Toon posts:

[wine] nero plugins werken niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zie topic, heeft iemand ze al aan de praat gekregen? ik gebruik de laatste release (van 25/11/2002) en Nero 5.5.9.0. ik wil namelijk mijn broertje makkelijk mp3'tjes en wma'tjes laten branden, want hij vindt de command line te ingewikkeld :/ (ik decode de mp3s met lame en de wma's met mplayer, en daarna cdrecord *.wav, dat mislukt ook nogal eens. incomplete liedjes enzo)

Misschien is er een goed gui gebaseerd programma waarmee ik dit kan? xcdroast heeft het iig gepland voor 0.98 final

edit:
als ik doe wine nero en dan audio cd kies komt er een venstertje 'nero wave editor': Could not find the Nero plug in manager. Please reinstall Nero, en dan kan ik ook geen plugins in de opties kiezen. Misschien een bestand wat in mijn windows/system dir ontbreekt?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 13:15 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:43
Als je KDE gebruikt: probeer K3B eens, die werkt goed en kan ook CUE/BIN-combinaties branden.

Maar of WMA/MP3 rechtstreeks branden ook werkt weet ik zo niet...lijkt me ook dat dat via Wine niet al te best gaat werken, maar je kunt het proberen :/

Tja....ik twijfel nog even over de zin van dit topic, maar je legt goed uit waarom je het uberhaupt wil (en die reden kan ik me voorstellen), dus vooruit maar...eens kijken of er mensen zijn die dit ook hebben geprobeerd, of een alternatief GUI programma weten die ook WMA/MP3's rechtstreeks kan branden. Ik weet er zo geen.

• Counter-Strike
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Een eventuele optie zou ook nog kunnen zijn om een simpele win95/98 install te doen en daar dan nero op te installeren. Scheelt je volgens mij een hoop gekloot en meer dan 300/400 mb hoeft het ook niet in te nemen :)

Suc6

Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:21
Ik kan met Nero 5.0 gewoon MP3s naar CD slepen en branden, wel met 100% CPU usage trouwens :P

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op 07 December 2002 @ 15:19:
Ik kan met Nero 5.0 gewoon MP3s naar CD slepen en branden, wel met 100% CPU usage trouwens :P
mja dat kan nou juist niet :/ (zie edit)
heb jij misschien nero bestanden in je windows/system directory? of misschien dat er wat sleutels in het register missen?

gaaf programma dat k3b :) een aanrader

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 11:21 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:21
Ik heb gewoon een fake_windows installatie en daarop nero geinstalleerd. Als er om DLL's gezeurd werd door wine heb ik die gewoon van mn broer z'n Win98 bak gevist.

Verwijderd

De meeste KDE burners slikken MP3s direct. Dus die hoef je niet uit te pakken om te burnen. WMA dacht ik niet, want da's weer windhoos....

Verwijderd

Topicstarter
mja, maakt niet zoveel uit, mn broertje roept me maar als ie WMA wil branden.. das gewoon
for i in *.wma; do mplayer -ao pcm -aofile `basename $i`.wav $i; done
Ik heb gewoon een fake_windows installatie en daarop nero geinstalleerd. Als er om DLL's gezeurd werd door wine heb ik die gewoon van mn broer z'n Win98 bak gevist.
werkte niet voor mij, ik heb die 3 dlls in windows/system gezet van mijn fake windows install.

gooi dit topic maar dicht, k3b voldoet prima, crasht zelfs minder dan nero met wine, is sneller en ziet er mooier uit met qt widgets :+
Pagina: 1