Help! M'n beeldkanon wordt dalijk een echt kanon!

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik begin nu steeds vaker er last van te krijgen:
M'n ouwe lieve monitortje geeft soms een behoorlijk harde tik om vervolgens even zwart te worden, en zo net was de druppel dan m'n beeld begon te "lopen".
Een degaus (?) - knop heb ik niet, dus het is niet die die ik per ongeluk indruk ;).

Iemand enig idee of er reden is om me zorgen te maken? (gewoon kapot gaan is vervelend, maar een gexplodeerde monitor (kan dat?) of kortsluiting in huis is vervelender.)

Verwijderd

Ik adviseer je een camera alles te laten filmen, daar kan je mooie plaatjes van krijgen >:)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Slechte aansluiting van je hoogspanning op de beeldbuis? Zou ik trouwens niet teveel aan gaan knutselen... errug pijnlijk...

Verwijderd

Exploderen kan bijna niet, maar hij kan wel gedeeltelijk ontploffen, waarschijnlijk is het componentje dat de spanning opschroeft naar 10kVolt versleten, kan wel voor hele leuke effecten zorgen..!! Gewoon een veiligheidsbril dragen..

Of..

Gewoon spanning eraf halen, er overeen plassen en aan de verzekering melden dat je kat je Iiyama 901HT heeft vernield..

Lees wel eerst je polis !!!

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

Het lijkt me wel leuk om een monitor zien te ontploffen. Maar waarschijnlijk is er gewoon wat stuk in de monitor, voeding ofzo.
Je hebt wel een voordeel als je monitor ontploft. Hij is zo ontworpen dat de zooi van je monitor niet aan de voorkant er uit komt. Maar aan de achterkant. Dus als je er voor zit gebeurt je niets.
De glasplaat die je nm nu voor je neus hebt zitten, is een paar cm dik en die krijg je niet kapot. Zelfs niet met een baksteen als het goed is.

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024
nouja, ik gebruik hem denk ik toch neit meer over een tijdje. maar dan tot die tijd doe ik het maar met m'n knallende ding, tnx.

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-07 01:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Hehe, van een ontploffende (nieuwere) monitor merk je erg weinig ;)...

Of hij kan vredig inslapen, dat het beeld ineens rustig binnen een paar seconden steeds donkerder wordt en op het eind voor goed uitgaat ;(

Of het beeld kan plots uitspringen en er komt dan wat rook uit...(beetje maar) en dan is ie ook kaduuk ;(

P.S. rook van opgeblazen floppy drives ruikt lekkerder......spreek uit ervaring >:)>:)>:)

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 november 2000 20:19 schreef FiRePaTH het volgende:
P.S. rook van opgeblazen floppy drives ruikt lekkerder......spreek uit ervaring >:)>:)>:)[/quote]Jep, plug de voeding maar eens verkeerd om :(
Je kent het wel, kunt er niet goed bij, en doet het daarom op de gok.
Gezien ze bijna allemaal op dezelfde manier moeten worden aangesloten, behalve net die ene niet.

T'sja, een leven zonder gokjes is een saai leven.
Tis trouwens ook een mooi gezicht, het printje begint wonderbaarlijk licht te geven.

And The Only One

Pagina: 1