Toon posts:

[IDE] geen cdrom-stations?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn systeem : celeron 650 mhz, 128 mb ram, win ME
probleem : sinds vandaag worden mijn cd-rom en cdwriter-stations niet meer geladen bij het opstarten
dus ik kan ze niet gebruiken
bij de bios staat er bij "secondary master" en bij "secondary slave" 'none'; hoe kan ik dat wijzigen (reeds geprobeerd maar lukt niet)
het rare is : de cdrom-speler kan ik ook niet openen & het lichtje ervan brandt (continu)
de cd-writer gaat wel open & lichtje brandt niet
iemand?

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:14
Controleer de kabel is of die nog goed vastzit

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Misschien is je cdromspeler dood en stoort ie ook het signaal over de flatcable..

Trek beide apparaten van je secondary poort af en sluit 1 apparaat tegelijk aan.. controleer ook even of je flatcable niet kaduuk is..

Pvouput live

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als dat nog niet werkt kan je ze op de primary IDE aansluiten, dan kan je zien of de secondary IDE brak is.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt jongens
probleem is dat ik nog nooit een pc opengeschroefd heb en dus niet weet hoe dat allemaal in elkaar zit
ik ga toch proberen & hopen dat de boel niet de lucht invliegt... ;) zo leer ik toch bij hé
ik laat jullie weten wat het resultaat is!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
:o :)
Je kan iig. vragen bij de plaatselijke computerboer naar een IDE kabel om te testen of de kabel niet defect is. Ik raad je verder aan wat FAQs door te nemen, dan weet je direct hoe het precies van binnen in elkaar zit :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit hoort meer in OM

OH => OM..

Overigens wil ik je wel even aanraden om de faq's te lezen.. Misschien staat er nog iets nuttigs in..

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Als je in de bios ze nou eens probeert op auto te zetten.

Juist

Verwijderd

Topicstarter
hey jongens, ik heb 'm opengedraaid
als ik de cdrom-speler ontkoppel & enkel de cdwriter aangesloten laat, dan werkt deze laatste wél; sluit ik enkel de cdrom aan dan werkt deze niet; sluit ik beide aan dan werkt geen van beiden
dus ik denk dat inderdaad de cdrom-speler dood is & de cdwriter ook verstoort
ik heb nu dus de cdromspeler losgekoppeld & m'n writer werkt :)
maandag een cdrom-speler kopen en aansluiten & testen --> dan weet ik het 100% zeker ;)
bedankt iedereen!
Pagina: 1