Toon posts:

[acces] factuur maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje over de structuur van een databas in Acces. Het is de bedoeling dat ik voor een uitzendbureau een simpele database in elkaar draai waarmee facturen gemaakt kunnen worden. Nu is alleen mijn vraag hoe ik daarvoor mijn tabellen op moet stellen. Ik heb tot nu toe 3 tabellen, te weten klanten, werknemers en facturen.

Hoe kan ik een factuur maken waarop verschillende werknemers (met urenverantwoording e.d.) kunnen worden getoond? Iemand een idee?

• Joozt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 09:00
Een database maken is op zich best lastig. Als je hier van tevoren niet heel erg goed over na gaat denken, kom je waarschijnlijk later een hele hoop fouten tegen.

Zoiets wat jij wilt lijkt heel simpel, maar er komt erg veel bij kijken. Ik zou als ik jou was de voorbeelddatabase van microsoft, Noorderwind, eens goed bekijken...

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verdiep je eens in het maken van een relationele database (normaliseren, keys, indexes, enz), je vraagt nu gewoon hoe de database er uit moet zien.

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Voordat je uperhaupt kunt beginnen zal je eerst moeten uitzoeken welke gegevens dat uitzendbureau allemaal wil opslaan in hun Database.

It’s nice to be important but it’s more important to be nice