Toon posts:

[Debian] Studio Pctv Pro radio probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen
Zoals je kan zien heb ik dus een probleem met Radio gedeelte van de Tv-kaart
TV (Xawtv) doet het uitstekend..Alleen de radio niet betreft dan alleen geluid heb 1e keer met opstarten van ./radio de error gehad /dev/radio not found getracht met mknod /dev/radio 81 64 deze aan te maken maar ook dat is niet gelukt.Nu zag ik tot mijn verbazing een -radio0 in /dev/v4l staan en deze gewoon naar /dev getransporteerd en nu starten de radio programma's wel op en ontvangen ook alleen ik heb geen geluid....nu zal dit wel weer een module wezen die ik zal missen maar welke moet dat dan zijn..heb al gekeken bij pinnaclesys.com maar hebben geen linux drivers....Ik heb voorheen met SuSe geen problemen ondervonden en nu met Xandros (zeer gaaf) een debian clone en debian zelf wel problemen wie nog meer of weet de driver of module voor dit apparaat te vertellen..

Greetz Nico

Verwijderd

Welkom in NOS :)

Even een paar opmerkingen over je post om de volgende nog beter te laten zijn:
- Wij tweakers groeten elkaar permanent. Dat hoef je niet onder je post te zetten, sterker nog dat hebben we liever niet De oude Algemene GoT-FAQ
- Een paar extra witregels zo nu en dan doet wonderen voor de leesbaarheid.

Heb je de documentatie bij de kernel over bttv al eens doorgelezen ? Daar staan allerlei nuttige dingen in die je zouden kunnen helpen met het instellen en aansturen van deze kaart.

Verwijderd

Als de TV het doet, dan doet de radio het ook - zelfde driver/module (bttv.o). Staat het volume hoog genoeg, heb je geluid vanuit TV kaart doorgelust naar geluidskaart? (probeer anders eens een koptelefoon op de line-out op de TV-/radio-kaart).

Wat voor applicaties gebruik je voor radio-luisteren?

Verwijderd

probeer eens v4l-conf te draaien...

Verwijderd

Topicstarter
>Als de TV het doet, dan doet de radio het ook - zelfde driver/module (bttv.o). Staat >het volume >hoog genoeg, heb je geluid vanuit TV kaart doorgelust naar >geluidskaart? (probeer anders >eens een koptelefoon op de line-out op de TV-/radio-kaart).
>
>Wat voor applicaties gebruik je voor radio-luisteren?

Ja kaart staat door gelust en in windows doet ie het wel met geluid namelijk dus kaart is niet dood zoals ik eerder zou denken ...ik gebruik dat hele simpele ding /usr/bin/radio en Kradio
heb ook al Konair getracht maar ook die geven geen geluid en module bttv.o gebruik ik..?