[mobo] Flex ATX ?!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• chaser_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03-2022
WTF is flex atx?

Ik was op de site van Suntek en daar stond een kast (Alpha 2000) ook te vinden in de tweakers.net shop, en daar moet een flex atx moederboard in. Kan ik dit vergelijken met mini-atx?

Ik heb ook al bij de mobo's gekeken op de pricewatch maar daar staat ook nix over "flex-atx".

Weten jullie misschien enkele moederboarden die er in passen?

Thanx en greetz

Verwijderd

misschien is het wel een leuk verkoopwoordje?? en misschien bedoelen ze gewoon dat alle atx mobo's in deze kast passen.

• chaser_
Neh, dat lijkt me niet een mooi verkoop woordje, want op de site van suntek staan ook kasten waar OOK mini-atx en OOK flex-atx mobo's inkunnen. Dus je antwoord gaat (denk ik) niet op.

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-08 15:22
heb ff zitten zoeken met google (had je zelf ook ff kunnen doen!) en k heb het volgende gevonden:
Een PC als een schoenendoos met een CD-ROM drive maar de floppy-drive ontbreekt al. De hele Aziatische industrie richt zich bijna dwangmatig op de kleine PC (Flex ATX, book-zise) dus het zal dan ook wel onvermijdelijk in die richting gaan
http://www.dealerinfo.nl/1999/913/ed-bosch.htm

[ Voor 4% gewijzigd door kieltju op 07-12-2002 17:16 ]

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

• chaser_
Had ik ook al gedaan, en bedankt voor je antwoord, maar dit vroeg ik dus niet. Ik ben dus opzoek (om mijn vraag te verduidelijken) naar moederboarden die er daadwerkelijk inpassen! Die heb ik dus nog niet gezien/gehoord.
Zelf d8 ik aan een Via Eden bord. Maargoed, dat is Micro-Atx (gloof ik)

iig bedankt ;)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:40
Mini-ITX zoals de VIA eden is, is 17*17 cm. FlexATX is volgens mij van de concurrentie, zoals Atrend, en die is volgens mij 17*18cm een flink stuk groter dus (meer dan 5%) :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Naar mijn weten zit er in een Flex-ATX kast een Risercard waar de sloten op zitten. Het moederbord schuif je in de kast waar aan de zijkant allemaal sleepcontactjes zitten die zich in de risercard schuiven. Het bord zelf heeft geen sloten.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:18
Flex-ATX is net als mini-ATX en ATX een standaard.

Zie:
http://www.granitemicrosystems.com/library/formfactors

-

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
http://www.formfactors.org

Flex-ATX is een heel normale form factor. Niks raars aan :)

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
chaser_ schreef op 07 december 2002 @ 17:16:
Had ik ook al gedaan, en bedankt voor je antwoord, maar dit vroeg ik dus niet. Ik ben dus opzoek (om mijn vraag te verduidelijken) naar moederboarden die er daadwerkelijk inpassen! Die heb ik dus nog niet gezien/gehoord.
Zelf d8 ik aan een Via Eden bord. Maargoed, dat is Micro-Atx (gloof ik)

iig bedankt ;)
Via Eden is veel kleiner dan Micro ATX.

Full ATX -> Micro ATX -> Flex ATX -> Mini-ITX (Eden)

in volgorde van groot naar klein. De ASUS P4S333-FX was wel een grappig bord, zoek maar eens op de ASUS site...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik denk dat je dringend google.com aan je bookmarks moet toevoegen..

[google=flexatx] :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.