Toon posts:

internet op eigen pc werkt niet meer...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
om de een of andere reden geeft hij bij mijn netwerk kaart dit IP adres weer 169.254.34.42 ipv van het normale IP 24.132.21.159

alsik op repair click dan zegt ie dat ie het IP niet kan vernieuwen en staat er onder neem contact op met je ISP...

Ik heb nu dus echt geen idee meer van wat ik fout doe/heb gedaan.

OS = WinXp

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Bekabeling al gecheked?

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Topicstarter
yep, lampjes van de netwerkkaart knipperen...

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
ff contact opnemen met a2000? Misschien lig je er gewoon ff uit

Verwijderd

Topicstarter
k doen we dat, maar ik vind het alsnog raar dat ik zomaar en opeens een nieuw IP adres heb

Verwijderd

Topicstarter
misschien moet de rest van het verhaal er ook bij, ook al denk ik niet dat dat heel erg veel uitmaakt.

Heb een router gekocht en die wou ik gisteren gaan installeren. Ik dus de kabel van de modem in de WAN gedaan, draadje van LAN2 naar mijn netwerkkaart gedaan, draadje van LAN 3 naar die van mijn broertje. Ik pc aandoen, en volgens het boekje zou het dan allemaal moeten werken, nouja niet dus :)

ik run,cmd,ipconfig /all doen staat er media not connected.... Toen had ik er ook geen zin meer in en heb ik het er maar weer afgehaald en weer alles zoals het normaal was teruggezet, toen had ik ook nog ff een probleem met internet sharing, want ik moest het opeens hadmatig instellen. (dat 198.169.0.1 ofzo weet het niet uit mijn hoofd) maarja toen werkte alles weer. Ik vanochtend PC aandoen, heb ik opeens dat andere IP en werkt niets meer... als ik MSN opstart zegt ie dat ik achter een firewall zit terwijl ik 100% zeker weet dat dat niet zo is.

Verwijderd

Topicstarter
als ik ipconfig /renew typ zegt ie naar een tijdje dit

An error occured while renewing interfaces Local Area Connection: Unable to contact your DHCP server. Your request has timed out.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 13:32:
k doen we dat, maar ik vind het alsnog raar dat ik zomaar en opeens een nieuw IP adres heb
dat 169.254.x.x adres is een auto dhcp adres voor als de dhcp server niet bereikt kan worden, dus het probleem zit tussen je nic en je provider, wat zit daar tussen?
kabel, kabelmodem, kabel
check die dingen ;)

offtopic:
Dit noemen ze hier een edit button, en dat is niet voor niets:Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif;)

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij klopt alles wel qua kabels maar op de modem brandt maar 1 lampje ipv 2

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 13:56:
volgens mij klopt alles wel qua kabels maar op de modem brandt maar 1 lampje ipv 2
dan wordt het ff bellen met je isp denk ik ;)
maar controlleer eerst of alle stekkers erin zitten ;)

Verwijderd

Topicstarter
die zitten er in weet ik zeker :)

ik ga wel bellen

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Anders ff je kabel modem resetten(dus stekker eruit), heb ik ook wel eens met Chello (voormalig a2000).

[ Voor 11% gewijzigd door Redje op 07-12-2002 14:10 ]

Pagina: 1