Toon posts:

[winXP] bad_system_config_info*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg telkens bij het opstarten een blauw scherm met deze fout: "BAD_SYSTEM_CONFIG_INFO". Als ik reset start hij gewoon op, soms geeft hij een 2e keer dezelfde fout. Iemand een idee hoe dat kan?

Verwijderd

Verwacht je nou daadwerkelijk hulp als je niet eens simpele basis info geeft zoals je OS en wat je al gedaan hebt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 05:22:
Verwacht je nou daadwerkelijk hulp als je niet eens simpele basis info geeft zoals je OS en wat je al gedaan hebt?
hij is net nieuw op de GOT, topic starter lees even de [FAQ]FAQ[/FAQ] over het posten op de GOT

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:34
Op de schaarse info die je hebt gegeven gok ik erop dat je winxp draait ?

Dit probleem heb ik dus ook een tijdje gehad met winxp.
ik adviseer je om te kijken of alles nog goed is met je hardware, eve kabeltjes checken , ram checken, grafische kaart enz.
Maar het kan ook zijn dat je registery zwaar corrupt is en dat je waarschijnlijk moet formateren.

bij mij was de oplossing:alles uit je kast verwijderen (behalve moderbord en proc )
alles weer opnieuw aansluiten, windows opnieuw installeren.

na deze handeling heb ik er nooit meer last van gehad.

[ Voor 9% gewijzigd door sunturion op 07-12-2002 05:26 ]

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Verwijderd

sunturion schreef op 07 december 2002 @ 05:24:
dit probleem heb ik ook een tijdje gehad.
ik adviseer je om te kijken of alles nog goed is met je hardware, eve kabeltjes checken , ram checken, grafische kaart enz.
Maar het kan ook zijn dat je registery zwaar corrupt is en dat je waarschijnlijk moet formateren.

bij mij was de oplossing:alles uit je kast verwijderen (behalve moderbord en proc )
alles weer opnieuw aansluiten, windows opnieuw installeren.

na deze handeling heb ik er nooit meer last van gehad.
volgens mij kun je beter eerst effe nieuwe installatie van je os doen voordat je alles van je pc los gaat halen.. denk niet dat er iets los zit ofzo.. is waarschijnlijk gewoon een software fout.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

[google=site:microsoft.com: BAD_SYSTEM_CONFIG_INFO]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net opnieuw winxp professional (ned. versie) daarvoor draaide ik de engelse. Het maakt niets uit. Al de onderdelen zijn nieuw. (Nog geen 4 maanden oud) Mijn systeem: Athlon 2000xp, Gigabyte MB, 256 DDR, Geforce TI 4200, 80GB seagate HD

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 05:49 ]

• sunturion
dus toch je registery naar de klote, dat wordt formateren

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 05:22:
Verwacht je nou daadwerkelijk dat mensen aardig tegen je zijn als je zo begint?
Dat ik geen diehard poster ben is niet jouw probleem.

Bovendien het feit dat ik op dit subforum post zou al sowieso betekenen dat ik geen Linux draai ;) Okay er zijn nog variaties in Windows daar had ik duidelijker in moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
sunturion schreef op 07 December 2002 @ 05:51:
dus toch je registery naar de klote, dat wordt formateren
Hoe weet je dat zo zeker?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Waarschijnlijk is het je geheugen wat ervoor zorgt dat je registry corrupt raakt :'( Misschien ff MEMTEST86 draaien?

webOS all the way!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 05:52:
[...]

Bovendien het feit dat ik op dit subforum post zou al sowieso betekenen dat ik geen Linux draai ;) Okay er zijn nog variaties in Windows daar had ik duidelijker in moeten zijn.
je heb nog een hoop te leren over de omgangsregels op de got... Je moet begrijpen dat hier per dag vele honderden vragen worden gesteld dus zijn er gewoon enkele regels nodig.

• sunturion
ik heb dit probleem meerdele malen gehad, als het niet aan je hardware ligt ligt het aan je software. in mijn geval heb ik dus eerst naar mijn hadrware gekeken: alles opnieuw ingebouwd
en dan naar m'n software:winxp opnieuw geinstalleerd.

Als je een backup van je registery hebt kan je die vervangen, anders word het gewoon formateren.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 05:52:
Voor zover ik HlpDsK een beetje kan inschatten zal hem dat een kouwe rotzorg zijn :P
Als je, zoals kaasie suggereerde, de [FAQ]FAQ[/FAQ] eens zou lezen, zou je zien dat het *wel* zijn probleem is. HlpDsK is een mod. Met mods wil je geen ruzie, want die kennen de regels hier beter dan jij ;)
Het verschil tussen 98/SE/ ME enerzijds, en NT-based Windowsen anderzijds, is tamelijk fundamenteel.

Maar bekijk die google-query van me nou ff, voordat je je hier verliest in een discussie over de geboden hulp. Daar staat in wat je kan doen, en wat je kan doen als dat niet helpt.

[ Voor 4% gewijzigd door Rataplan op 07-12-2002 22:28 . Reden: tripped by /ME, typo ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb de topictitel aangepast aan Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10

Verwijderd

Topicstarter
Hermanvh schreef op 07 December 2002 @ 05:54:
Waarschijnlijk is het je geheugen wat ervoor zorgt dat je registry corrupt raakt :'( Misschien ff MEMTEST86 draaien?
Waar haal ik memtest86 vandaan?

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

[google=download memtest86 ] |:(

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 07:43

MRic3

Of praat ik weer poep?

sorry dat ik off-topic ga maar dit soort postings/poster is dus de reden dat ik niet meer zoveel post op GoT, alleen maar vragen vragen vragen en geen idee dat er ook een site bestaat zoals google en er zit ook een zoek functie op dit forum...... leer toch een denken. NOFI

En als je nou op de link had geklikt van die rataplan de 1e x gaf zag je precies waaraan het ligt en wat je moet doen, of heb je maar 1X op de google (zoek) link geklikt... je moet het 1e resultaat bij google ook aanklikken, sorry dat dat nog niet verteld is...

[ Voor 33% gewijzigd door MRic3 op 09-12-2002 16:24 . Reden: stukje erbij ]

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

* Rataplan *

Verwijderd

Topicstarter
MRic3 schreef op 09 december 2002 @ 16:20:
sorry dat ik off-topic ga maar dit soort postings/poster is dus de reden dat ik niet meer zoveel post op GoT, alleen maar vragen vragen vragen en geen idee dat er ook een site bestaat zoals google en er zit ook een zoek functie op dit forum...... leer toch een denken. NOFI

En als je nou op de link had geklikt van die rataplan de 1e x gaf zag je precies waaraan het ligt en wat je moet doen, of heb je maar 1X op de google (zoek) link geklikt... je moet het 1e resultaat bij google ook aanklikken, sorry dat dat nog niet verteld is...
Ik heb op rataplans 1e links gekeken, heb mn hd geformatteerd en alles weer geinstalleerd, no use at all.

Ik heb van tevoren ook al gezocht op dit forum of er al wat was gepost over deze fout maar de forumzoekfunctie kon niets vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 00:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Memtest heeft 1801 errors gevonden. Zou dat betekenen dat mijn geheugen-Dimm naar de knoppen is?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat dacht u er zelf van?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoedde al zoiets. Maar kan de fout niet in de cache ipv in de dimm zitten?

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 07:24 ]

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

http://memtest86.com/#trouble . . .

*zucht*

ga gewoon terug met je geheugen, volgens eigen zeggen is het nog nieuw en een goeie zaak ruilt het dus zo om.

There is no art to find the minds construction in the face

Pagina: 1