Als Microsoft stopt met ondersteuning van Windows 95 stopt, hoef ik dan geen licentie voor win95 te hebben?
Dat blijft nodig 
Geen ondersteuning = abbandonware != gratis
Geen ondersteuning = abbandonware != gratis
edit:
OMG
OMG
[ Voor 30% gewijzigd door F_J_K op 07-12-2002 17:14 . Reden: Oeps ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Verwijderd
en toch weet ik heel zeker dat je een licentie nodig hebt, anders blijft het diefstal. alleen zou je je wel af moeten vragen of je hier ooit een boete voor zult krijgen
tuurlijk heb je een licentie nodig, tenzij het bedrijf zegt dat het zonder magVerwijderd schreef op 07 December 2002 @ 17:13:
en toch weet ik heel zeker dat je een licentie nodig hebt, anders blijft het diefstal. alleen zou je je wel af moeten vragen of je hier ooit een boete voor zult krijgen
boete? tuurlijk, als de bsa langskomt ofzo
bij ons op school staat praktisch overal w95 op, om maar een voorbeeld te noemen
Dus wel betalen, maar kom niet zeuren......
Klinkt mij een beetje onlogisch in de oren.
Maar dat kan aan mij liggen
Klinkt mij een beetje onlogisch in de oren.
Maar dat kan aan mij liggen
Betalen ja, zeuren nee.
Waarom? Omdat je een verouderd product hebt. Vind je dat niets, koop dan een nieuwer product
Waarom? Omdat je een verouderd product hebt. Vind je dat niets, koop dan een nieuwer product
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Volgens mij mag je van Microsoft best Win95 installeren op een doos, maar ben je wel verplicht om een Licentie Win-XP te kopen. XP is nl "current" en geeft je het recht om alle voorgaande versies op de PC te installeren.
En dat is dus niet waar, mede omdat je xp serial niet op 98 werkt, dus je moet ergens anders een serial vandaan halen.LastBoyScout schreef op 07 december 2002 @ 20:46:
Volgens mij mag je van Microsoft best Win95 installeren op een doos, maar ben je wel verplicht om een Licentie Win-XP te kopen. XP is nl "current" en geeft je het recht om alle voorgaande versies op de PC te installeren.
Feit is bevestigd door iemand Microsoft zelf, toen die tijd geleden eens @ work waren
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Juist! Verouderd product!
Van de leverancier verwacht ik nix, maar betalen moet ik toch.
Volgens mij spreekt dit zich tegen.
Van de leverancier verwacht ik nix, maar betalen moet ik toch.
Volgens mij spreekt dit zich tegen.
maar wie wilt dan zo'n oud product gebruiken (is dan het antwoord van microsoft)
het feit blijft dat je echt een licentie nodig hebt
ook al krijg je geen support, je krijgt enkel support op nieuwe producten, en tja dat is de marketing van microsoft helaas.
het feit blijft dat je echt een licentie nodig hebt
ook al krijg je geen support, je krijgt enkel support op nieuwe producten, en tja dat is de marketing van microsoft helaas.
dan neem je toch ff contact op met Microsoft?
Verwijderd
Wat ik niet vind kunnen is dat sinds win98 voor de codes met letters erbij er geen logica meer in de te zien is. Voor win95 hoefde nix op te zoeken in je docs maar was eenvoudig elke keer eentje te genereren.
Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 22:00:
Wat ik niet vind kunnen is dat sinds win98 voor de codes met letters erbij er geen logica meer in de te zien is. Voor win95 hoefde nix op te zoeken in je docs maar was eenvoudig elke keer eentje te genereren.
Verwijderd
Ja van middelste cijfers moeten opgeteld deelbaar door 7 maar niet zeven dezelfde zijn, de laatste vijf willekeurig, zoiets.
Nou dan is een stuk lastiger bij win98 codes, het is ook niet makkelijk uit je hoofd een letter in een cijfer om te zetten.
Nou dan is een stuk lastiger bij win98 codes, het is ook niet makkelijk uit je hoofd een letter in een cijfer om te zetten.
En juist omdat het zo makkelijk was om serials te genereren en heel veel mensen dat maar deden is het door Microsoft een stukje lastiger gemaakt om het algoritme van de serials te achterhalen. Logisch toch?
Feit is dat je een licentie moet hebben. Punt. Daar hoort gewoon een code bij, maakt toch geen bal uit of die zo op het eerste oog logisch in mekaar steekt? Je typt 'em toch over van een blaadje of stikkertje. En geloof me, de serials van Microsoft zijn nog lang niet de ergste!
Feit is dat je een licentie moet hebben. Punt. Daar hoort gewoon een code bij, maakt toch geen bal uit of die zo op het eerste oog logisch in mekaar steekt? Je typt 'em toch over van een blaadje of stikkertje. En geloof me, de serials van Microsoft zijn nog lang niet de ergste!
edit:
En het argument dat het makkelijker is om maar een willekeurige code te generen omdat je het ander moet gaan zoeken is ook nogal vreemd. Als je je auto sleutel kwijt bent, ga je toch ook niet even aan je buurman vragen of je het met zijn sleutel mag proberen? Juist omdat die sleutel bij die auto hoort en zo is het nu ook met PC's
En het argument dat het makkelijker is om maar een willekeurige code te generen omdat je het ander moet gaan zoeken is ook nogal vreemd. Als je je auto sleutel kwijt bent, ga je toch ook niet even aan je buurman vragen of je het met zijn sleutel mag proberen? Juist omdat die sleutel bij die auto hoort en zo is het nu ook met PC's
[ Voor 32% gewijzigd door Yngwie- op 07-12-2002 22:21 ]
nee, we moeten alle software gratis krijgenVerwijderd schreef op 07 December 2002 @ 22:21:
Logisch ja, maar ik vind het niet kunnen.
Maar dan nog.... Hoe wil je windows 95 zonder seriel/lecentie installeren
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 22:21:
Logisch ja, maar ik vind het niet kunnen.
Dan installeer je toch geen Win95
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Eigenlijk vind ik dat in de auteurswet een artikel zou moeten komen dat zegt: support stop = gratis mogen gebruiken, met een verplichte support-periode van 5 jaar.
en toen ging MS faillietsvdmeer schreef op 07 december 2002 @ 23:39:
Eigenlijk vind ik dat in de auteurswet een artikel zou moeten komen dat zegt: support stop = gratis mogen gebruiken, met een verplichte support-periode van 5 jaar.
helaas werkt het zo niet
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Waarom is het zo vreemd dat je moet betalen voor de software? Als je het legaal wilt gebruiken betaal je ervoor. Als je er niet voor wilt betalen gebruik je het niet. Simpel.
Als je support wilt kan dat altijd bij 3th party bedrijven. Op het aanpassen van de software na vanwege de licenties, maar up-to-date software is er al wel in de vormvan Windows 2k/Office 2k/etc.
support stop = gratis gebruik?
Vele vele bedrijven leveren lang niet zoveel (al dan niet betaalde) support op de software. In de vorm van knowledge base, betaalde support en patches voor jaren oude software. Nee ik ben geen kritiekloze fan van Microsoft ([spam]ik ben nu niet bepaald zonder kritiek over hun software in m'n boek[/spam]) maar het is toch niet vreemd dat het bouwen van patches etc een keer ophoud? Ik moet ook niet bij Corel aankomen met vragen over WordPerfect 3.
Als je support wilt kan dat altijd bij 3th party bedrijven. Op het aanpassen van de software na vanwege de licenties, maar up-to-date software is er al wel in de vormvan Windows 2k/Office 2k/etc.
support stop = gratis gebruik?
Vele vele bedrijven leveren lang niet zoveel (al dan niet betaalde) support op de software. In de vorm van knowledge base, betaalde support en patches voor jaren oude software. Nee ik ben geen kritiekloze fan van Microsoft ([spam]ik ben nu niet bepaald zonder kritiek over hun software in m'n boek[/spam]) maar het is toch niet vreemd dat het bouwen van patches etc een keer ophoud? Ik moet ook niet bij Corel aankomen met vragen over WordPerfect 3.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Pagina: 1