Toon posts:

[xp] Blauw scherm ntfs.sys kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was lekker aan het klungelen met m'n wacom toen ineens *poef* een blauw scherm met de melding dat ntfs.sys kapot was oid. Dit krijg ik nog steeds te zien hoevaak ik ook reset. Hoe krijg ik hem weer werkend?

al geprobeerd:
*safe mode (zelfde melding)
*repair (zelfde melding)
*chkdsk /F (zoals voorgesteld in het blauwe scherm. tis een ntfs schijf dus m'n win98se bootflop ziet hem niet)
*opnieuw installeren van winxp, werkt ook niet.. zelfde melding

iemand een oplossing?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 16:38 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

de melding dat ntfs.sys kapot was oid
zou je de precieze foutmelding even kunnen geven. Inclusief het getal achter STOP als dat er was :P

Als opnieuw installeren van WinXP een schone install was, dus niet over de oude heen, is het "dus" een hardware probleem. Trek iig. het tablet er weer even uit, loop ook de hardware even de rest van de hardware langs.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 07 december 2002 @ 17:21:
[...]
zou je de precieze foutmelding even kunnen geven. Inclusief het getal achter STOP als dat er was :P

Als opnieuw installeren van WinXP een schone install was, dus niet over de oude heen, is het "dus" een hardware probleem. Trek iig. het tablet er weer even uit, loop ook de hardware even de rest van de hardware langs.
ik ben even de search ingedoken en na veel geklooi met de search heb ik gevonden dat zowel de repair console als een schone setup ntsf.sys gebruiken. Allebei de opties crashen dus ook direct.

Trouwens, die error komt waarschijnlijk door een te hoge fsb en niet door m'n wacom. Anyways.. ik ben nu met partition maqic wat aan het klooien. Daarmee kan ik tenminste op die ntfs schijf komen. Als ik het niet werkend krijg formatteer ik de schijf daarmee maar weer. Khad toch nog niet zoveel programma's geinstalleerd :)

Verwijderd

En? heb je al een oplossing? Ik heb namelijk het zelfde probleem nu.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Ook terwijl je aan het overklokken was? Dan is er waarschijnlijk datacorruptie opgetreden. Eerst terugklokken, dan XP ofwel met repair fixen, danwel nieuwe installatie.

Probleem daarna nog steeds aanwezig? -> even Maxtor Powermax draaien en natuurlijk www.memtest86.com bezoeken.

You can't have everything. Where would you put it?