Toon posts:

[IDE] Chaintech 7JVL wil niet starten met 4 apparaten op IDE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een Chaintech Apogee 7VJL moederbord, ik heb alle technische faq's enzo op deze site doorgespit, maar ik kom er niet uit.

Het probleem is als volgt: als ik vier IDE apparaten (2 hdd's, cd rom en brander) aansluit op het moederbord, gebeurt er niets meer, de monitor blijft op zwart, geen piepjes o.i.d., de fan van de proc gaat wel draaien. Wanneer ik de brander of de cd-rom speler loskoppel werkt het gewoon, het gaat dus echt om het aansluiten van vier IDE apparaten.

Volgens een kennis kan het geen irq probleem zijn, maar wat is het dan wel.

Zoeken op het forum en op Google hebben me niet geholpen, weet iemand het?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

geprobeerd de harddisks allebij master te zetten op een eigen kabel, en daarachter bij elks de brander en de cdrom erachter te plakken?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb ik geprobeerd, ik heb denk ik alle combinaties met de kabels wel gehad. Ook alle jumperinstellingen geprobeerd met master/slave/cable select, maar niets helpt..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

IDE probleempjes horen in Opslagmedia & I/O Controllers..

Dat wordt dus een enkeltje [PMG] > [OM] :)
inclusief een verduidelijkte titel

[ Voor 19% gewijzigd door BalusC op 07-12-2002 23:23 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Denk niet dat je mobo de schuldige is. Eerder je Brander of je CD-rom-speler (of een combinatie ervan).

zoals je zelf al aangeeft, zodra je 1 van beide apps eraf haalt werkt het ineens wel!
Nu weet ik dat sommige ATapi's erg dwars kunnen liggen, dus daar zal je het moeten zoeken. Welke merken, apps zijn het ? Kan je het misschien testen met een ander merk brander/cdrom ?

Werkt het dan wel, kan je misschien omruilen ofzo....
Zoniet dan kan je ook een extra U-ATA PCI controller-kaartje overwegen. Heb je gelijk 4 channels en kan je elk app op master aan eigen channel hangen. Dit werkt gegarandeert ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Madrox op 08-12-2002 01:11 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!