[Jetdirect] Printer print niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zit hier op mijn werk waar we een Laserjet 4L hebben, op een Jetdirect EX Plus. Deze printer is gedeeld via een HP Netserver waarop NT4 Server draait.

Het probleem is als volgt:

Nadat er een papierstoring is geweest, die overigens verholpen is (lampje papierstoring is uit), reageert de printer totaal niet meer als er vanaf 1 van de clients een printopdracht wordt gegeven. De clients draaien 95/2k.

Alleen het standby lampje brandt, en dit gaat na verloop van tijd ook uit omdat hij dan in de slaapstand gaat.

De printer kan echter wél een zelftestpagina afdrukken. Een testpagina vanaf de Jetdirect afdrukken gaat ook niet, maar dat kan ook aan mij liggen. Hoe lang moet je het knopje op de Jetdirect ingedrukt houden?

Ik heb al geprobeerd:

- Printer op client opnieuw installeren.
- Stroom 5 minuten van de printer af
- Stroom half uur van de jetdirect af
- Printopdracht direct vanaf de NT Server geven, zelfde resultaat als op de clients
- Jetdirect pingen vanaf de NT Server, lukt zonder problemen
- Clients rebooten, helpt niet

Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat ik de NT Server moet rebooten, maar daar heb ik het password niet van, en diegene die dat wel heeft is op dit moment niet bereikbaar.

Heeft iemand nog andere ideeën?

Alvast bedankt :)

Verwijderd

www.hp.com al geprobeerd?

• Timmert
  • Niet online
Ja, maar echt veel wijzer word ik daar niet van. Dit probleem is toch een beetje te specifiek denk ik...

• jhksema
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 20:19
Nieuwe utp kabel printerkabel tussen jetdirect en printer geprobeerd?

[ Voor 25% gewijzigd door jhksema op 07-12-2002 18:02 ]

Verwijderd

Tussen jetdirect en printer moet trouwens een gewone printerkabel. Zo'n testknopje op de jetdirect hoef je maar 1 sec in te houden. Dus ik denk dat de Printerkabel brak is.

• Timmert
  • Niet online
jhksema schreef op 07 December 2002 @ 17:58:
Nieuw stukje utp tussen jetdirect en printer geprobeerd?
Tussen wandcontactdoos en Jetdirect bedoel je denk ik. Tussen de Jetdirect en de printer zit gewoon een paralelle kabel. Kabels heb ik niet vervangen, aangezien we die niet hadden liggen. Hier thuis (waar ik nu ben) heb ik ze wel, dus zodra ik tijd heb ga ik ff richting werk om die te vervangen.

Overigens denk ik niet dat het aan de bekabeling licht, hij stopte er zomaar ineens mee, maar uitsluiten kan ik het pas als ik ze vervangen heb.

Iemand ondertussen nog ideeën?

• Timmert
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 18:01:
Tussen jetdirect en printer moet trouwens een gewone printerkabel. Zo'n testknopje op de jetdirect hoef je maar 1 sec in te houden. Dus ik denk dat de Printerkabel brak is.
Dat eerste had ik al gesnopen ;)

K ga die printerkabel misschien vanavond nog vervangen, neem ook wel stukje UTP mee dan :)

Verwijderd

Doet de printer het wel als je 'm aan een pc hangt ipv de jetdirect?

• Timmert
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 18:11:
Doet de printer het wel als je 'm aan een pc hangt ipv de jetdirect?
Zover was ik vanmiddag nog niet gekomen, had ook nog andere bezigheden. Ik ga zometeen waarschijnlijk even terug om jullie ideeën uit te voeren, en nog het een en ander te checken.

Verwijderd

Ik zou de stroom nog wat langer van die printer halen. Ik heb zelf ook zo'n printer, en als die moeilijk deed moest de stroom er wel langer vanaf. Ik zou zeggen min. een kwartier, et liefst langer.

Veel succes!

• Timmert
  • Niet online
Hmm, oke. Dat ga ik dan ook ff proberen :) Thanx!

• Timmert
  • Niet online
Ik heb vanavond geen kans meer gezien om naar m'n werk te gaan, waarschijnlijk morgen, of anders maandag :)

Verwijderd

Als laatste mogelijkheid kun je de Jetdirect resetten (maar dan moet je hem dus weer opnieuw configureren). Even uit het hoofd: resetknop ingedrukt houden, spanning eraf en voila.

Verwijderd

Ik heb afgelopen wonsdag toevallig een soortgelijk probleem gehad. ALLE instellingen waren gewoon goed. Bleek ook de printerkabel tussen jetdirect en printer brak te zijn. Mijn gok is dan ook dat het daar aan ligt.
- Zie je het macadres van de jetdirectkastje in active leases van DHCP? ja -> jetdirectkastje is ok. nee -> controleer kabels / patches.
- Krijg je een configprint na drukken op testknop van jetdirect? JA -> Printerkabel is ok. nee -> vervang printerkabel
- Kan je een HP testprint afdrukken via printerconsole? ja -> printer is ok. nee -> voer tests uit die in handleiding van printer staan.

Als dit alles ok is moet het haast wel werken ;-)

succes

• Timmert
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 23:28:
Als laatste mogelijkheid kun je de Jetdirect resetten (maar dan moet je hem dus weer opnieuw configureren). Even uit het hoofd: resetknop ingedrukt houden, spanning eraf en voila.
Hmm ja... Ik heb niet erg veel ervaring met Jetdirects, wel met Brother printservers. Is er veel verschil?
Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 23:35:
Ik heb afgelopen wonsdag toevallig een soortgelijk probleem gehad. ALLE instellingen waren gewoon goed. Bleek ook de printerkabel tussen jetdirect en printer brak te zijn. Mijn gok is dan ook dat het daar aan ligt.
Zou goed kunnen, ga ik morgen checken :)
- Zie je het macadres van de jetdirectkastje in active leases van DHCP? ja -> jetdirectkastje is ok. nee -> controleer kabels / patches.
Wij werken met vaste ip's, dus dit gaat al niet op. Aangezien de server de Jetdirect wel kan pingen lijkt het probleem mij niet bij de Jetdirect zitten.
- Krijg je een configprint na drukken op testknop van jetdirect? JA -> Printerkabel is ok. nee -> vervang printerkabel
Niet getest, ik wist niet precies hoe lang ik de knop op de Jetdirect ingedrukt moest houden.
- Kan je een HP testprint afdrukken via printerconsole? ja -> printer is ok. nee -> voer tests uit die in handleiding van printer staan.
Yep, dit gaat zonder problemen :)

Zoals gezegd ga ik maandag weer verder proberen. Het moet haast wel aan de bekabeling liggen. Jammer dat we geen reservekabels hebben op m'n werk :(

Doet ie het na het vervangen van de bekabeling nog niet, dan moet er maar een nieuwe printer komen. Tis al een oud beestje :)

Verwijderd

Het zal wel niet, maar zou het kunnen zijn dat je de printspooler van de server even moet stopzetten en weer moet aanzetten?
De printspooler van windows NT loopt na ongeveer 10 prints vast wanneer je direct naar een printer print (ip-adres, lpr dus bijv.)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 11:28 ]

• Timmert
  • Niet online
LPT kabel vervangen --> Problem solved :)

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:26

Duinkonijn

Huh?

test afdruk van jetdirect = 1 x indrukken

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Timmert
  • Niet online
Yep, had ik al begrepen van iemand hier in het topic.

Dan weet ik dat alvast voor de volgende keer :)
Pagina: 1