Toon posts:

E-tech/conexant adsl en lan werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een adsl verbinding bij zonnet/versatel. Prima verbinding maar als ik de nic voor mn lan enable (fixed ip --> 192.168.0.1) houd mn inet verbinding het voor gezien. In de event viewer krijg ik een melding dat de dhcp server (10.0.0.2) het ip adres aan mn modem niet kan geven. Het rare is dat als ik mn nic disable mn inet connectie weer gewoon werkt. Ik heb de nic al op 10.0.0.3 gezet maar dat maakt nix uit. Ook al een andere nic in een ander slot geprikt --> zelfde verhaal.
Bij mn netwerk connecties staat het modem op dhcp enabled maar ik krijg wel altijd een fixed ip adres (62.59.209.xxx). Ip/gw/dns handmatig instellen heeft ook geen zin. Hiervoor had ik een connectie bij Chello met 2 nic's en dat liep als een trein (als ik tenminste connectie had!).

Iemand ervaring met dit probleem?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Welk modem gebruik je?

Verwijderd

Hmm, geef idd wat meer info over je modem... en je verhaal kan duidelijker :+
Evt. hier zoeken op "E-Tech", had je ook veel kunnen vinden...

Ik heb zelf een bruin vermoeden dat je een E-tech router met Conexant chip hebt. Ik heb dat blauwe geval, een modem/router/switch voor analoge lijn.

Ik heb voor beide kanten DHCP uitgezet, dus (voorbeeld met jouw gegevens. Ik heb zelf Cistron MAXX 8) ):

- in het modem --> DHCP uitzetten voor WAN, het vaste IP-adres invoeren dat je van Zonnet hebt gekregen (62.x.x.x) + DNS-servers van Zonnet instellen
- in het modem --> DHCP uitzetten voor LAN
- in je NIC --> vast IP-adres vanaf 10.0.0.3 instellen (2 is gereserveerd voor je modem), als gateway 10.0.0.2 (je modem) instellen, evt. DNS-servers instellen

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, soory, het verhaal is idd wat warrig. Ik heb dus een E-tech usb modem (geen router) met een conexant chipset. Ik zal bovenstaande instellingen vanavond proberen. Bedankt voor je hulp!