Toon posts:

[Videolan] Problemen met snelheid en geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een dvd stream op vls (ik heb een 100mbit netwerk, werkt @ ongeveer 8mb/sec, de vls draaid op PIII700 256MB RAM Gentoo 1.2) dan ontvang ik die wel op de vlc (PIII500 200MB RAM Redhat 8/Windows XP). In Redhat 8 (die gebruik ik het meest) krijg ik beeld en als ik het tot een vrijklein schermpje resize dan is de video vloeiend maar daar heb ik geen geluid. In windows XP heb ik werl hoog raar geluidje (dat een beetje de vormen van de audio van de dvd heeft) maar daar hangt de stream als ik het beeld resize.

Wat is er aan de hand of is mijn hardware gewoon te langzaam?

Verwijderd

Heel belangrijk: wordt de acceleratie van de videokaart gebruikt? (Xv). Check hiervoor CPU-usage m.b.v. top/gkrellm ofzo. Voor geluid: check volume, driver settings, etc.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 23:32:
Heel belangrijk: wordt de acceleratie van de videokaart gebruikt? (Xv). Check hiervoor CPU-usage m.b.v. top/gkrellm ofzo. Voor geluid: check volume, driver settings, etc.
beeld is nu okeej andere module geselecteerd idd, maar er is helemaal geen geluid onder linux (XP hebk dr afgegooid ivb met schijfruimte) ik heb de gewone oss module gebruikt en geluid met xmms of esd werkt wel?