Prijs bepalen voor domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:20
Ha mensen,

Ik zit met een klein probleem...

Ik heb een domeinnaam gerigistreerd: http://www.Popidols.extensie

Alleen ontbreekt me momenteel de tijd om er een site op te zetten.

Nu was m'n plan om het domein te verkopen, alleen hoe bepaal je de prijs voor zoiets?

Wat is een reeel bedrag?

Graag serieuze reacties...alvast bedankt.

[ Voor 16% gewijzigd door Xandrios op 07-12-2002 17:29 ]

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 09:03

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Heb je er al vraag naar gehad?
Hoeveel spontane hits krijg je per dag(vandaag ff niet meerekenen aangezien je de site nu net op GoT gepost hebt)?

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• cue
Vorige maand zonder er iets mee gedaan te hebben

10 hits per dag.... unieke (aan de hand van log files berekend door webalizer)

[ Voor 7% gewijzigd door cue op 07-12-2002 16:33 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Ik heb de url even weggehaald. Die is nergens voor nodig verder, en lokt alleen 'SPAM' reply's uit.

• cue
Cutebritney schreef op 07 December 2002 @ 17:06:
Ik heb de url even weggehaald. Die is nergens voor nodig verder, en lokt alleen 'SPAM' reply's uit.
Top.. niet aan gedacht

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 05:55

Sen

<-->

Zonder te weten welke domeinnaam het is kan ik natuurlijk niet zeggen wat hij evt waard zou kunnen zijn.

• cue
Sen schreef op 07 december 2002 @ 17:10:
Zonder te weten welke domeinnaam het is kan ik natuurlijk niet zeggen wat hij evt waard zou kunnen zijn.
Das ook weer waar...

Weet iemand een oplossing :)
Cutebritney: Misschien kunnen we url laten staan en kijken hoe de reacties zijn?

Verwijderd

je kunt hem op verschillende vraag en aanbod sites plaatsen. Als het echte en goede naam is merk je snel genoeg wat mensen ervoor willen bieden

• cue
Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 17:12:
je kunt hem op verschillende vraag en aanbod sites plaatsen. Als het echte en goede naam is merk je snel genoeg wat mensen ervoor willen bieden
Tja heb ik ook al gedaan, maar krijg dan reactie van:

Wat wil je er voor hebben?

Daar ging ook beetje mijn vraag over....hoe kan ik aan zo iemand een prijs afgeven.

Ik weet niet wat redelijk is zeg maar. Ik hoor wel eens schrikbarend hoge bedragen die voor domeinnamen neergeteld worden, maar denk dat dat nu niet het geval is.

het is domein van populair tv programma..

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 05:55

Sen

<-->

Cue schreef op 07 December 2002 @ 17:14:
[...]

Tja heb ik ook al gedaan, maar krijg dan reactie van:

Wat wil je er voor hebben?

Daar ging ook beetje mijn vraag over....hoe kan ik aan zo iemand een prijs afgeven.

Ik weet niet wat redelijk is zeg maar. Ik hoor wel eens schrikbarend hoge bedragen die voor domeinnamen neergeteld worden, maar denk dat dat nu niet het geval is.

het is domein van populair tv programma..
Welk tvprogramma :? Ik vind het maar vaag dat je de url nie mag noemen :(

[ Voor 6% gewijzigd door Sen op 07-12-2002 17:17 ]

• cue
Idols... en dan de engelse naam :)

weet niet of cute britney dit er in wilt hebben zal voor zekerheid ff contact opnemen.

[ Voor 6% gewijzigd door cue op 07-12-2002 17:18 ]

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 09:03

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Sen schreef op 07 december 2002 @ 17:16:
[...]

Welk tvprogramma :? Ik vind het maar vaag dat je de url nie mag noemen :(
Het is iets met muziek en komt overgewaaid uit de uk geloof ik :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Na overleg met de topicstarter staat de url er weer gedeeltelijk in :)
Zie de topicstart :)

[ Voor 83% gewijzigd door Xandrios op 07-12-2002 17:28 ]

Verwijderd

ja.. zonder extensie is het nog steeds niet echt goed in te schatten... popidols.com levert wel ff wat meer op dan popidols.tk ofzo.... en aangezien je nu maar 10 hits per dag krijgt is de naam kennelijk nog niet zo populair. Ik zou nog even wachten tot het betreffende programma echt populair begint te worden (in het betreffende land) en dan toeslaan ;)

• cue
Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 17:39:
ja.. zonder extensie is het nog steeds niet echt goed in te schatten... popidols.com levert wel ff wat meer op dan popidols.tk ofzo.... en aangezien je nu maar 10 hits per dag krijgt is de naam kennelijk nog niet zo populair. Ik zou nog even wachten tot het betreffende programma echt populair begint te worden (in het betreffende land) en dan toeslaan ;)
We wonen hier in NederLand :D

Het programma is al razend populair volgens mij, ik hoor hier iedereen over niets anders.

Zou de domeinnaam ook graag zelf houden als ik er de tijd voor had om er een site op te zetten, maar das helaas niet het geval. :(

Verwijderd

aha, het gaat dus om www.popidols.nl ? B) Programma is idd wel populair in NL, maar ze hebben al een domeinnaam waar de meeste mensen op zoeken.. Misschien dat je hem aan SBS6 kunt verkopen, die maken volgens mij over een tijdje ook een soort Idols-programma.. en anders.. wat de gek ervoor geeft ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 17:45 ]

Verwijderd

Als je nou www.idols.nl zou hebben, zou je er wellicht nog wat voor kunnen vangen maar www.popidols.nl vind ik nou niet echt een super domeinnaam eerlijk gezegd. Als je €50 krijgt, mag je je handen dichtknijpen denk ik.

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 22:59

Blauw

De Schreeuw

Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 18:50:
Als je nou www.idols.nl zou hebben, zou je er wellicht nog wat voor kunnen vangen maar www.popidols.nl vind ik nou niet echt een super domeinnaam eerlijk gezegd. Als je €50 krijgt, mag je je handen dichtknijpen denk ik.
Komnou, je betaalt al 40¤ voor een normaal domeinnaam, dit kan echt wel meer zijn hoor

• cue
Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 18:50:
Ik zal heel even kort ingaan op deze reactie, maar denk dat het niet nodig is om heir verder over te discussieren (kan natuurlijk wel op m'n icq en msn)

Maar het programma heet van oorsprong... popidols. Het programma is namelijk afkomstig vanuit engeland.

idols.nl is van HMG.

Denk dat iemand die flink wat tijd heeft om een leuke site hiervoor te bouwen er een superr mooie domeinnaam aan heeft. En wat zeker veel bezoekers zal trekken.
Mijn idee was om dit zelf te doen maar helaas.

Om even terug te komen op de eigenljke vraag..

waar wordt de prijs op gebazeerd, is dat op het aantal hits wat je krijgt zonder dat je er iets mee gedaan hebt, of word het bepaald aan de hand van de uniekheid..

Ik heb namelijk geen idee wat nou een redelijke prijs is voor deze domeinnaam..

Kan ik in verkoopsite 100 euro? 1000? euro? of 10.000 euro vragen?

Kortom wat kan zo'n site opleveren als je er iets moois opzet?

Verwijderd

die prijzen zijn nergens op gebaseerd, het is puur een kwestie van vraag en aanbod. Als veel mensen geinteresseerd zijn in die site (bijv. tijdje geleden veiling van sex.com) dan stijgt de prijs enorm. Maar in jouw domeintje zijn blijkbaar nog niet veel mensen geinteresseerd (anders had je al wel wat bieders gehad ;))

En over dat laatste, hoeveel het oplevert als er iets moois op staat. Een goede site met goede content etc. weet iedereen wel te vinden, dat maakt niet uit wat voor URL die heeft. Het gaat hier puur om de domeinnaam, en die is gewoon niet zo populair vrees ik dat mensen er veel geld voor willen geven.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 19:51 ]

• cue
Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 19:49:
die prijzen zijn nergens op gebaseerd, het is puur een kwestie van vraag en aanbod. Als veel mensen geinteresseerd zijn in die site (bijv. tijdje geleden veiling van sex.com) dan stijgt de prijs enorm. Maar in jouw domeintje zijn blijkbaar nog niet veel mensen geinteresseerd (anders had je al wel wat bieders gehad ;))

En over dat laatste, hoeveel het oplevert als er iets moois op staat. Een goede site met goede content etc. weet iedereen wel te vinden, dat maakt niet uit wat voor URL die heeft. Het gaat hier puur om de domeinnaam, en die is gewoon niet zo populair vrees ik dat mensen er veel geld voor willen geven.
Dankje voor je reactie....zal dus kwestie van afwachten zijn :)

Bedankt in ieder geval :)
Pagina: 1