Toon posts:

[C++/BCB] Listbox aparte items selecten

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Standaard BC6 Listbox gemaakt, en ik heb de property multi_select(kan ook multiselect zijn) al aan staan. Nu ging ik mijn programma even testen en toen merkte ik dat ik alleen maar dingen die onderelkaar staan kan selecteren dus niet:
item1 geselecteerd, item 2 niet geselecteerd, item3 wel geselecteerd enz.
Ik zou (in theorie) wel een methode kunnen schrijven die als je er op klikt, dat hij dan geselecteerd wordt, maar dit lijkt wel heel erg op dubbelwerk, en ik weet bijna zeker dat het gewoon een property moet zijn, maar welke? }:O

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 21:52
Kun je in je topictitel in plaats van [c++] de volgende keer [BC6] of [win32] oid vermelden? C++ is de taal, maar het dekt niet eht de lading van de vraag :)

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

multiselect inderdaad, maar waar je het idee vandaan haalt dat je alleen aan een gesloten items kan selecteren?! probeer eens de ctrl-click ipv shift-click?

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• Primal
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:31
Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 17:40:
Ik heb een Standaard BC6 Listbox gemaakt, en ik heb de property multi_select(kan ook multiselect zijn) al aan staan. Nu ging ik mijn programma even testen en toen merkte ik dat ik alleen maar dingen die onderelkaar staan kan selecteren dus niet:
item1 geselecteerd, item 2 niet geselecteerd, item3 wel geselecteerd enz.
Ik zou (in theorie) wel een methode kunnen schrijven die als je er op klikt, dat hij dan geselecteerd wordt, maar dit lijkt wel heel erg op dubbelwerk, en ik weet bijna zeker dat het gewoon een property moet zijn, maar welke? }:O
Het veelvuldig selecteren van een item kan op 2 manieren gebeuren, nl:

-door de shift-toets in te houden: op deze manier kunnen inderdaad alleen items geselecteerd worden die elkaar opvolgen
-door de control-toets in te houden: op deze manier worden de items geselecteerd die je aanklikt en hoeven dus niet opvolgend te zijn

Eventueel kun je beide combineren door eerst een hele reeks van opvolgende items te selecteren en daarna nog los wat andere items.

Hiervoor hoef je niets te programmeren, dit is een standaard eigenschap van de Windows List/Combo-box controls.

Dit is toch wat je bedoeld?

"The fastest code, is the code that is never called."

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, even vergeten... |:(
(dit moet niet erg intelligent overkomen...)

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

nee, niet echt :D

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:56
Zal ik hem maar dicht doen dan...

https://fgheysels.github.io/