datasheets thuis hebben liggen
- in deze 286 zit geen smd-spul, dus kun je denk ik vrij eenvoudig het deel vinden wat nodig is om een werkend te maken

wel bedankt voor je snelle post ;)

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Dit is denkik best zinloos... ik snap dat je graag je scherm aan de gang krijgt, maar dat gaat echt niet zomaar lukken, als de rest van die laptop nog iets doet probeer een interface met netwerk te krijgen...

Electronics development

Verwijderd

Topicstarter
of zal ik een advertentie zetten in een ouwe vandagen computerblad :? :P

Ik zoek J. Sampson, hij had ooit op zijn website bij citilink/infinetivity het woord lm64148z staan |:(

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 20:08 . Reden: meneer J. Sampson ]

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
Is het niet een standaard 16 pins aansluiting ? zat er ook nog iets van een connector aan of aan de binnenkant van de 286 iets ?

Verwijderd

Topicstarter
er zit een plater dan de huidige flat cable 16 aderig kabeltje naar een plaatje waar je het contrast enzo aan kan passen, dan loopt er een 30 aderige flat-cable naar de comp zelf

edit:

net een heel klant onvriendelijk mailtje van Sharp Nederland terug gekregen, als bijlage een standaard word document met mijn naam ingevuld :(
ff een nieuw mailtje naar de technische dienst van de industrial products van sharp gestuurd

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 16:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
schop-update

net twee datasheets op _/-\o_ internet _/-\o_ gevonden:
www.gtmvddrift.com/peter/64148P1.gif
www.gtmvddrift.com/peter/64148P2.gif

wie kan mij aanwijzen, wat dit allemaal betekent, volgens mij is dit voldoende, maar misschien dat andere mensen het leuk vinden om mee te helpen :D

offtopic:
had geen tijd om te resizen en om de lay-out in ere te houden, een link

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 21:48:
schop-update

net twee datasheets op _/-\o_ internet _/-\o_ gevonden:
www.gtmvddrift.com/peter/64148P1.gif
www.gtmvddrift.com/peter/64148P2.gif

wie kan mij aanwijzen, wat dit allemaal betekent, volgens mij is dit voldoende, maar misschien dat andere mensen het leuk vinden om mee te helpen :D

offtopic:
had geen tijd om te resizen en om de lay-out in ere te houden, een link
Hmmm, ik heb ff gekeken, volgends mij kan Matty of Zotty hier wel degelijk iets mee!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Heb je een microcontroller ofzo bij nodig, als die chip op de datasheets de enige is iig wel. Je moet de data op het LCD namelijk elke keer weer verversen, en dat lukt je niet met alleen een parallele poort.
edit:
Hmm, ik zie dit soort displays steeds vaker langskomen... Ik zou haast custom hardware gaan ontwerpen om dit soort dingen aan te sturen. Haast.

[ Voor 28% gewijzigd door Sprite_tm op 11-12-2002 13:58 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Topicstarter
Sprite_tm schreef op 11 december 2002 @ 13:56:
Heb je een microcontroller ofzo bij nodig, als die chip op de datasheets de enige is iig wel. Je moet de data op het LCD namelijk elke keer weer verversen, en dat lukt je niet met alleen een parallele poort.
edit:
Hmm, ik zie dit soort displays steeds vaker langskomen... Ik zou haast custom hardware gaan ontwerpen om dit soort dingen aan te sturen. Haast.
:'( maar zo snel geef ik niet op, ga nog wel verder zoeken, en alles wat ik dan nodig zo hebben kan ik zo uit die laptop halen, omdat daar geen smd spul inzit, en alles vrolijk met de hand is gesoldeerd
dus als je weet hoe zoiets eruit moet zien :Y)

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor deze schop maar..
waarom moet er een controler op? en watvoor één?
en zo'n controller werkt toch ook met nanoseconden?
misschien zijn t stomme vragen maar ik best een n00b op dit gebied

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11 17:54

McFizban

Hackito ergo sum.

Wat je hier hebt is een LCD scherm waar een video controller op moet. Dit scherm wil graag 3,5 miljoen keer per seconde data binnen krijgen.
Je controller systeem bevat wat geheugen om een beeld in te zetten de rest van electronica zorgt er dan voor dat dit naar het LCD scherm wordt gestuurd. Aan de andere kant zit een interface met je computer.
Dit is meestal in de vorm van een insteekkaart voor je PC en deze kost +/- 350 euro.
Je kunt hem ook zelf bouwen, maar daar moet je dan wel een echte electro held (eerder electro superpersoon) voor zijn.

Oh ja, je kan de spullen uit de laptop halen. Dit komt neer op het bouwen en programmeren van je eigen video kaart.
Maar laat ik je niet verder ontmoedigen. Als het je lukt dan mag je echt trots zijn op jezelf.

P.S. Dit is een FAQ vraag.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Pagina: 1