Toon posts:

[ADSL] Proxy met Tweaked Modem

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De situatie:
1 Adsl modem (alcatel touch home) *Getweaked -> is router*
1 Hub
4 Comps in het netwerk

Probleem:
Ik probeer een proxy te gebruiken voor me Internet explorer, ik ga naar Extra -> Internet Opties -> Verbindingen -> Lan-Instelling -> Proxy gebruiken -> Proxy ingevuld met de ports

Wanneer ik dan probeer te interneten krijgen ik een 'bezig met openen van pagina...' en dat blijft dan oneindig lang staan. Ik denk dat de fout bij de 'Lan instelling' zit.

Mijn vraag:
Waar en hoe kan ik toch via een proxy internetten?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Wat bedoel je precies? Als je een getweaked modem hebt, moet je die bij je networksettings als gateway instellen. Het is dus niet nodig om je modem aan te wijzen als proxy in individuele programma's.

Als je bedoelt dat je een externe proxy (bijv. van je provider) wilt gebruiken, dan zou dat gewoon moeten werken, ook als je een getweaked modem hebt. Check in dat geval wel even of je verbinding het zonder proxysettings wel doet. Anders moet je eventjes controleren of je networksettings verder wel goed staan (DNS en gateway voornamelijk).

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
intoxicated schreef op 07 december 2002 @ 11:39:
Wat bedoel je precies? Als je een getweaked modem hebt, moet je die bij je networksettings als gateway instellen. Het is dus niet nodig om je modem aan te wijzen als proxy in individuele programma's.

Als je bedoelt dat je een externe proxy (bijv. van je provider) wilt gebruiken, dan zou dat gewoon moeten werken, ook als je een getweaked modem hebt. Check in dat geval wel even of je verbinding het zonder proxysettings wel doet. Anders moet je eventjes controleren of je networksettings verder wel goed staan (DNS en gateway voornamelijk).
Het internet werkt gewoon goed, maar ik wil een externe proxy gebruiken, wanneer ik dit doe krijg ik geen gehoor. (DNS & Gateway zijn in orde)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
Je proxy is gewoon down waarschijnlijk.

Dit is verder een dubbelpost, deze kan dicht dus.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
...en weer open :)

Het topic in NT was ook al gesloten :P

Verwijderd

Topicstarter
/me ziet nu pas dat hij weer open is...

Verwijderd

Topicstarter
Cutebritney schreef op 07 December 2002 @ 13:53:
Je proxy is gewoon down waarschijnlijk.

Dit is verder een dubbelpost, deze kan dicht dus.
Nope heb alle standaar externe proxies gehad van diverse providers...
Werkt niet

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 20:17:
Nope heb alle standaar externe proxies gehad van diverse providers...
Werkt niet
De grap van proxies is, dat ze om misbruik te voorkomen meestal alleen gebruikt mogen worden door IP's uit ranges van de betreffende provider.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
intoxicated schreef op 08 december 2002 @ 21:06:
[...]
De grap van proxies is, dat ze om misbruik te voorkomen meestal alleen gebruikt mogen worden door IP's uit ranges van de betreffende provider.
Uhm... ik heb nu al 40 Public proxies geprobeerd waarvan ze bij andere schenen te werken, maar dat is hier niet het geval :S
Pagina: 1