Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] voltage halveren van output

Pagina: 1
Acties:
  • 578 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-11 09:17
he hallo, ik denk dat dit beter hier kan dan in audio/hifi, het gaat me meer om de elektronica.

Ik heb een autoradio, daarop zit voorop een cd-input (3.5 mm jack). die werkt prima. ernaast zit ook een aansluiting voor stroom voor je discman oid. ik heb net gemeten en het is 9 volt (gelijkstroom). mijn discman heeft een input voor 4.5 volt. hoe halveer ik dus die stroom uit de radio? kan ik daar gewoon een weerstand tussen zetten? waar moet die in de kabel, op de plus of min. en hoeveel ohm moet ie zijn? ik heb wel een vermoeden maar natuurkundelessen zijn al te lang geleden...

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

uhm, maak een schakelingetje met een lm317 ofzo... search kan btw heeeel handig zijn

Electronics development

Verwijderd

7805 :)

• MrUfip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-08-2022
of zet bij de 7805 n diode in serie met de uitgang, je krijgt dan 4,3v, maaaaaar ik denk dat het dan ook nog wel werkt, liever 0,2v te weinig en dan ie t dan niet doet, dan 0,5v (5v) teveel en dat ie in rook daaaaaaaaaag zegt....

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

MrUfip schreef op 07 December 2002 @ 18:19:
of zet bij de 7805 n diode in serie met de uitgang, je krijgt dan 4,3v, maaaaaar ik denk dat het dan ook nog wel werkt, liever 0,2v te weinig en dan ie t dan niet doet, dan 0,5v (5v) teveel en dat ie in rook daaaaaaaaaag zegt....
nou, ik heb al voor heel veel apparaten zo'n schakeling gemaakt, die ook minder dan 5v nodig hadden. nooit probs mee gehad. maar ja, zou idd wel zonde zijn als dat apparaat die spanning net niet kan hebben :D

Gregor van Egdom Krekr

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
meestal draaien discmans ook op 2 batterijen - dus 3 volt (NiCd) of 2,4 volt(NiMH)

Dus als je hem op 4,2 volt zet zou ie zeker goed moeten werken
Pagina: 1