[ADSL] Wanneer beschikbaar zonder telefoonaansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:00

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik ben een netwerkbeheerder die heel erg veel moet internetten in de avonduren, en kunnen VPN-en naar "de zaak". Ik wil 100% zeker breedband, want dat heb ik nu ook alleen ik wil gaan verhuizen, en aldaar is geen Kabelinternet verkrijgbaar.

Er is dus wel ADSL mogelijk, alleen ik zit helemaal niet te wachten op een telefoonaansluiting van EURO 17,- per maand, en aansluitkosten van EURO 45,-.

Ik heb iemand de afgelopen tijd weleens horen praten over een ADSL aanlsuiting zonder telefoonaansluiting (natuurlijk wel de telefoonaansluiting, maar geen fysieke telefoon aanwezig).

Weet iemand er meer van?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43801

vaak is dit in combinatie met SDSL... (de Synchronius variant)
D.w.z. dat de up- en downloadsnelheid aan elkaar gelijk zijn (leuk voor servers, dus).
Of als je ECHT hoge snelheden wilt, zoals 8Mbit.
Dan ben je zelfs verplicht om een lijn te hebben, waar je dan geen telefoon op aansluit.

Deze modems hebben namelijk een groter frequentiebereik nodig (ook het frequentiebereik waar normaal gesproken spraak overheen gaat).

Ik weet niet of dit voor jou interessant is (omdat de prijzen van SDSL er niet om liegen), maar ik zou niet weten waarom je anders een tel.lijn zou moeten hebben, zonder er een telefoon op aan te hoeven sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 11:08

bitflusher

flushed die *** pc

waarom geen vaste telefoon ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:33
Wat jij bedoelt is waarschijnlijk het idee van:
Ik leg een KPN telefoonlijn aan, waarbij je dus opstartkosten hebt.

Vervolgens zeg je de lijn direct op, en wordt ie dus "dood", waarna ie door BBNed geporteerd kan worden. Dus geen maandelijkse kosten voor die lijn, alleen eenmalig je aanleg, en dan natuurlijk je ADSL abbo.

Voor zover ik weet is echter zo'n lijn meteen met een jaarcontract, maar volgens mij heeft Opta ooit ergens uitspraak gedaan over deze bundelverkoop....

Ik heb ergens in IT daar iig wel eens topics over gelezen.

btw... als 't voor je werk is... fuck die kosten, laat je werkgever dat regelen als 't ze zoveel waard is...

Edit: Vanaf de site van Cistron:
2.4. Linesharing is niet beschikbaar, en ik wil toch Cistron ADSL? Dan moet u een aparte telefoonlijn aanvragen bij KPN, en deze door Cistron om laten zetten naar een ADSL lijn. Cistron zorgt ervoor dat na oplevering van ADSL het telefonie gedeelte bij KPN wordt opgezegd, dat hoeft u dus niet zelf te doen. U moet dan wel aan KPN aansluitkosten betalen EN de abonnementskosten voor 1 jaar telefonie via KPN, want dat is de minimum contract periode, zelfs al wordt de lijn eerder opgezegd.

2.5. Dat is achterlijk, waarom moet ik een jaar betalen voor iets wat niet eens werkt want ik heb dan geen KPN telefonie meer op die lijn? Tsja, dat zijn de regels van KPN. Het is mogelijk dat in de nabije toekomst het verplicht afnemen van een jaarabonnement gaat vervallen, maar hierover is nog geen duidelijkheid. De aansluitkosten zullen in ieder geval blijven bestaan.
Kortom: Lijn nemen, en direct opzeggen. Alleen kost je het op t moment gewoon 1 jaar (onzinnig) KPN sponsoren dmv een belbasis abbonement.
Tenzij de OPTA al een uitspraak over deze koppelverkoop heeft, dan heb je meer kans ;)

Als je een MXStream variant wilt moet je dus zoiezo KPN houden natuurlijk, voor een BBNed of Versatel lijn heb je kans, afhankelijk van een eventuele opta uitspraak... ff kijken ;)

[ Voor 54% gewijzigd door DJSmiley op 07-12-2002 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

daar loopt nog een topic over:
ADSL zonder telefoonlijn?

:)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:33
Dat topic bedoelde ik dus, kon 'm alleen ff niet vinden.

Het belangrijkste citaat:
Geachte heer XXX,

KPN is inderdaad verplicht aansluitlijnen te leveren ten behoeve van ADSL
diensten als daar geen abonnementsverplichtingen op rusten. Het document
waarin dit beschreven is, het "Oordeel inzake de levering van nieuwe
aansluitlijnen" van 25 juni 2001 en gepubliceerd op de website van OPTA (
http://www.opta.nl/download/ordl_aansluitlijn_020702.pdf)
<http://www.opta.nl/download/ordl_aansluitlijn_020702.pdf)> is echter
gericht aan aanbieders van ADSL diensten. Deze aanbieders kunnen ten behoeve
van hun aanbod van ADSL lijnen bij KPN aanvragen en die, onder bepaalde
voorwaarden, ter beschikking stellen aan hun klanten. Het oordeel richt zich
niet tot eindgebruikers. Dit betekent dus dat u met uw KPN abonnement aan de
algemene voorwaarden van KPN moet voldoen. Indien dit betekent dat u uw lijn
voor een minimale duur moet betalen, kan OPTA daar niets aan veranderen.

Met vriendelijke groet,

Frank van Berkel
Afdeling Eindgebruikersmarkt, OPTA
Al met al: Je moet gewoon dus minimaal een jaar een abbo nemen (belbudget) als je een nieuwe lijn laat aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 09:10
Ik zit zelf bij BabyXL en daar betalen ze de telefoonlijn voor je. Die is dan uiteraard alleen te gebruiken voor ADSL.

Binnenkort hoop ik te gaan bellen via Pilmo en dan kan ook mijn ander vaste telefoonlijn afgesloten worden. Bellen gaat dan via een speciaal modem op mijn ADSL verbinding.

[ Voor 43% gewijzigd door -RenE- op 07-12-2002 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 19:14
ADSL zonder telefoonlijn?

Er loopt dus al een draaje over :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.