Toon posts:

[Win xp] start niet meer op... help!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren is tijdens het installeren van de laatste beveiligingsupdate van Win XP mijn pc vastgelopen. De pc was met geen mogelijk uit te krijgen. Ik heb de stekker eruit getrokken om hem af te sluiten. 8)7

Na het afsluiten heb ik de pc weer opgestart, maar nu start Windows niet meer :'(

Ik krijg bij het opstarten o.a. de keuze om veilige modus op te starten. Ik heb dit gedaan, maar krijg alleen een zwart scherm. In alle 4 de hoeken staat wel "veilige modus". :?

Heeft er iemand een idee wat ik nog zou kunnen doen om mijn pc weer opgestart te krijgen zonder alle gegevens op de harde schijf kwijt te raken?

Alvast bedankt! :)

Verwijderd

Even XP repairen?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe ik dat?
Ik kom XP namelijk niet in, en mn CD pakt ie niet (kwam een melding dat de CD erin gestopt moest worden, om vervolgens "R" of zoiets in te toetsen.

Alleen is dat niet gelukt :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 17:22:
Hoe doe ik dat?
Ik kom XP namelijk niet in, en mn CD pakt ie niet (kwam een melding dat de CD erin gestopt moest worden, om vervolgens "R" of zoiets in te toetsen.

Alleen is dat niet gelukt :(
:?

Lukte het je niet om op de R te drukken? ;) Of kreeg je een (fout)melding? Zo ja, welke?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 17:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er gebeurde gewoon niets nadat ik "R" ingetoetst had

Zou jij mij misschien uit willen leggen hoe het repairen precies gestart moet worden? Misschien doe ik wel iets verkeerd ofzo :X

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de link bekeken en heb de pc opgestart met de WIN cd erin.

Ik heb alle stappen doorlopen, maar wat moet ik repairen?

Op een gegeven moment moet je de installatie van XP aangeven, en ga je vervolgens door naar C:/Windows/

Dan komt er via HELP een overzicht van opdrachten:
ATTRIB, BATCH, BOOTCFG, CD, CHDIR, CHKDSK, CLS, COPY, DEL, DELETE, DIR, DISABLE, DISKPORT, ENABLE, EXIT, EXPAND, FIXBOOT, FIXMBR, FORMAT, HELP, LISTSVC, LOGON, MAP, MD, MKDIR, MORE, NET, RD, REN, RENAME, RMDIR, SYSTEMROOT, TYPE.

Wat moet ik nu doen :?

Ik kan ook de andere hardeschijven, en de inhoud van de cd-rom bekijken via d: e: etc. , maar is het de bedoeling dat ik install.exe opgeef bij de cd-rom, ofzo :?

Ik dacht trouwens dat XP niet vast kon lopen :'(

Verwijderd

Als je geen toegang meer hebt tot je cdrom stadion dan heb je nog een optie.
Stop een opstartdiskette met b.v.windows 98 is floppy stadion.Start computer dan opstarten zonder cdrom ondersteuning.Toets dan deze regels in bij de A prompt
A:>cd:C (enter)
cd windows\system32\config (ENTER)
copy system system.bak (ENTER)
del system (ENTER)
copy C:\windows\repair\system C:\windows\system32\config\system (ENTER)
dan rebooten
Windows Xp zal weer opstarten maar kan zijn dat er programma's opnieuw moeten worden
geinstalleerd.

Verwijderd

Geloof me dit is je laatste redding heb het zelf ook al een aantal malen zo opgelost.
Kijk anders even hier:
http://www.mediaworkstati...torials/cw_boot_toot2.htm

Verwijderd

Topicstarter
PHOKJA bedankt voor de uitleg. Ik heb alle stappen gevolgd die jij opgeeft en die op de link staan. Alleen wil het opstarten nogsteeds niet lukken, dus kom ik niet verder dan de 2e pagina van de uitleg op de link :(

Wat gebeurt er eigenlijk als ik windows XP opnieuw installeer?
Raak ik dan al mn bestanden, zoals afbeeldingen, documenten enz. kwijt?
Nu staat Windows op c:\windows\ maar als ik de nieuwe installatie op c:\windowsXP\ zou zetten, wat zijn dan de gevolgen :?

Dat ik programma's opnieuw moet installeren vind ik niet zo'n probleem. Alles staat op de originele cd's en een aantal andere programma's staan op een andere harde schijf. Dat ik eventueel documenten kwijt zou raken is een veel groter probleem.

Verwijderd

Ik begrijp dus dat je wel toegang heb tot je cd-rom stadion.Je zal dus ook de reparatie optie van windows xp die met R etc wel geprobeerd hebben.Als het vorige niet is gelukt ben ik bang dat je een nieuwe installatie van win xp moet toepassen.Probeer eens een nieuwe installatie (zal wel alles verloren gaan zoals mijn dokumenten etc) of nog eens in ms dos
de commando's invoeren en misschien lukt het dan wel.Heb het zelf al 2 keer gehad dat winxp niet meer te repareren was en dus een nieuwe installatie moest uitvoeren.
Met als gevolg alles aan data etc kwijt.

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
volgens mij moet je niet gelijk op die R drukken. Gewoon eerst nieuwe install doen. Dacht dat die dan je oude installaties pas terugzoekt en je (niet altijd) kan kiezen voor repair. Dan komt je ook niet in die prompt waar je het over hebt, want daar kan je niet echt superveel in naar mijn mening.

(hooguit wat bestanden uit /winnt/repair kopieren naar /winnt/system32/conf, maar dat is pas het laatste wat je moet proberen).

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

Kan je bij die keuze het laatste goeie bekende configuratie nie doen

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 09:22
Ik heb dit ook ooit gehad (soortgelijk geval) en ik heb windows opnieuw geinstalleerd op dezelfde schijf en gewoon directory ipv c:windows heb ik hem windows2 genoemd. Daarna belangrijke bestanden verplaatst en vervolgens schijf geformat (repair werkte echt niet meer)

Digital Media Junkie

Verwijderd

Topicstarter
Gaer, blijft dan alle data op de c-schijf staan bij de herinstallatie?

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 17:57:
Gaer, blijft dan alle data op de c-schijf staan bij de herinstallatie?
Ja, mist je goed oplet bij de installatie.

Je krijgt een vraag over XP installatie wel of niet fdisk en format gebruiken. Daar uiteraard nee op beantwoorden :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels XP opnieuw geinstalleerd, en heb zover ik kan zien alle data nog :*)

Dus mensen... hartelijk dank voor uw hulp _/-\o_

Nu nog ff de programma's installeren, en zorgen dat ik weer verbinding heb met internet, dan heb ik de pc waar ik nu achter zit te werken (traag :Z) gelukkig niet meer nodig :)

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Mja voor de volledigheid: als je alleen de desktop in beeld kreeg maar je verder niet veel kon doen is het mogelijk dat explore.exe verneukt was, je had deze met het expand commando weer kunnen terugzetten van je windows cd. :) Maar waarschijnlijk was dat niet het enige wat er verneukt was dus schoot het niet erg op ;)

Human Bobby

Pagina: 1