Hoe 1 modem en 2 telefoons op een splitter aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 612 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Gisteren heb ik eindelijk mijn splitter van KPN gekregen.
Maar het vinden van een goede oplossing om mijn modem en 2 telefoons hierop aan te sluiten valt niet mee.

Wat is het probleem?
De splitter heeft een aparte uitgang voor de telefoon en een aparte uitgang voor de modem.
Mijn modem bevindt zich zo'n 20 meter van het ISRA-punt. Er ligt wel een telefoonkabel naar mijn modem, maar op deze lijn (lijn 1 met daaraan verbonden lijn 2) bevindt zich ook nog mijn 2e telefoon.

Ik zal even een plaatje laten zien, zodat het iets duidelijker wordt.

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/wjdegoeij/infrastructuur.jpg

De splitter:

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/wjdegoeij/splitter.jpg

Wanneer ik nu lijn 1 in de modem-uitgang stop, dan wordt telefoon 2 dus onbruikbaar. Hoe zorg ik ervoor dat telefoon 2 wel bruikbaar blijft?

P.S. Lijn 2 (telefoonhaspel) is 15m lang en ik heb nog een telefoonhaspel van 7m.

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Helaas, je kan bij Geocities niet hotlinken. Daarom heb ik de plaatjes ff voor je op een imageserver gezet:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/infrastructuur.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/splitter.jpg

Je MOET overigens altijd je telefoons beiden aan te POTS-uitgang hangen, anders kan het gewoon niet werken, aangezien je splitter een frequentiescheider is. Verder mag je nooit een telefoon voor je splitter hangen. Er zijn dus 2 oplossingen. Of je laat de buitenlijn de volledige LIJN1 afleggen, waarna je de splitter aansluit en een lijn terug naar Telefoon1 legt. Of je laat de splitter bij ISRA, en je legt een losse lijn vanuit POTS naar Telefoon2 en een losse lijn vanuit MODEM naar je modem.

Edit: Ach, en je kan natuurlijk nog een derde optie overwegen. Je modem bij je splitter bij ISRA zetten en een lange netwerkkabel aanleggen. Maar CAT5 is stukken duurder dan een normale telefoonkabel.

[ Voor 15% gewijzigd door intoxicated op 07-12-2002 12:15 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:33
maar UTP CAT-5 is stukker minder storingsgevoelig dan coax.

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBoB
  • Laatst online: 15-05 11:05

CyBoB

.::BURB::.

Warbringer schreef op 07 December 2002 @ 13:06:
telefoon kabel is geen coax kabel dacht ik :?

en het boeit echt niets of je nou voor versie 1 (modem bij IRSA punt en dan met UTP) of versie 2 (modem bij pc en een extra telefoon kabel aanleggen) kiest.

ik heb hier voor versie 2 gekozen en daar ligt 20 meter telefoonkabel tussen wat totaal geen storingen of wat dan ook geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Warbringer schreef op 07 December 2002 @ 13:06:
Een telefoonlijn is geen COAX :)

Maar inderdaad, een netwerkkabel is minder storingsgevoelig dan een lange telefoonlijn. Maar in de praktijk maakt het echt niets uit als je je telefoonlijn verlengt. Hier gaan de laatste 10 meter van m'n ADSL-lijntje door een draad ergens uit de jaren '80 en een kroonsteentje, en m'n modem weet me in expert-mode nog vrolijk te vertellen dat de maximale linerate ergens rond de 7.9 à 8.0 Mbit ligt :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 15:53

Orac

Ik mis je papa.

Huh? Volgens mij heeft ie een USB-modem en geen ethernet-modem. Duzzz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

voxx schreef op 07 december 2002 @ 13:31:
Huh? Volgens mij heeft ie een USB-modem en geen ethernet-modem. Duzzz...
Woeps :)

Dan wordt 't dus een kwestie van een van de 2 opties kiezen die ik bovenaan noemde. :)

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
Ok, nog een vraagje.
Volgens de handleiding moet ik de kabel die uit het ISRA-kastje komt doormidden knippen en op beide uiteinden een ministekker doen. Ik heb van KPN 2 snoeren gekregen (1.90m) die op het uiteinde zo'n ministekker hebben. Is het nu de bedoeling dat ik die ministekker van die zwarte snoeren (die ik van KPN heb gekregen) af ga slopen/knippen en die ministekkers vervolgens op die draad (die uit dat ISRA-kastje komt) doe?

Of zit het anders en heb je gewoon losse ministekkers nodig die ik niet gekregen heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Wanneer je een stekkertje nodig hebt, kan je dat niet van een andere kabel afhalen, omdat je ze eenmalig aan een kabel kunt hangen, dan klikt er een stukje plastic vast. Toen ik een jaar geleden een Mxstream-pakket kreeg, zaten er inderdaad 10 losse stekkertjes en een tang bij. Ik heb begrepen dat ze die er nu inderdaad niet meer bij doen.

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
Hoe kom ik dan aan die ministekkers?

P.S. Hier staat de installatie beschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4518

Bij Tell Me, kan je nu ook stekkers kopen waarmee je wel telefoons achter je splitter kan aansluiten. Das een dubbelstekker met 1 uitgang voor je modem en eentje voor je telefoon. Kost geloof ik 6 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-06 23:25
Dit is allemaal op te lossen met de FaQ :)

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.