“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
1: USB Printerpoort. Vraag bij de dichtstbijzijnde compuhandel.
2: PCI/ISA insteekkaart voor een extra printerpoort.
3: Switchboxje waarmee je tussen beide printers kan kiezen (geeft geklooi met drivers.)
Forget your fears...
...and want to know more...
Verwijderd
usb/printerpoorten heb ik geen ervaring mee,
maar weet wel dat die switchboxjes soms problemen geven met bi-directioneel verkeer tussen compu<->printer.
Die andere poort is dan natuurlijk gewoon LPT2.
Dat ik daar niet aan gedacht had.
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Die dingen schijnen tegenwoordig alleen nog in bejaarde computersystemen te zitten.
Verwijderd
een beetje printer heeft usb poort heCow_tipping schreef op 13 december 2002 @ 21:12:
Nou, waar koop je tegenwoordig een nieuw PCI-kaartje met LPT poort erop?
Die dingen schijnen tegenwoordig alleen nog in bejaarde computersystemen te zitten.
LuilakCow_tipping schreef op 13 December 2002 @ 21:12:
Nou, waar koop je tegenwoordig een nieuw PCI-kaartje met LPT poort erop?
pricewatch: Sweex Parallele poort adapter (1x LPT, PCI)Sweex PCI 1x Parallel
[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 13-12-2002 21:38 ]
Oslik blyat! Oslik!
Dank je!
Als je weet hoe zo'n ding heet kun je er ook makkelijker naar zoeken. (maar Luilak voldoet
dit niet toevallig iets bruikbaars?
Verwijderd
Lijkt me handig om een aparte LPT poort te kopen is neit zoveel duurderVerwijderd schreef op 31 december 2002 @ 17:19:
moeten ze beide tegelijkertijd kunnen werken? want dan kun je zo'n printerswitch nie gebruiken, anders wel, en als je een beetje handig bent in de electronica kun je die wel zelf in elkaar gooien
Volgens mij heeft de topicstarter niks aan dit kastje, je kan maar 1 printer aansluiten (zo te zien).
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Oeps!
[ Voor 7% gewijzigd door megaleo op 31-12-2002 21:10 . Reden: Ff niet naar het laatste bericht gekeken ]
Dat wordt dan toch een extra LPT-poortRAILGUNNER schreef op 31 December 2002 @ 21:01:
[...]
Volgens mij heeft de topicstarter niks aan dit kastje, je kan maar 1 printer aansluiten (zo te zien).
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
zoekopdracht
Je kan er vast wel iets tussen vinden.
[ Voor 5% gewijzigd door jevn op 01-01-2003 03:09 ]
Ik ga ervanuit dat de topicstarter al en LPT1 poort heeft, en dat dit dus LPT2 gaat worden.RAILGUNNER schreef op 31 December 2002 @ 21:01:
[...]
en anders kop je twee van deze dingen
Hmm, zou oppassen met zo'n externe switch. LPT was nooit ontworpen om hot-pluggable te zijn, en veel printer drivers willen alleen detecteren bij een reboot. Ik weet dat een Lexmark Znogwattes er geen problemen bij heeft, maar hou rekening dat dit alsnog roet in het eten zou kunnen gooien.jevn schreef op 01 januari 2003 @ 03:08:
Dat switchboxje is de makkelijkste oplossing! Conrad heeft die dingen te koop:
zoekopdracht
Je kan er vast wel iets tussen vinden.Trek je niets aan van die posts hierboven... een aantal komt met zinnige tips, de rest is een hoop ge*** in de ruimte. TIP: Kies wel een parallel uit
Bovendien is het een stuk duurder dan de veel elegantere oplossing van een tweede LPT poort inbouwen
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd