Toon posts:

elco's kt7-raid kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 3 elco's ter hoogte van mijn agp en pci sloten kapot.

Dit stoort nogal op het geluid en de netwerkkaart.
ik kan hierdoor helemaal niet internetten met dit bordje.
voor de rest geen problemen.

ik met mijn plankje naar de electronica boer en die heeft ze niet en kan ze niet krijgen.

via google kom ik uit bij een winkel in estland, maar die taal beheers ik niet zo goed

dus nu kom ik bij jullie aankakken,

wie o wie kan mij aan 3 elco's 1500UF/6,3V helpen
of wie heeft mischien een dood abit kt7 bordje liggen
als iemand nog een idee heeft deel het met me

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:37

B-lennium

Volvo 164 1975!

hoe weet je dat ze kapot zijn ??

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

Topicstarter
ze staan bol en er zit een vieze vettige substantie op.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:25
Dat voltage is een maximum specificatie toch? een 16V elco zou toch ook gewoon moeten kunnen (of whatever die dingen voor waarde maar zijn, zolang het maar niet lager is dan het origineel)
Waarschijnlijk heeft die electroboer wel 1500uF/16V elcos, neem je die gewoon.

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:37

B-lennium

Volvo 164 1975!

klopt :)

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

Topicstarter
zoiets had ik ook al ergens gelezen.
voltage mag niet minder zijn wel gelijk aan of hoger maar 1500UF is 1500UF dat mag niet afwijken.

Nu komt mijn volgende vraag: wat heeft dit voor gevolgen/nut/voordelen/nadelen.
want ik ben een elco noob mischien kan iemand mij in dit in het noob's uitleggen

Verwijderd

Topicstarter
en nu kom ik met google nog wat kreten tegen
axiaal radiaal en tantaal ik wil niet weten wat dit inhoudt maar welke er op mijn mobo zitten.
of maakt dit weer niets uit

Verwijderd

Bel eens met Radio Rotor in Amsterdam.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:40
Een tantaal elco heeft volgens mij geen echte + en -pool (worden gebruikt in scheidingsfilters van bijvoorbeeld boxen)

Puur qua term, zou ik zeggen dat een axiale elco pootjes heeft aan beide kanten (het woord axis) en een radiale elco de beide pootjes aan 1 kant, maar daar kan ik natuurlijk ook compleet naast zitten :)

Ik denk dat elke elco wel zou kunnen op een mainboard. 't nadeel van een elco die een hogere spanning aankan, is dat 'ie groter is.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• mazzzterrr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08-2025
Ok dat is wel een aardige reden om te denken dat ze defect zijn, maar weet je ook waarom ze kapot zijn gegaan? Want het is best wel gewaagd om zomaar te gaan lopen solderen op zo een boardje...vind ik dan.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:25
Tja, waarom ze kapot zijn gegaan? Omdat Abit misschien te goedkope Elco's heeft ingekocht? Die dingen worden allemaal bol en gaan allemaal lekken bij oudere Abit bordjes. BE6, KA7, KT7, KT7A, tis niet best met die bordjes uit die tijd. Weet niet hoe het tegenwoordig zit met Abit, maar ik vind het niet best. Zoek maar eens op GoT, vind je nog veel meer tweakers die ze zelf vervangen hebben, en het misschien ook wel voor je willen doen als je het niet aandurft/kan.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al gezocht op GOT maar ik kom maar een topic tegen wat over kt7 gaat.
op google nog een paar andere borden van abit.
En wat de reden is waarom ze kapot zijn gegaan weet ik niet.
Maar ik vind die van JGC wel overtuigend klinken.
Ja en dan inderdaad zoeits wat TD-er zegt
dat grotere spanning grotere elco oplevert daar moet ik mee uitkijken want 2 van de 3 zitten tussen mijn agp en pci die mogen niet langer worden anders zitten ze tegen de koeler van mijn Radeon.

niemand een kapot kt7 bordje? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bedrijf in nl gevonden die ze hebben.

iedereen bedankt toch nog iets geleerd

voor mij mag dit gesloten worden

Verwijderd

Post ff als het gelukt is.

blijft altijd spannend.

Verwijderd

Topicstarter
ow jah tuurlijk
dan mag dit natuurlijk niet gesloten worden
met voor en na pics zoals het hier op GOT hoort natuurlijk

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:32
Bekend probleem bij die KT7(a). In de buurt van de elco's zit een chip met daarop het jaartal 2000 (moet ff op mijn werk opzoeken wat rest van code op chip is). Die heeft het begeven waardoor de elco's te warm worden en het vervolgens ook begeven. Het probleem hierbij is dat een mobo fabrikant nooit van tevoren kan controleren wat kwaliteit is van elco's die ze inkopen.

Gewoon naar leverancier terug gaan en garantie claimen. Tenminste als ze nog garantie geven... :( Abit gaat het financieel slecht mee (zie http://www.digitimes.com/...02/10/25&pages=PR&seq=206)

[ Voor 14% gewijzigd door The Source op 07-12-2002 17:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
de elco's staan precies om een zwart dingetje met een metalen plaatje eronder.
Maar dit lijkt me geen chipje.
er staat op:
PHB
56N03LT
PHm0018D3

Verwijderd

Topicstarter
mijn garantie is al lang en breed verlopen ook mijn fabrieks garantie.

Maar ja als het inderdaad aan dat dingetje zou liggen heeft het geen nut als ik de elco's vervang.

Maar van de andere kant wie niet waagt wie niet wint en voor een euro of 4 heb ik niets te verliezen

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:50
_JGC_ schreef op 07 December 2002 @ 16:22:
Tja, waarom ze kapot zijn gegaan? Omdat Abit misschien te goedkope Elco's heeft ingekocht? Die dingen worden allemaal bol en gaan allemaal lekken bij oudere Abit bordjes. BE6, KA7, KT7, KT7A, tis niet best met die bordjes uit die tijd. Weet niet hoe het tegenwoordig zit met Abit, maar ik vind het niet best. Zoek maar eens op GoT, vind je nog veel meer tweakers die ze zelf vervangen hebben, en het misschien ook wel voor je willen doen als je het niet aandurft/kan.
Tegenwoordig is het nog hetzelfde...
Als je naar de allernieuwste abit bordjes kijkt zul je zien dat ze nog altijd exact diezelfde slechte condensatoren gebruiken als die ook op de eerdere boards zaten...

Daarom adviseer ik ook altijd iedereen om never ever een abit board te kopen als ze van plan zijn om het mainboard langer te gebruiken dan 1 a 2 jaar.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:50
Kijk ook hier voor evt handige info:

http://home.att.net/~garyheadlee/

Verwijderd

Topicstarter
die site heb ik ook gevonden en via een link van zijn site heb ik een bedrijf in nederland gevonden wat die condensatoren verkoopt ik heb gisteren een meel gestuurd maar heb nog niets gehoord.
ik hou jullie op de hoogte
Pagina: 1