Ik heb hier een Windows XP pro machine met een analoge inbel verbinding.
Daarnaast heb ik nog een windows 98 machine.
Op de windows XP machine heb ik dus de wizard internet verbinding delen uit gevoerd en een diskette laten maken.
Diskette in het Win98 station en netsetup gedraaid, machine krijgt na een paar keer rebooten automatisch een ip adres en een gateway toegewezen van de XP machine.
Zover zo goed, Internet Explorer opstarten, en hellaas werkt niet
Geen verbinding met het internet.
Proxy instellingen nagekeken, staat dus PC1 (is de Xp machine) poort: 8080
Even geprobeerd door de poort op 80 te zetten hellaas weer niks.
Wizard opnieuw uitgevoerd op de XP machine en vervolgens, weer een diskette laten maken, maar helaas weer geen internet verbinding op de Windows 98 machine.
De overige netwerkfuctionaliteiten werken wel zoals printen en benaderen van de shares, pingen gaat ook prima zowel op IP als op Hostname.
Ben er nu een aantal uurtjes mee bezig geweest maar het wil maar niet werken.
Iemand hier ervaring met internet verbinding delen? zijn er dingen die ik na moet kijken? Kortom gewoon een beetje hulp gevraagd dus
Daarnaast heb ik nog een windows 98 machine.
Op de windows XP machine heb ik dus de wizard internet verbinding delen uit gevoerd en een diskette laten maken.
Diskette in het Win98 station en netsetup gedraaid, machine krijgt na een paar keer rebooten automatisch een ip adres en een gateway toegewezen van de XP machine.
Zover zo goed, Internet Explorer opstarten, en hellaas werkt niet
Geen verbinding met het internet.
Proxy instellingen nagekeken, staat dus PC1 (is de Xp machine) poort: 8080
Even geprobeerd door de poort op 80 te zetten hellaas weer niks.
Wizard opnieuw uitgevoerd op de XP machine en vervolgens, weer een diskette laten maken, maar helaas weer geen internet verbinding op de Windows 98 machine.
De overige netwerkfuctionaliteiten werken wel zoals printen en benaderen van de shares, pingen gaat ook prima zowel op IP als op Hostname.
Ben er nu een aantal uurtjes mee bezig geweest maar het wil maar niet werken.
Iemand hier ervaring met internet verbinding delen? zijn er dingen die ik na moet kijken? Kortom gewoon een beetje hulp gevraagd dus