KDE 3.0.4 libpng

Pagina: 1
Acties:

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:50
Ik dacht laat ik ff mijn KDE 3.0.3-8 (RH) upgraden naar 3.0.4
Alles netjes gedownload.
Alle oude rpm's eraf gegooid
Alle nieuwe rpm's geinstalleerd, ging allemaal netjes en zonder problemen.
Ik start kde op en krijg mijn inlogscherm en scherm dat alles geladen wordt, maar daarna zie ik alleen nog mijn achtergrond en mijn cursor en verder helemaal niets !!
De panel crasht direct.

Ik heb wel deze foutmelding voorbij zien komen
libpng error: Incompatible libpng version in application and library
libpng warning: Application was compiled with png.h from libpng-1.0.12
libpng warning: Application is running with png.c from libpng-1.2.2
Op het systeem is dus de versie 1.2.2 van libpng geinstalleerd dus ik probeerde versie 1.0.12 te installeren zodat de running versie overeen zou komen met de gecompileerde versie.
Maar als ik met RPM dit probeer te installeren krijg ik de melding dat de KDE RPMs libpng12.so.0 nodig hebben (en dat is vanaf versie 1.2.2 van libpng)

Dus aan de ene kant moet ik 1.2.2 hebben om de RPMs te kunnen installeren, maar aan de andere kant heb ik 1.0.12 nodig om KDE goed te laten werken.

Ideeen?
anders ga ik maar de source compileren want dan zou het goed moeten gaan denk ik. Maar compileren duurt echt dagen op deze pc, dus ik wil het graag oplossen met RPMs.

------
dit topic is al eerder geopend, maar toen gesloten. Met toestemming van het modje begin ik weer het topic, maar dit keer duidelijker.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat had Gentoo een poosje terug ook. Erg hinderlijik, je had beide versies van libpng nodig voor een werkend systeem.
Kun je de "oude libpng" rpm niet --force --nodeps installeren?

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 18:45

mpol

root@localhost

Zijn wel alle packages voor RH8.0 dan? Ik neem aan dat je RH 8.0 draait.
Het zou bijv. kunnen zijn dat je Qt of libmng gecompileerd is op libpng 1.0, terwijl kde op libpng 1.2 is gecompileerd. Dan krijg je dit soort vage foutmeldingen. Als je zorgt dat alles op dezelfde versie van libpng is gecompileerd dan zou er niks aan de hand moeten zijn. Met ldd kun je uitzoeken welke libs een executable of library nodig heeft.

https://timelord.nl