SB Live 1024 + Digitaal slechts stereo???

Pagina: 1
Acties:

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Een vriend heeft net een nieuwe computer met een soundblaster live 1024 player. Hij wil die kaart via digitale uitgang aansluiten op z'n bestaande (dobly digital oa) geluidsinstallatie.
Probleem: Hij krijgt via de digitale uitgang alleen stereo geluid (alleen de boxen voor, niet achter). Als je boxen op surround of op 4.1 of 2 zet, maakt allemaal niet uit.

Wat doet hij fout, of is dit een beperking van de kaart?

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dat kan toch alleen met de dure versie van de live?

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Als dat zo is, hoe worden dan bijvoorbeeld de fps2000 speakers digitaal aangesloten?

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Niet elke digitale uitgang is ook een dolby digital digitale uitgang.

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 10:45

bille

Don't call me Buff

he man dat kan ik je wel effe uitleggen. Ik heb de DTT 2500 en heb het als volgt gedaan. Men neme een S/PDIF kabeltje (lijkt een beetje op een ps/2 poort) en je neemt een tulpkabel. vervolgens neem je een gewoon 3,5 mm jack en die split in tweeen in een tulp en in een s/pdif. Vervolgens hang je de s/pdif kables aan elkaar en de tulpkabels en de s/pdif gaat in de s/pdif ingang op je digitale set en de tulp gaat in de dolby ingang op je digitale set.
Vraag me niet hoe het zit met welke stroom waar heen moet, maar zoals ik het hierboven heb beschreven staat het in de handleiding van mijn DTT 2500.

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:05
Zoals ik het heb begrepen zit op die digitale uitgang op de SB Live Player zowel de digitale front speakers als de digitale rear speakers. ALs je een hoofdtelefoonplugje naar twee tulpjes kabeltje gebruikt is de ene dus de front en de andere de rear (in een coaxiale digitale ingang te stoppen). Waar je wel op moet letten is dat op die uitgang iets van 5V staat wat hoger is dan er normaal op mag staan. Mijn digitale versterker gaat er verschrikkelijk van brommen, dus geen digitale uitgang voor mij :(

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Hardstikke bedankt martdj. Het is inderdaad de bedoeling Om 4 point-geluid te krijgen over zijn installatie, niet om dolby digital geluid te krijgen.
Sorry voor de onduidelijkheid.

• martdj
  • Laatst online: 15:05
Er bestaan trouwens ook allerlei daughtercardjes voor deze kaart waarmee je een extra bracket krijgt met allerlei leuke digitale uitgangen en ingangen. Kijk eens op www.hoontech.nl

Verwijderd

Het is inderdaad zo, als je de 3,5mm stereomini plug bekijkt, is het voorste topje de voorkant/mainstereo, en het daarna komende stukje is achter, en daarna de grote resterend steel is massa/ground.

Maar ik had begrepen dat hij wel als THROUGHPUT voor DOLBY3.1 (4 speakers)geschikt zou zijn, en de nieuwe LIVE5.1 voor 5.1 met 6 speakers!

Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/wscho/temporale/tydelijk/yellow-connector.jpg

[url="htpp://HardwareXpo.hypermart.net"]htpp://HardwareXpo.hypermart.net[/url]

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 10:45

bille

Don't call me Buff

Kijk Hier heb ik ten minste wat aan!!! Dit is effe een mooi plaatje om het mee uit te leggen. (wat ik niet meer ga doen :)
Maare wat ik alleen niet snap: er zijn 2 soorten spdif, namelijk de optische en de digitale. Waarom is dat gedaan :?
Op de DMX Xfire zit bijvoorbeeld alleen een optische spdif uitgang. Die kon ik dus niet aansluiten op mijn DTT2500 omdat daar geen optische ingang op zit :( En wil je van een optische naar een digitale (3,5mm jack) toe dan moet je daar een adapter tussen hangen van teveel-geld-voor-zo-iets-doms. Waarom is er niet gewoon een standaard. Nu snap ik wel waarom die optische uitgang er is, want die kan je leuk aan je minidisk hangen, maar waarom dan ook weer een ander formaat spdif op de SB live???????

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Verwijderd

Downtime was wel iets langer dan 3 uur :)

• Jag
  • Laatst online: 23:40

Jag

up

Jag
Pagina: 1