Ik heb dus een paar dagen geleden een nieuw mobo gekocht, Abit AT7max2 en heb mijn Athlon XP en 256MB Corsair PC3200 XMS overgeplaatst. De Corsair draaide altijd op een Epox 8KH3+ op DDR 333 en ik had een score van geheugenbench in sisoft sandra van 1900/1800.
De Abit ondersteunt DDR400 dus normaal moet dat zowiezo sneller zijn he?
Ik heb hem dus ingesteld op DDR400 en mijn geheugenscores gaan standaard niet hoger dan 1800/1700?! Zelfs als ik manueel de timings op het laagste zet en CAS op 2ipv 2,5 heb ik nog maar een 1900/1800 max terwijl ik normaal een 2800/2700 ofzo zou moeten hebben!
Ook heeft Abit enkele opties staan die ik niet ken qua driving strength (hexadecimale waarden) maar de standaard opties die je overal vindt staan zoveel mogelijk al op hoogste settings! (Zoals enhance DRAM performance, Turbo setting..., ultra setting ging niet zelfs niet op een Corsair
)
Nog iets vreemd is dat als ik hem op standaard DDR400 laat werken, sandra zegt dat dit boven de specificaties van het latje is! Bedrog? Er hangt nochtans een plakkertje van PC3200 op!
Maar dan nog op 400Mhz moet ik normaal veel hogere scores halen!
Iemand die een idee heeft en/of toevallig ook een Abit heeft om settings te posten? plzzzz
De Abit ondersteunt DDR400 dus normaal moet dat zowiezo sneller zijn he?
Ook heeft Abit enkele opties staan die ik niet ken qua driving strength (hexadecimale waarden) maar de standaard opties die je overal vindt staan zoveel mogelijk al op hoogste settings! (Zoals enhance DRAM performance, Turbo setting..., ultra setting ging niet zelfs niet op een Corsair
Nog iets vreemd is dat als ik hem op standaard DDR400 laat werken, sandra zegt dat dit boven de specificaties van het latje is! Bedrog? Er hangt nochtans een plakkertje van PC3200 op!
Maar dan nog op 400Mhz moet ik normaal veel hogere scores halen!
Iemand die een idee heeft en/of toevallig ook een Abit heeft om settings te posten? plzzzz