Toon posts:

P4B-533-E Voltage verschil

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Helloz,

Heb pas asus p4b533e moerderbord gekocht met een p4 2.4 Ghz.
Echter, als ik eenmaal in windows (w98/wxp/ns5) zit, begint het systeem
te piepen (pc-speaker). Als ik de asub probe (hardware monitor) start,
zie ik een rood lijntje bij de 3.3v Lijn. Huidige voltage bij deze lijn is altijd 3.0 volt of lager, en soms dus te laag, (2.96v) en dan gaat dit pakket piepen (windows wav).
Pc speaker, heb ik inmiddels gedisconnect. Systeem gaat wel gewoon door.

Twee vragen:
- Weet iemand of het kan kloppen dat bij de voltage monitor, in de grafiek en bios statisch 3.3 volt staat, en mijn bijbehorende waarde 3.0 of lager is. (Het systeem gaat pas piepen bij 2,96 volt)

- Weet iemand hoe kan voorkomen dat het voltage beneden de 2.96 volt komt?

Kast is 350 watt, met 1 agp, en 2 pci kaarten. Nieuwste drivers / bios.

(Overigens met dit asus bios kan ik de fan speed, kamertemperatuur en zelfs de luchtvochtigheid in thailand regelen, maar niet dit voltage)

Hopelijk kan iemand me hier iets over vertellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 15:51 ]

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
ik zou toch eens een volt meter aan je voeding hangen om te kijken of he wel 3 volt is en toch geen 3.3 want dat heb je toch echt nodig.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Topicstarter
Is dat wel zo?? Lijkt mij dat als ik inderdaad 3.3 volt nodig zou hebben, het systeem uberhaupt niet op zal starten, het verschil is dan zoiezo al VEELS te groot, althans dat lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt Bware81. Ondanks je hoge leeftijd (81?) heb je nog een scherpe geest.
Ik wil geen 'reclame' maken, maar die bagger Q-tec voeding belooft 3.3 volt te leveren, maar in werkelijkheid mag je blij zijn als per minuut 5 seconden boven de 2.96 zit. Voeding verwisseld, en werkt nu op 3.11 volt, zonder hele bijbelverhalen in morsecode.

Zucht, zal volgende keer je tips wat minder snel in twijfel trekken.

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

Die asus probe klopt voor geen meter. Kijk eens in je hardware monitor van je bios die is beter

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Voeding trekt het gewoon niet, ik had exact hetzelfde probleem(met een codegen 350w), na een voltage mod op video kaart begon ie ook als een gek te piepen(zelfs voltages op ignore in bios). Mijn voltage was idle ook 2,99 en full load echt 2,8 .
Nu heb ik een qtec 550w voeding en heb ik 3,36 dile en 3,30 full load :)

[ Voor 6% gewijzigd door Carel op 07-12-2002 18:12 ]

Pagina: 1