Toon posts:

Duron800@1000 Vastlopers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een KT7 Reet [reet disabled btw]
Geen IRQ conflicten tenminste win98se geeft aan van niet. draait op 1,75 V stabiel in Windows met Coolermaster TB. en 2 extra fans in de kast. Als ik GP3,F1-2000,Soldier Of 4tune UT of Q3 speel hangt ie zich op alleen in Win98 geen probleem hoe kan dat ? Dit gebeurt na ca. 10-15 minuten.
Viper V770 Ultra op agp4x en SB16 ISA.
3Com 3c900 PCI. Vreemde is dat Sisoft sandra aangeeft dat mijn AGP bus op 100MHz loopt en mijn PCI op 66 MHz en de ISA op 13 Mhz.... ???? kan dat ?? ik vindt het verdacht maar kan in de BIOS niets vinden om die te deviden naar lagere snelheid.
Ik heb detonator 6.37 geïnstalleerd voor TNT2 en DX7a. Mijn voeding=235 Watt.
Is dat misschien het probleem ??
CPU = idle 38-40 Graden en stressed tegen de 46-48 aan. Wordt ie te heet ? nee toch !?
Iemand enig idee want ik snap het niet meer.
O ja bij het weggetje ik heb die good old GP2 geprobeerd via DOS-Box en een uur later was nog steeds alles ok ! VREEMD......

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 11:35
je pc niet stabliel...je duron trekt dat niet...probeer je core voltage eens op 1.8 kan geen kwaad...komt je stabiliteit alleen maar ten goede

PVoutput

Verwijderd

tja...dat zou ik ook proberen
en als dat niet lukt...op de grond gaan liggen en wachten op hulp
komt er geen hulp: Sterkte!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Wat voor een geheugen zit erin?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo bedankt voor de reacties , ik ben een newbie.

geheugen is 128 MB DIMM en PC100 en ja 1,8 V geprobeerd maar idem dito vastlopen.
stressed : 50 graden celcius.

Ik vindt de AGP/PCI/ISA bussnelheden vreemd kloppen die wel ??? [volgens mij 66/33/8 ofzo]. Hoe kan dat ???
Zie mijn eerste posting

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09 16:27
De temp wil soms niks zeggen als je overklokt, mijn proc gaat bij 43 graden soms de fout in, gewoon omdat ie zoveel te snel loopt dat ie bij warmte heel snel te gevoelig is.

Verwijderd

iK DENK DAT HET JE GEHEUGEN IS. hEB JE NO-NAME GEHEUGEN OF MERK GEHEUGEN?

Verwijderd

koelere fougazie, zat je capslock vast ?? ;)

Umhh ik denk dat GP2 je video kaart niet volledig gebruikt. Is een kloksnelheid (welke dus) waar de boel niet na een tijdje vastloopt? Als dat zo is verdenk ik ook je geheugen, of hij loopt net een tikkie te snel :o

Verwijderd

Topicstarter
Standaard op 800 MHz knept hij in GP3 & F1-2000 er ook uit......
Vreemd.

Nee het geheugen werkte in mijn oude sys : Celly 400 op Biostar plank m6tba ; perfect
Ik denk niet het geheugen.

Nogmaals : Hoe kan ik controleren of mijn bussnelheden kloppen ?

Ik vindt het vreemd hoor dat SisoftSandra 66 MHz PCI en 100 Mhz AGP bussnelheden worden aangegeven....

HELLUP want het begint behoorlijk irri te worden.
:-( :-(

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:38

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Die bus waarden kloppen absoluut niet is idd 66/33/??8?? Er is maar 1 manier om die echt te testen en dat is met een scope, maar das ff zoeken en veel geld (scope dan).
Probeer je fsb eens lager te zetten (bv 83 ipv 100) en kijk dan eens wat je bus waarden zijn, als die meegaan (naar beneden en in verhouding) dan kan het iets met je mobo zijn.

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Die Sisoft waardes kloppen nooit, programma is echt een beetje gestoord :)
... let daar dus maar niet op ...

Was dat celly mobo dan niet een 66 mhz bord, zodat dit dus pc-66 geheugen is ????

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is PC100 mem weet ik 100% zeker.
Staat er ook op bij het weggetje.....

AAAAAAAAAh wat een ellende.
zelfs op 800 MHz crashed ie.

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:43
welke via 4 in 1 gebruik je?
Ik gebruikte 4.25 en had achterelkaar blauwe schermem :( .
Ben nu weer teruggegaan naar de service pack van abit en loop nu ook weer stabiel.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Ik weet bijna zeker dat het je geheugen is. Ik heb het zelfde probleem. Mijn geheugen is PC100. In mijn oude systeem (PII-300 66mhz bus) alles goed. nu met PII-450 100Mhz bus elke keer vastlopen.

Verwijderd

doe es 1,85 V ik had eers ook altijd 1,80 v veel prob's ......... 1,85 geen prob's B-)

Verwijderd

hummhh ik heb ook een PC-100 bankje van 64Mb (Mycom jaja) af moeten danken. Was 8 ns.. maar kon het gewoon niet aan. Een TRUST 10ns bankje deed het wel goed. Maar geen van beide wilde FSB van meer dan 103 accepteren.

Ik heb dus maar zo'n vaag pc-133 reepje van Hfl.200,= gekocht. Goedkoper dan PC-100 geheugen :) tuurlijk loopt dat niet op 133Mhz. Is ook maar 7 ns, moet dan 6 of sneller zijn. Maar geen problemen meer, en ik kan nu FSB overklokken tot m'n PCI kaarten gaan mekkeren (uhh 115 of zo is max hier, is mijn Advansys SCSI controller..).

Je kan nog proberen om in de BIOS bij geloof ik "Advanced Chipset" de "MD Driving Strength" op High te zetten. Soms helpt dat iets.

Oftewel, JA, zal wel helaas het geheugen zijn ;(

Ohh bijna vergeten. KT7-REET (HPT in gebruik, RAID niet actief.. gewoon als IDE3 poort) duron600@864 (108*8)128Mb fake-PC-133 B-)Vcore op MAX 1.89 volgens sensors. I/O op 3.4

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als het je geheugen is dat het probleem veroorzaakt, probeer het dan 'synchroon' met de fsb te draaien, dwz 100mhz in plaats van 133 mhz zoals normaal met de via kt133
zelfs brak pc133 moet op 100mhz cas3 stabiel zijn zou ik denken

succes:)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Pagina: 1