GAAT GEHEUGEN prijs dalen? of weer stijgen?

Pagina: 1
Acties:

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

Topicstarter
pc133 mem

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

moeilijk, met DDR on the way
ik denk dat dit nog wel even blijft, maar het zal niet veel meer dalen....

Verwijderd

Ja

• jotheman
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

jah, vernome uit betrouwbare bronne.. gaat nog dale...

I see dead pixels...

Verwijderd

Ik verwacht ook wel dat het nog wat gaat dwalen ( zonder verdere bronnen )

Dollar gaat weer wat omlaag... dus dat maatk het goedkoper, en verder DDR staat voor de deur!

verder, ik vond dit weekend nog een bonnetje van oktober '98. Toen kost ik 64mb SDram voor 175 gulden bij Mycom.

De wet van "More" zegt dat elke 1.5 jaar er een verdubbeling van het aantal Mhz plaats vindt.
Als we die wet ook eens toepassen op het geheugen, dan lopen we heel wat jaren achter.

Ik geef 128mb Pc-133 Sdram zo'n 150 a 175 gulden.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

http://www.pricewatch.com/1/33/1860-1.htm

Kijk zelf maar. Als ie in de USA gaat stijgen duurt het ongeveer 2 a 3 dagen eer het in NL zover is. Dus, wacht tot de prijs niet meer daalt of weer stijgt op de USA pricewatch en dan snel kopen.

(handel heet dat ja.)
:)

de betaler vervuilt

• Jeromes
  • Laatst online: 21-08 07:49
Maar hoeveel gaat het nog dalen? Het is nu 195 gulden voor 128mb 133mhz maar minder als 150-175 wordt het denk ik niet. Dus als je het de moeite waard vind om voor ongeveer 30 gulden nog ff te wachten moet je dat doen.

Jeroen

Verwijderd

ik wil niet beter zijn, maar ik wil toch even melden dat het de "Wet van Moore" is
Met dubbel o dus

Verwijderd

BeoWulf!
bedankt, ik zat me zelfs nog af te vragen of het wel de wet van mOOre was, en of ik niet dingen door elkaar haalde!

Bedankt.

• nova
  • Laatst online: 13-08 16:20
Op dit moment zijn de prijzen van dim;s op zijn laagst nu kopen want het zal duurder gaan worden

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 november 2000 01:38 schreef Arne_ het volgende:
De wet van "More" zegt dat elke 1.5 jaar er een verdubbeling van het aantal Mhz plaats vindt.
Als we die wet ook eens toepassen op het geheugen, dan lopen we heel wat jaren achter.[/quote]Ja en er zijn ook wetten die zeggen dat het verschil in snelheid tussen processoren en geheugen ieder jaar met 50% toeneemt.. geheugen heeft namelijk niet zoveel te maken met de wet van Moore, die geldt voor processoren veel nauwkeuriger...

• we_are_borg
  • Laatst online: 21-08 21:05

we_are_borg

You will Comply

Als het dezelfde koers zet als vorig jaar om deze tijd dan gaat het geheugen om hoog.
Ik kan het fout hebben maar de Wet van Moore zeg toch iets over de verdubbeling van transistoren en niet over de Mhz.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Als je geheugen wilt gewoon NU kopen.
Zit je ook niet in spanning af te wachten enz enz..
Veel lui gaan wachten tot het laatste moment (tot de laatste gulden typisch nl).
Dusseh tip van paasaaRs wil je geheugen? koop het gewoon nu want het is al zo cheap.

Verwijderd

Precies, nu kopen, ik zou eigenlijk 2 weken geleden of zo mijn systeem al bestellen. Toen kostte het nog 450,- per 128 PC 128RAM of zo, en nu nog "maar" 250,-
Kan ik wel een ijsje van kopen :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-08 09:18

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Doe wat GA!S zeg en hou de prijzen op Pricewatch.com in de gaten. Als die gaan stijgen moet je snel hamsteren. Ik volg de 256MB PC133 prijzen nu een paar dagen en ze zijn al gedaald van 105 naar 95 dollar. Het verschil met de Nederlandse prijzen (469 vs $95=~FL 280,-) is ook nog steeds vrij groot, dus er is nog ruimte voor verlaging als de distributeurs nieuwe, goedkopere reepjes binnen krijgen.

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:08
Is het mischien niet verstandig om het in de US te kopen dan?
Ik weet niet of iemand een winkel weet die worldwide ship..maar dat zou wel het goedkoopste zijn..
* Dromer zoekt nog 2 x 256 mb pc 133 :)

Verwijderd

Zou het een optie zijn om gewoon vanuit Amerika ram te bestellen. Volgens pricewatch.com is 256mb 133mhz $95 en dat is veel minder dan 469,-

Ik weet niet precies wat de dollarkoers is, maar de laatste keer dat ik keek was dat $1 ~ NLG2,70 dus dat is dan 256,5 t.o.v. 469,-.. is dat werkelijk zo goedkoop? moet je dan "alleen" NLG256,5 + verzendkosten betalen of komen er ook nog allerlei andere invoerheffingen bij te pas?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-08 09:18

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Check http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm . Als ik het goed begrijp moet je voor hardware alleen 17,5% BTW betalen en geen inverhoerheffingen.

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Pas op met die bedrijven van Pricewatch.com. Rekenen vaak (ook in Amerika zelf) idiote shipping kosten waardoor het geheugen opeens heel duur wordt.
Ik bestel regelmatig via internet en laat het versturen naar een adres in Amerika.
Als je serieus een keer iets wil bestellen, houdt dan het Hotdeals forum van Anandtech en techbargains.com in de gaten.
Als je de echte hot deals kan vinden, dan scheelt het heel veel met de prijzen in Nederland. Vooral harddisks zijn heel goedkoop.

"Choose life"

Pagina: 1