Toon posts:

Vaste telefoon: blokkeren uitgaand 06

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op de vaste telefoons in huis uitgaand 06 blokkeren.

Dit kan WEL met:
- siemens gigaset 2000

Dit lukt NIET met:
- siemens gigaset 4000
- Quattrovox I
- KPN blokkering

Iemand die een advies heeft?

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je kunt dit toch gewoon bij de KPN aanvragen of niet??

Verwijderd

Topicstarter
YT-Croc schreef op 07 December 2002 @ 13:58:
Je kunt dit toch gewoon bij de KPN aanvragen of niet??
Nee, doen ze niet. Alleen 090x-nummers...

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
wat je zou kunnen doen, is de carrier preselect lijn bellenv van kpn. en dan alle oproepen naarmobiel nummers in nederland zetten op een carrier waar je helemaal geen lid van bent. Als je dan wilt bellen krijg je de melding dat je niet aangesloten bent :)

werkt prima, door 1 getal verkeerd in te toetsen in de carrier code is er op het werk een keer een hele week niet kunnen gebeld. behalve via 1655 dan voor het nummer

CISSP! Drop your encryption keys!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-02 08:48
of je kunt een toestel kopen waar mee je bijvoorbeeld alle nummer kan blokeren die beginnen met 06.. de oude chicago 330c van kpn kon dat gigaset 3000 serie. ik weet niet of de nieuwe ut ook kunne.

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
laurens0619 schreef op 07 December 2002 @ 18:48:
wat je zou kunnen doen, is de carrier preselect lijn bellenv van kpn. en dan alle oproepen naarmobiel nummers in nederland zetten op een carrier waar je helemaal geen lid van bent. Als je dan wilt bellen krijg je de melding dat je niet aangesloten bent :)
Sorry voor de schop, maar kan iemand hier iets meer over vertellen?
(Ik wil ook graag via KPN 06 blokkeren, en mijn telefoon ondersteunt dit niet)
Hoe werkt dat precies met carrier preselect en wat houdt dat eigenlijk in??

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet of dit je helpt: ik heb het namelijk inmiddels wel met de gigaset 4000 voor elkaar.

Via instellingen basis > preselect netw > kies je voor 'preselect-nr' zomaar iets (ik heb 000 genomen) en bij 'met preselect' doe je 06 en 00316.

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
met de Gigaset 4000, zit het 06-gebruik dan achter een soort pincode of is het dan echt 100% geblokkeerd?

Verwijderd

Topicstarter
draakhoofd schreef op 10 mei 2003 @ 18:19:
met de Gigaset 4000, zit het 06-gebruik dan achter een soort pincode of is het dan echt 100% geblokkeerd?
Helaas niet. Het is vrij gemakkelijk te omzeilen als je weet waar het zit.

Het is een instelling die ervoor zorgt dat bij bepaalde nummers een aantal cijfers worden voorgevoegd. Dus 06xxxxxxxx wordt 00006xxxxxxxx en dat gaat fout.

Verwijderd

Of de carrier preselect op de lijn gebruiken door 0800-1273 te bellen en dat voice respons menu te doorlopen.
Pagina: 1