Toon posts:

[redhat8/sb 128 pci] geluid werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
yo tweakers

vast een zeer simpele oplossing en is al vaak voorbij gekomen maar heb er in de search niet het juiste over kunnen vinden ook op de site van creative geen juiste drivers gevonden, google komt alleen maar op andere forums uit. Dus bij deze nogmaals hoe krijg ik mijn soundblaster 128 pci aan het werk in redhat 8.0 ? Hij geeft nu aan dat er een ensoniq ES1370 [audioPCI] inzit ...en dus heb ik heb geen geluid :( wie o wie ?

alvast bedankt!

Verwijderd

heb je volume goed gezet met mixer/ heeft de gebruiker toegang tot /dev/dsp /dev/mixer zo ja -> installeer sndconfig en doe /sbin/sndconfig

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
ES1371 (ook SB 128) staat er bij mij en dat werkt prima. Je hoeft er dus geen speciale drivers voor te installen.

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 19:55:
heb je volume goed gezet met mixer/ heeft de gebruiker toegang tot /dev/dsp /dev/mixer zo ja -> installeer sndconfig en doe /sbin/sndconfig
ja sndconfig heb ik geinstaleerd en staat in mijn usr/sbin zodra ik hem wil runnen zegt ie

[Jeroen@redhat Jeroen]$ sndconfig
bash: sndconfig: command not found
[Jeroen@redhat Jeroen]$

heel vreemd zegt namelijk wel dat ie al geinstalled is :?

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 18:45

mpol

root@localhost

Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 20:05:
[Jeroen@redhat Jeroen]$ sndconfig
bash: sndconfig: command not found
[Jeroen@redhat Jeroen]$
Waarschijnlijk staat /usr/sbin niet in je PATH. Maar je zal hem ook als root moeten draaien, en hij staat ws. wel in het PATH van root.
Wat staat er trouwens in je /etc/modules.conf ? Er zal zoiets in moeten staan als:
alias sound-slot-0 es1370
sndconfig zal dat ook zo aanpassen als het goed is, verder is er weinig voor sound nodig.

https://timelord.nl

Verwijderd

Topicstarter
klopt sndconfig gerunt en hoor daar zo ghast praten dus das vooruitgang, alleen mijn cds hoor ik nog steeds niets mixer staat alles open.

Verwijderd

Topicstarter
helemaal ok heb ff handmatig gedaan in sndconfig en draait nu prima bedankt gasten :)

slotje thnx
Pagina: 1