Ik heb een adsl verbinding bij zonnet/versatel. Prima verbinding maar als ik de nic voor mn lan enable (fixed ip --> 192.168.0.1) houd mn inet verbinding het voor gezien. In de event viewer krijg ik een melding dat de dhcp server (10.0.0.2) het ip adres aan mn modem niet kan geven. Het rare is dat als ik mn nic disable mn inet connectie weer gewoon werkt. Ik heb de nic al op 10.0.0.3 gezet maar dat maakt nix uit. Ook al een andere nic in een ander slot geprikt --> zelfde verhaal.
Bij mn netwerk connecties staat het modem op dhcp enabled maar ik krijg wel altijd een fixed ip adres (62.59.209.xxx). Ip/gw/dns handmatig instellen heeft ook geen zin. Hiervoor had ik een connectie bij Chello met 2 nic's en dat liep als een trein (als ik tenminste connectie had!).
Iemand ervaring met dit probleem?
Bij mn netwerk connecties staat het modem op dhcp enabled maar ik krijg wel altijd een fixed ip adres (62.59.209.xxx). Ip/gw/dns handmatig instellen heeft ook geen zin. Hiervoor had ik een connectie bij Chello met 2 nic's en dat liep als een trein (als ik tenminste connectie had!).
Iemand ervaring met dit probleem?