Toon posts:

[CD] Bestanden kunnen niet gelezen worden tijdens XP install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik een nieuwe PC gehaald en zelf in elkaar gezet. Op zich niet zo'n probleem maar ik heb nu een heel merkwaardig problemen. Tijdens installatie van XP geeft hij aan dat bepaalde bestanden (volledig willekeurig en verschillend bij iedere poging) niet gelezen kunnen worden en of ik ze wil overslaan ja of nee. Ik dacht in eerste instantie dat dit aan de CD-ROM van XP lag, Nederlandse versie geprobeerd, zelfde probleem, nieuwe kopie van de engelse versie, zelfde probleem. Ok, misschien dat LG toch niet zulk mooi spul maakt als dat ze beweren in hun reclames, andere speler eraan gehangen, wederom hetzelfde probleem. Heeft iemand enig idee waar ik dit moet zoeken? IDE instellingen? Welk apparaat moet ik op IDE0 en welke op IDE1 zetten en als master of slave?

• Ruidasilva
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

Dus bestanden kunnen niet vanaf de Cdrom gelezen en geinstalleerd worden ?!!

Het heeft in iedergeval niet's met je Hardware te maken, anders zou je Cdrom het helemaal niet doen! Dus met die IDE instellingen zit het wel goed......

Verschillende cd's gebruikt en nog het zelfde probleem.....
Het zijn kopieen die je gebruikt dus ligt het niet aan de brander, gebruik even een origineel schijfje van een besturingsysteem......

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

Verwijderd

Topicstarter
Originele XP staat in backorder bij de leverancier maar kopies hebben ook op andere systemen altijd gewerkt. Gisteren bij een vriend van me een nieuwe, verse kopie gemaakt van de originele XP CD en nog steeds hetzelfde probleem. Best frustrerend, gloednieuwe PC en gewoon niet werken 8)7

• Torp_me
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Heb ik ook een keer gehad op een pc.
Bleek aan het geheugen te liggen.
dus als ik jou was zou ik die maar ff vervangen

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als het echt steeds andere bestanden zijn (en er nog meer rare dingen gebeuren),

kan je er wel vanuit gaan dat er iets mis is met een stuk hardware. Het kan ook zo zijn dat je iets niet helemaal goed hebt vastgeduwd of dat er ergens een lastig stofje zit. IDE configuratie maakt in dat geval niet echt uit.

Expanding the inexpandable

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Torp_me schreef op 07 December 2002 @ 21:49:
Heb ik ook een keer gehad op een pc.
Bleek aan het geheugen te liggen.
dus als ik jou was zou ik die maar ff vervangen
bij mij lag het ook aan het geheugen toen ik dat probleem had.

www.memtest86.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het inderdaad wat met het geheugen te maken heeft. Eerst had ik er 2 x 512MB DDR333 inzitten, toen crashte de installatie van XP al in het tekstgedeelte op de USB controller, bij de nederlandse versie van XP op VGA.SYS, complete memory dump. Toen heb ik één geheugen module eruit gehaald en toen was het probleem verholpen maar kreeg ik er bovenstaand probleem voor in de plaats. Kan het iets te maken hebben met de instelling in de BIOS van Auto333 of DDR333? Zijn er nog suggesties van dingen die ik in de BIOS aan zou kunnen passen? Het gaat hier om een Western Digital 200GB harddisk en een LG DVD-ROM speler. Net kreeg ik trouwens een andere foutmelding, toen meldde het systeem mij dat de file explorer.exe niet dezelfde was als op de CD toen hij uiteindelijk naar de harddisk gekopieerd was. Toch een memoryprobleem?

Ga nu even zo'n memory-test bootdisk maken. Mocht iemand nog suggesties hebben om mijn systeem aan de praat te krijgen...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het ligt dus aan het geheugen. Na 4% van de test had hij bij beide geheugenmodules al 2048 errors gevonden. Is dat normaal dat twee modules afzonderlijk fouten bevatten? Ze komen wel uit dezelfde serie want het lange serienummer maakt twee nummers verschil ...497 en ...499... misschien een rotte serie of zou het iets met het moederbord te maken kunnen hebben????

• smvs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 22:59:
Ok, het ligt dus aan het geheugen. Na 4% van de test had hij bij beide geheugenmodules al 2048 errors gevonden. Is dat normaal dat twee modules afzonderlijk fouten bevatten? Ze komen wel uit dezelfde serie want het lange serienummer maakt twee nummers verschil ...497 en ...499... misschien een rotte serie of zou het iets met het moederbord te maken kunnen hebben????
Het kan net zo goed een verrot dimm slot zijn. heb ik ook vaak genoeg gehad. questie van ff uittesten in een ander dimm slot, of alle dimme sloten ff testen met een dimm waarvan je zeker weet dat hij goed is.

je kan ook eens kijken in je bios en de memory settings zo conservatief mogelijk zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door smvs op 08-12-2002 03:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=16280623,noline]je kan ook eens kijken in je bios en de memory settings zo conservatief mogelijk zetten.
Hoe bedoel je 'conservatief'? Volgens mij kan ik weinig aan de geheugeninstelling veranderen in de BIOS?

Verwijderd

Heb je toevallig een p4s8x, ik had dat namelijk ook net hetzelfde.
Het updaten van mijn bios heeft toen geholpen (raar maar waar)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Chaintech 9EJL2 APOGEE met Intel 845PE chipset (zie http://www.chaintech.dk) die is nog niet zo heel lang uit. Maar zou een niet geupdate bios ook de reden kunnen zijn van memory-errors die ik krijg met dat checkprogrammaatje?

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog even gechecked of er al een update voor is en de enige update die er is zegt het volgende:

1.Patch can't wake up from S3.
2.Support Hyper-Threating technology

Is dat interessant om de bios te updaten als alleen bovenstaande twee dingen gefixed worden?

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

zucht... gelijk weer dat iks pee erop zetten hé... probeer het nou voor de grap eens met Windows 2000 of... hehe... linux :X

Hoi

• smvs
  • Niet online
NoBody schreef op 08 December 2002 @ 18:13:
zucht... gelijk weer dat iks pee erop zetten hé... probeer het nou voor de grap eens met Windows 2000 of... hehe... linux :X
dat is het probleem gewoon omzeilen. als xp niet wil installeren is er meestal iets hardwarematig mis met je pc.

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 22:56
Bij de installatie van XP gaat het erom dat je zoveel mogelijk uit je compter haalt, dus maar 1 ram slotje, 1 hd,gewone 3d-kaart, geen geluidskaart e.d. alleen moederbord,processor,beetrje geheugen beetje Hd,Cd en FDD en een totsenbrd+muis.Als je ulkle error krijgt ligt het aan bepaalde hardware in je computer die niet goed kan worden geinstaleerd.

If it aint broke, fix it till it is!

Verwijderd

Topicstarter
NoBody schreef op 08 december 2002 @ 18:13:
Windows 2000 CD die boot niet eens hahaha :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 22:12:
[...]

Windows 2000 CD die boot niet eens hahaha :P
Heb je meerdere modules erin?
Probeer het eens met 1 module :o

En daarna met een andere.

In bios settings kan meestal wel veel aan en uit gezet worden.
Alles nog Default?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 21:03 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:33
Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 17:16:
Heb nog even gechecked of er al een update voor is en de enige update die er is zegt het volgende:

1.Patch can't wake up from S3.
2.Support Hyper-Threating technology

Is dat interessant om de bios te updaten als alleen bovenstaande twee dingen gefixed worden?
Als je een Hyper-Threating processor hebt natuurlijk wel, maar het zal voor je geheugen niets uitmaken.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Ligt aan je hardware!!!

Heb het zelfde gehad net een mobo!! Mijn oplossing booten van floppydisk win98 cdrom ondersteuning, dan ff smartdrv.exe laden van disk (ff smartdvr op zoeken ergens) anders gaat het lang duren!!! winxp cd erin mapje i386 openen (in dos) en winnt intypen!! lekker zo installeren. Werkte bij mij altijd met dat mobo-tje. Met andere nieuwere mobo's nooit meer van deze vage shit gehad, koop nu ook duurdere scheelt vaak veel probelemen!!

hoop dat dit werkt!!!
Pagina: 1