Toon posts:

Cooler maakt teveel lawaai

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
OK, nu even normaal a.u.b.
Ik weet nu eenmaal niet veel van computers, en ik dacht dat ik hier normaal antwoord kon krijgen.

Ik heb dus een AMD Athlon (sorry hoor voor de spellingsfout vorige keer :( ) van zo'n 3 jaar oud. Een 600 Mhz.

Ik weet NIET wat voor voltages enzo..waar moet ik daarvoor kijken??

In ieder geval...

Ik heb de cooler en de voeding al eens schoongemaakt, maar dat helpt niets.
Hij blijft maar loeien.

Wat voor andere soort cooler zou ik kunnen aanschaffen zodat hij niet zoveel herrie maakt? degene die er nu opzit is er gewoon één die met de pc kwam..standaard dus (ik zie er twee vinnen op...dus het is een dubbele cooler?)

Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen, want van de winkels krijg ik ook geen normaal antwoord.

Rob

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
ik vond ook dat mijn cooler te veel lawaai maakte, ik heb mijn cpufan op 7 volt gezet, scheelt een hoop! zoek maar een beetje rond dan vind je het wel

Arch Linux

Verwijderd

Rustig aan Rob :)
Ik weet niet wat je vorige topic inhield, maar ik zal je netjes proberen te helpen.

2 vinnen zeg je? Is inderdaad raar, misschien is dat het probleem.

Als je je cooler (ik neem aan dat je je computer niet overgeclockt hebt) op 7 volt wilt laten draaien moet je de kabels van je cooler gaan verwisselen, hoe dit moet?

Er zit een "search" functie in dit forum, geloof me dat is een uitkomst.
Eigenlijk zijn alle problemen hier al aan bod geweest, dus je zult het er makkelijk kunnen vinden wat anderen als oplossing hadden.

Het helpt ook als je een foto kunt laten zien. Heb je een digitale (web)cam?

Verwijderd

wist je dat de mediamarkt nog gewoon die langwerpige coolers voor oude amd's verkoopt ?
ze doen er een eigen sticker overheen - maar het is o.a. spul van titan.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:32

Smarron

The bend

Ik zou een nieuwe koeler kopen en niet moeilijk gaan doen met voltages enzo. Voor € 10,- heb je er al 1 van Spire. En voor een AMD600 ruim voldoende neem ik aan!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

bedoel je niet 2 fans? je hebt zeker zo'n slot a ding. Daar zitten 2 kleine fans op en die maken inderdaad een tering herrie. Goedkope troep. Ik heb op mijn oude athlonbak die zooi vervangen door een 8x8 cm fan en die met zelfgemaakte beugels bevestigd. Veel werk, maar dat scheelde een hoop lawaai!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

een 600 van 3 jaar geleden. Zal het dan geen slot A zijn? Is het een brede proc robbie of vierkante? want bij een brede heb je vaak een dubbele koeler nodig tegen die ** hitte. Ik heb zelf een 500mhz slot A dubbele koeler, en maakt ook veel lawaai. Ben ook op zoek naar stillere dervoor...

LinkedIn
Instagram

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zulke SlotA coolers kun je tegenwoordig nauwelijks meer kopen. Ik zou gewoon nieuwe ventilatortjes bij de elektroboer halen, de oude van de heatsink losschroeven en ze vervangen door de nieuwe :Y)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 17:27:
bedoel je niet 2 fans? je hebt zeker zo'n slot a ding. Daar zitten 2 kleine fans op en die maken inderdaad een tering herrie. Goedkope troep. Ik heb op mijn oude athlonbak die zooi vervangen door een 8x8 cm fan en die met zelfgemaakte beugels bevestigd. Veel werk, maar dat scheelde een hoop lawaai!
Dit heb ik dus ook gedaan met mijn P2-400 serverke en het werkte perfect. De onderste twee schroeven in het koelblok vast zetten en de bovenste twee gaten met spandraaden tegen het koelblok aantrekken.
:z wat een rust nu. Het maakt echt veel minder geluid dan één of zelfs twee 40 mm fans.....

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
1) Welkom @ GoT
2) Je bent niet de eerste met dit probleem, en de laatste al helemaal niet 8)7
3) vervang de koelers
4) Helpt dit niet draai dan de nieuwe koelers @ 7v.

Verwijderd

iedereen vertield hem dat hij moet z'n fan op 7v draaien maar niet hoe :)
wissel de rode en geel cables dus...

en ja ik maak ook type fouten dus geen antwoord op a.u.b ;))

• Ruidasilva
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 11:23:

En als je hem helemaal wilt helpen vertel je ook nog ffe hoe je ze moet verwisselen, want hier heeft hij natuurlijk nog niks aan......

Maargoed 'Search' is altijd nog beter!!

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 11:23:

Als hij nieteens uit kan zoeken hoe je een fan op 7 volt kan laten lopen dan is hij fout bezig.

Verwijderd

ik zou gewoon naar de pc winkel bij je in de buurt gaan en vragen wat je het beste kan doen...
enventueel neem je de pc mee en fixen ze het daar terplekke,,
maar ga geen rare dingen doen zoals op 7 volt etc. zettten |:(

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Beetje creatief zijn, haal jezelf een stille fan op met genoeg luchtverplaatsing en zet die op de heatsink en zorg ook voor genoeg airflow in je kast. Dit kun jezelf ook allemaal wel bedenken, zo niet dan raad ik je beginnersweb.nl aan of zo.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.