gebruik de search!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
Hoe vaak komt het hier voor dat een topic gelockt wordt met de mededeling dat de poster de search moet gebruiken?

Ik heb het al een aantal keren meegemaakt, maar die search hiero is IMHO zo crappy, dat ie ofwel 0 ofwel 2k hits geeft, en dat zegt ie dat ie iets heeft gevonden "ergens die DIE thread" ... van 30 pagina's, die ik dus allemaal door moet bladeren.... of ik krijg allemaal hits van om de zelfde reden eerder gelockte threads...

Het kan best zijn dat ik wel eens een vraag stel die al eerder gesteld is, maar ik check met een probleem meestal eerst mijn eigen bronnen en internet, DAN doe ik een search op dit forum, en DAN begin ik pas een thread.

Maar goed, dit wilde ik even kwijt. Is niet iets recentelijks hoor ;)
We graag een reactie.

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
hoe maak ik een poll? bijvoorbeeld hè?
Onder elke poll staat dubbelf.com en dan nog vragen hoe je een poll maakt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben het helemaal met je eens.. De search gebruiken van GoT is niet echt vaak zinvol.

Maar daarnaast zijn er gebruikers die een vraag stellen die absoluut niet thuis horen in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

'Gebruik de search' refereert dan ook lang niet alleen maar naar onze eigen search, maar vooral ook naar (groups.)google, altavista en yahoo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

[rml][ knowledge base] onbruikbaar[/rml]
Er zijn redelijk wat topics over de brakke search, het is bekend. Tot die tijd is de omega-search een redelijk alternatief, maar ook deze werkt helaas niet meer zo goed als dat hij eerst deed ;(.

Als een gebruiker in de openingspost duidelijk aangeeft wat hij allemaal al zelf gedaan heeft, wat betreft search-acties, zal een topic minder snel op slot gaan. Als je dit niet doet, komt het over alsof de topicstarter zelf weinig moeite heeft gedaan, en ons het werk maar laat doen. Maar als jij zegt in je openingspost: "Ik heb geprobeerd te [search=mxq]" ofzo, zal je daar minder snel op gewezen worden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
sdomburg schreef op 07 December 2002 @ 14:00:
hoe maak ik een poll? bijvoorbeeld hè?
Onder elke poll staat dubbelf.com en dan nog vragen hoe je een poll maakt |:(
En dit slaat dus al helemaal nergens op! Ik geef even mijn mening en wordt meteen afgezeken! Die heeft meteen een search gedaan op mij en gezocht waar ie mij op af kan zeiken....
Zeg sdomburg, als je niets zinnigs te zeggen hebt, houdt dan je mond....
Die vraag is overigens nog steeds niet opgelost, want ik wilde een gewone poll en niet eentje die in no time sluit. Maar goed, zover had je natuurlijk niet gelezen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Compubiter schreef op 07 december 2002 @ 14:05:
[rml][ knowledge base] onbruikbaar[/rml]
Er zijn redelijk wat topics over de brakke search, het is bekend. Tot die tijd is de omega-search een redelijk alternatief, maar ook deze werkt helaas niet meer zo goed als dat hij eerst deed ;(.

Als een gebruiker in de openingspost duidelijk aangeeft wat hij allemaal al zelf gedaan heeft, wat betreft search-acties, zal een topic minder snel op slot gaan. Als je dit niet doet, komt het over alsof de topicstarter zelf weinig moeite heeft gedaan, en ons het werk maar laat doen. Maar als jij zegt in je openingspost: "Ik heb geprobeerd te [search=mxq]" ofzo, zal je daar minder snel op gewezen worden ;).
Kijk, da's nou eens een reply waar ik iets aan heb.
Thx, ik zal het voortaan in de post bijzetten wat ik al geprobeerd heb.

Oh, en het was trouwens niet de bedoeling om de search af te kraken, maar eerder een opmerking tegen dat de topics IMHO te makkelijk geclosed worden.

Maar goed, thx compubiter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Xochiquetzal schreef op 07 december 2002 @ 14:08:
[...]

En dit slaat dus al helemaal nergens op! Ik geef even mijn mening en wordt meteen afgezeken! Die heeft meteen een search gedaan op mij en gezocht waar ie mij op af kan zeiken....
Zeg sdomburg, als je niets zinnigs te zeggen hebt, houdt dan je mond....
Die vraag is overigens nog steeds niet opgelost, want ik wilde een gewone poll en niet eentje die in no time sluit. Maar goed, zover had je natuurlijk niet gelezen he?
waar heb jij het over? Alle polls hier op T.net zijn mede mogelijk gemaakt door DubbelF.com. En je moet niet meteen zo in de aanval staan, alsof je je bedreigd voelt oid.

Maar nu weer ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Hoho, ik wilde ook de polls niet afzeiken. Punt was dat ik hier ... ach ik ga er niet eens meer op in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Xochiquetzal schreef op 07 december 2002 @ 14:11:
Oh, en het was trouwens niet de bedoeling om de search af te kraken, maar eerder een opmerking tegen dat de topics IMHO te makkelijk geclosed worden
Oh, dan had ik liever gehad dat je de search afkraakte :P. Ook bij Parse is het bekend dat de search namelijk niet goed werkt, en er wordt hard aan gewerkt.

Over de vraag of topics te snel gesloten worden, of dat ze nog sneller dicht moeten zijn hier in Lieve Adjes al redelijk wat discussies geweest. Paar dagen geleden was er nog een: Sluiten van topics.
De meningen verschillen, sommige mensen vinden dat het niveau van GoT te laag is, dat mensen GoT te veel als helpdesk gebruiken (zomaar even hun vraag hier neerplanten en zo snel mogelijk antwoord willen). Dit is natuurlijk niet de bedoeling van een forum, vandaar dat sommige topics op slot gaan met de hint om eerst zelf even wat te proberen. Helaas werkt de search niet meer goed, en we wachten allen in spanning af :P. Tot die tijd zijn er ook andere zoekmethodes (ik gebruik zelf voornamelijk support.microsoft.com en www.computing.net).

Verder bedoelde sdomburg het niet zo kwaad hoor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Xochiquetzal schreef op 07 december 2002 @ 14:16:
Hoho, ik wilde ook de polls niet afzeiken. Punt was dat ik hier ... ach ik ga er niet eens meer op in...
waarom dan nog dit posten?
;)

je kan immers ook typen en vervolgens niet posten ;)
zoals ik al eerder in dit topic had gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

MIJN alternatieve search werkt anders best goed.

Rechtsonder zie je bij de topiclist een menu staan waar je de topiclijst van een tijdsperiode kan kiezen, als je nou een jaar kiest en dan met CTRL-F even wat doet... Werkt voor mij prima.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

athlonkmf schreef op 07 December 2002 @ 15:03:
MIJN alternatieve search werkt anders best goed.

Rechtsonder zie je bij de topiclist een menu staan waar je de topiclijst van een tijdsperiode kan kiezen, als je nou een jaar kiest en dan met CTRL-F even wat doet... Werkt voor mij prima.
Misschien werkt dit in GT, maar over het algemeen is er een maximum wat betreft aantal topics. Meestal krijg ik alleen maar topics te zien van hooguit een maandje terug.
Een tweede voorwaarde is dat de topictitels duidelijk moeten zijn.

Maar idd, deze methode gebruik ik het meest in LA, ik weet van de meeste topics hoe ze heten, maar in SA/WOS wordt dit wat lastiger :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

[google=site:gathering.tweakers.net search] :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Compubiter schreef op 07 december 2002 @ 14:19:De meningen verschillen, sommige mensen vinden dat het niveau van GoT te laag is, dat mensen GoT te veel als helpdesk gebruiken (zomaar even hun vraag hier neerplanten en zo snel mogelijk antwoord willen).
Eerlijk gezegd ben ik ook zo... Alleen ik probeer wel eerst dingen zelf en GoT is mijn laatste poging om informatie/hulp te krijgen.
Naja, soms post ik ook wel wat gelul in wetenschap deel, maar niet veel...
[...]ik gebruik zelf voornamelijk support.microsoft.com
Werkt dat als je geen codes hebt?
Verder bedoelde sdomburg het niet zo kwaad hoor ;).
Dan moet ie een ;) in zijn post zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Erkens schreef op 07 December 2002 @ 14:19:
[...]

waarom dan nog dit posten?
;)

je kan immers ook typen en vervolgens niet posten ;)
zoals ik al eerder in dit topic had gedaan :P
I know... ik wilde dus WEL kwijt dat ik de polls niet wilde afzeiken en ten tweede toch door laten schemeren dat ik d'r niet verder op in wilde gaan (dus laten zien dat ik niet van plan ben te gaan flamen of zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Xochiquetzal schreef op 07 December 2002 @ 15:47:
Eerlijk gezegd ben ik ook zo... Alleen ik probeer wel eerst dingen zelf en GoT is mijn laatste poging om informatie/hulp te krijgen.
Naja, soms post ik ook wel wat gelul in wetenschap deel, maar niet veel...
Dan heb je toch m'n definitie van Helpdesker niet goed begrepen :P. Het zijn dus mensen die alleen maar vragen stellen, zonder zelf iets geprobeerd te hebben. Ik zag je topic in Software Algemeen al voordat je hier in LA kwam, vandaar dat ik als wist waardoor je hier kwam ;).
Werkt dat als je geen codes hebt?
Codes :? Je bedoelt een licentiecode? Geen probleem hoor, is gewoon een database met allerlei (Windows-)gerelateerde problemen.
Dan moet ie een ;) in zijn post zetten...
True, true, maar ik zie sdomburg vaker reageren, en ik kan me niet voorstellen dat hij het echt zo bedoelde, vandaar dit ik het er maar bij zei :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah dat de search slecht is weten we inmiddels wel, de alternatieve search doet het nog steeds vrij goed, en een beetje zoeken kan een mens niet slechter maken.

Is geen reen om kansloze topics te openen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.